Hop til indhold

Selv to skridt frem og et tilbage bringer en fremad:)


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Og det er da fantastisk:mrgreen:

 

I søndags var pigerne og jeg på "hvalpetur" med nogle af hundene der var på hvalpehold i sommers, det vil sige at nu er de jo unghunde på 6-10 mdr.

 

Og her er det så at jeg bliver så frygtelig stolt at især Sheila. Det er meget nøjagtigt et år siden en løs hund skræmte livet af hende og satte hendes tillid til hunde voldsomt tilbage i en grad så hun reagerede negativt på alle fremmede hunde. Og siden har jeg jo brugt mange kræfter på at skabe denne tillid igen hos dem begge, for mysla går jo selvfølgelig med på Sheilas uro, samt at hun selv for 1,5 år siden blev bidt. Og det er jo ofte 2 skridt frem og et tilbage med sådan noget, fordi man ofte render ind i situationer der er for sværre til det hundene kan klare på det tidspunkt. Men jeg har jo blandt andet fået fantastisk hjælp af faste hundevenner og en hel del hunde og mennesker herfra:5up:

 

Og så er det jo så at vi på denne "hvalpetur" pga skovarbejde tvinges til at gå på stranden. Det er der i og for sig intet i vejen med bortset fra at der sådan en søndag formiddag i godt vejr vrimler med løse hunde.. Og i tillæg kender Sheila ikke de fremmødte unghunde særligt godt. En har hun set 2 gange, den anden en gang og sidste mand har hun aldrig mødt før.

 

Det klarer hun som smør, blød logrende hale overfor ham hun aldrig har mødt og labrador pigen som jeg er ekstra opmærksom på det skal gå godt med ikke så meget som kigger hun ekstra på da hun kommer.:banan:

 

De løse hunde på stranden går vi behændigt udenom, men ellers klarer hun også passagen af dem til UG:)

 

Og mysla hygger sig for vildt med to unghunde af egen race, rigtig sjovt at se. På vej tilbage møder vi så en løs sort labbehvalp som bag en busk drøner over til os. Jeg når lige at advare sheila, der står med ryggen til og hun vender sig, stivner (fuck en sort lab der æder mig) registrerer det er en hvalp og hilser pænt:hjerte:

 

Nu bliver Mysla og de 2 islænderdrenge samt labbepigen så sluppet løs så de kan lege. Mysla og labben bestemmer sig for vild retriever leg med hop, skub og knur og Sheila trak lige vejret dybt et par gange da labben satte lyd på, rejser børster og hoppede ind i hende, men så kiggede hun på mig og sagde at det da bestemt måtte resultere i en godbid:klap:

 

Så vi brugte lige muligheden for at træne "labrador hopper knurrende ind i mig uden at der sker noget ved det" det næste kvarter:5up: Det kostede mange guffer, men hun klarede det bare så flot.

 

Det var simpelthen en fantastisk tur, der virkelig fortalte mig hvor langt hun er kommet. Eller dem begge to egentlig for man kan også mærke at Mysla er blevet mindre utryg. Hun gør stadig en del, men meget af vane og som beskyttelse af Sheila. Men denne søndag mødte og passerede vi 11 hunde uden nogen former for ballade:5up::banan: De får hjælp af mig, bevares, men alligevel, mor er stolt;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du fortjener et kæmpe skulderklap, og hvor er det dejligt at høre at dit hårde arbejde har give afkast :5up:

 

tak:blink: Det betyder også rigtig meget for mig at jeg endelig kan se at det giver tydeligt pote. Og at hun af sig selv vælger at jeg kan passe på hende i spids situationer som feks en løs hund der løber i mod os. Der har hun nu flere gange præsteret bare at se op når jeg giver hende signal om at der er en hund og derefter kigge glad på mig i forventning om godbid:banan: Og så kan vi stille og roligt komme af banen. en del gange efterhånden har hun også været kold overfor at mysla begynder at gø og skabe sig, for ikke at tale om at hun nu i langline også begynder at kunne blive kaldt ind (turde vende ryggen til) hvis vi ser hunde:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak:blink: Det betyder også rigtig meget for mig at jeg endelig kan se at det giver tydeligt pote. Og at hun af sig selv vælger at jeg kan passe på hende i spids situationer som feks en løs hund der løber i mod os. Der har hun nu flere gange præsteret bare at se op når jeg giver hende signal om at der er en hund og derefter kigge glad på mig i forventning om godbid:banan: Og så kan vi stille og roligt komme af banen. en del gange efterhånden har hun også været kold overfor at mysla begynder at gø og skabe sig, for ikke at tale om at hun nu i langline også begynder at kunne blive kaldt ind (turde vende ryggen til) hvis vi ser hunde:banan:

