Hop til indhold

Hunden jagter katten - hvad gør jeg?


Gæst MarieM
 Share

Recommended Posts

Det lyder som en fornuftig kat du har. :blink: Hvis du får styr på hunden, (og du har jo den basale opdragelse i orden :5up:) så tror jeg faktisk de kunne få et udmærket forhold. Din kat lyder meget lige som min den ene kat (rolig af natur og skaber ikke konflikter, der kan opmuntre og opildne hunden. Det er en stor fordel for dig).

 

Jeg ved godt, det er et lidt fjollet indlæg, :blink: men det er blot for at give dig tro på, at det kan lykkes, selv om det har stået på så længe. Det kræver bare træning hver dag og hele tiden. :-)

 

Her er mine. De er faktisk ret glade for hinanden. :hjerte: Min anden kat og Smilla får aldrig noget nært forhold, men Smilla har lært, at den anden kat er ''anderledes'' og én man holder sig fra.

 

 

Jeg ved ikke, om rottehunden lige som små terriere og gårdhunde har været brugt på gårdene til at holde smådyr væk (heriblandt fremmede katte). Men så har den jo omvendt også skulle bo sammen med sine egne katte... Det er også ligemeget, ALLe hunde kan lære det.

 

Har du forresten læst den bog, der hedder ''klikkertræning af din kat'' af Karen Pryor? Her beskriver hun, hvordan hun førte sin kattehadende terrier sammen med en kat. (Og her snakker vi om en hund, der faktisk ville dræbe katte). Bare til inspiration, alle troede nemlig også, at den sammenføring var dømt til at mislykkedes. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er synd for den kat, at den ikke kan opsøge sin ejer uden angreb.Jeg ville 100 % stoppe hunden og ikke give den fri, før den fattede at dette jageri ikke var akseptabelt.Alternativt sætte den i bur, til indlæring var OK. Det mister den ikke sit jagtadfærd af, men hvis man har kat, så må sol og vind da deles.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er synd for den kat, at den ikke kan opsøge sin ejer uden angreb.Jeg ville 100 % stoppe hunden og ikke give den fri, før den fattede at dette jageri ikke var akseptabelt.Alternativt sætte den i bur, til indlæring var OK. Det mister den ikke sit jagtadfærd af, men hvis man har kat, så må sol og vind da deles.

 

Jo, og sådan tror jeg også hun har det. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...