 

Hold da op, det må da give dig en enorm følelse af glæde og varme i maven over den tillid hun viser dig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor dejligt at det gik så godt med jeres strandtur - succesoplevelser giver bare sådan en herlig fornemmelse i maven! :banan:

 

Har selv bøvlet lidt med min 18-ugers hvalp som blev forskrækket voldsomt af en stor, klodset og meget uforsigtig lab da hun var 9 uger.

Hun turde ikke komme i nærheden af andre hunde, indtil jeg fik lokket hende til at hilse på en gravhund som var halvt dopet af epilepsimedicin og totalt upåvirket af alt omkring den.

 

Derfra gik det heldigvis rigtig hurtigt med at lære, at andre hunde ikke er farlige - selv hvis de er store.

Den anden dag sprang hun direkte op i hovedet på en stakkels rottweiler for at lege :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor dejligt at det gik så godt med jeres strandtur - succesoplevelser giver bare sådan en herlig fornemmelse i maven! :banan:

 

Har selv bøvlet lidt med min 18-ugers hvalp som blev forskrækket voldsomt af en stor, klodset og meget uforsigtig lab da hun var 9 uger.

Hun turde ikke komme i nærheden af andre hunde, indtil jeg fik lokket hende til at hilse på en gravhund som var halvt dopet af epilepsimedicin og totalt upåvirket af alt omkring den.

 

Derfra gik det heldigvis rigtig hurtigt med at lære, at andre hunde ikke er farlige - selv hvis de er store.

Den anden dag sprang hun direkte op i hovedet på en stakkels rottweiler for at lege :roll:

 

Ja det gør og dejligt for din hvalp. heldigvis kan hvalpe som regel hurtigt overbevises om at andre hunde er sjove igen;-)

 

Det forholder sig lidt anderledes med sådan en gammel pige som min der har flere rigtig dårlige oplevelser i bagagen, det tager tid.

 

Men kan se i holder til i århus, så skulle i have lyst til at møde nogle søde tanter eller evt komme med på næste "hvalpetur" er i velkomne:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det gør og dejligt for din hvalp. heldigvis kan hvalpe som regel hurtigt overbevises om at andre hunde er sjove igen;-)

 

Det forholder sig lidt anderledes med sådan en gammel pige som min der har flere rigtig dårlige oplevelser i bagagen, det tager tid.

 

Men kan se i holder til i århus, så skulle i have lyst til at møde nogle søde tanter eller evt komme med på næste "hvalpetur" er i velkomne:blink:

 

 

Ja, det er self rigtig nok at flere dårlige oplevelser kan sætte sig hårdt på psyken. Skønt at hun er blevet så dygtig til at være omkring andre hunde. Lyder også som om du virkelig har knoklet for det :5up:

 

Uh, er helt sikker på at Molly ville elske sådan en "hvalpetur" - hvor holder i til henne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er self rigtig nok at flere dårlige oplevelser kan sætte sig hårdt på psyken. Skønt at hun er blevet så dygtig til at være omkring andre hunde. Lyder også som om du virkelig har knoklet for det :5up:

 

Uh, er helt sikker på at Molly ville elske sådan en "hvalpetur" - hvor holder i til henne?

 

Vi plejer at gå i fløjstrup skoven eller beder:) og der er så tur igen i marts. men indtil da skal du bare sige til hvis du har lyst til en tur med to søde voksne tantehunde der begge er meget tålmodige med hvalpe:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...