Hop til indhold

Kong legetøj ?


Trine
 Share

Recommended Posts

Hjælp må vi havetil at finde rundt i kong verden :shock:

 

Min søster og mig er ved at finde ud af hvilken kong der passer til vores hunde. Men hvor er der mange forskellige og det er her jeg håber i kan hjælpe med at beskrive / anbefale.

Apporten.dk er den net butik jeg normalt får mine ting fra, men der er ikke nogen kong ting endnu.

 

Så hvad passer til en boxer på 4 år, en F1 lab på 4 måneder og en mellem puddel på 11 måneder.

Det skal både være kaste legetøj og nogle af dem hvor man kan putte mad i og hvis der er andre kong ting i vil anbefale.

 

Håber at få nogle gode bud fra jer :vinken:

Redigeret af Trine
anbefale og ikke anefale
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Lige et lille tip - Loke har kong-kopier - de er lige så gode, og meget billigere. Har købt dem i Farmland :-D

Man skal bare huske, at kopierne plejer at kunne gnaves i stykker. Mine tøser har ødelagt en kopi, men de originale kan de ikke ødelægge (og det er kun de røde).

 

Vil bare lige nævne, at når man køber Kong handler det ikke kun om størrelse. Det handler i høj grad om hundens evne til at tygge ting i stykker. Hvis hunden er god til den slags, så køber man de sorte. Ellers kan man købe de røde i den størrelse, som nu passer til hunden. Men der plejer nu også altid at være en anbefaling på alt deres legetøj;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal bare huske, at kopierne plejer at kunne gnaves i stykker. Mine tøser har ødelagt en kopi, men de originale kan de ikke ødelægge (og det er kun de røde).

 

Vil bare lige nævne, at når man køber Kong handler det ikke kun om størrelse. Det handler i høj grad om hundens evne til at tygge ting i stykker. Hvis hunden er god til den slags, så køber man de sorte. Ellers kan man købe de røde i den størrelse, som nu passer til hunden. Men der plejer nu også altid at være en anbefaling på alt deres legetøj;-)

 

Jeg er helt enig :5up:

 

Jeg har haft de billige kopier til at starte med, men de holder ikke hvis man har en meget madivrig hund som gnaver :(

 

Nu bruger jeg de store røde til borderne og de sorte til Huckie - DE holder! Huckie gnasker løs på den, så længe den lugter af mad, og det kan den holde til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal bare huske, at kopierne plejer at kunne gnaves i stykker. Mine tøser har ødelagt en kopi, men de originale kan de ikke ødelægge (og det er kun de røde).

 

Jeg har nogle gule kopier, og de kan altså godt tage "nogle tæv". Og om ikke andet koster de halvdelen, så kan man have to :mrgreen:

 

Har også originale Kong, og kvaliteten er mere lækker, men de holder lige godt her :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar, men i beskriver kun det legetøj man kan putte mad i, hvd med kaste legetøj og dental :confused:

 

Bare kom med med flere indslag :-D

 

Jeg har kun de originale Kong'er :mrgreen: De kan sagtens kastes, faktisk er de meget skægge at kaste, da de hopper til forskellige sider, så hunden kan ikke bare regne med at den kan løbe ligeud efter den. Man skal bare ikke kaste med den indenfor :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg køber kun originaler, kopierne kan være lavet i et materiale der ikke holder så godt og som kan være med kemi som ikke er sundt :-)

 

Trine det er første gang jeg oplever du skriver om andet end den netbutik, dejligt :-D

 

Bruger i kongerne med fyld?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også orginaler vi har købt til alle 3 :-D Og indtil videre er det lykken for dem alle, både med og uden fyld.

 

Anne- marie : jeg har også skrevet andre indlæg i de andre grupper, men gode butikker fortjener god omtale. Især når men skriver i et forum om produkter og leverandøre. ;-)

 

( jep jeg blev lidt stødt :( )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det er også orginaler vi har købt til alle 3 :-D Og indtil videre er det lykken for dem alle, både med og uden fyld.

 

Anne- marie : jeg har også skrevet andre indlæg i de andre grupper, men gode butikker fortjener god omtale. Især når men skriver i et forum om produkter og leverandøre. ;-)

 

( jep jeg blev lidt stødt :( )

 

Det var bestemt ikke sådan ment :-D

 

Jeg kender det bestemt at man har gode erfaringer og gerne vil anbefale noget bestemt som bare er godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig :5up:

 

Jeg har haft de billige kopier til at starte med, men de holder ikke hvis man har en meget madivrig hund som gnaver :(

 

Nu bruger jeg de store røde til borderne og de sorte til Huckie - DE holder! Huckie gnasker løs på den, så længe den lugter af mad, og det kan den holde til :-D

 

...og vi har haft originaler (største der fås til hvalp) altid, men vaps guffer dem i stykker så let som ingenting...

 

Kunsten er vist at finde netop den variant, der passer til ens hund og vores 6mdrs hvalp går vist ikke ind under betegnelsen hvalp i Kong-verdenen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
...og vi har haft originaler (største der fås til hvalp) altid, men vaps guffer dem i stykker så let som ingenting...

 

Kunsten er vist at finde netop den variant, der passer til ens hund og vores 6mdrs hvalp går vist ikke ind under betegnelsen hvalp i Kong-verdenen...

De skriver også altid, at man skal tage hensyn til tyggekraft. Har du købt den sorte udgave?

Link til indlæg
Del på andre sites

De skriver også altid, at man skal tage hensyn til tyggekraft. Har du købt den sorte udgave?

 

Nope, troede, at den er til muskelhunde...altså det synes jeg, at jeg har læst et eller andet skummelt sted, men det kan da godt være, at det er den, der skal til for at en Berner hvalp i det mindste ikke også guffer kongen...indholdet må være rigelig ! :-)

 

PS: Vores har været de blå/hvid marmorerede til hvalpe og dér spiser han altså Kongen med

Link til indlæg
Del på andre sites

Nope, troede, at den er til muskelhunde...altså det synes jeg, at jeg har læst et eller andet skummelt sted, men det kan da godt være, at det er den, der skal til for at en Berner hvalp i det mindste ikke også guffer kongen...indholdet må være rigelig ! :-)

 

PS: Vores har været de blå/hvid marmorerede til hvalpe og dér spiser han altså Kongen med

 

Er hvalpe kongerne ikke beregnet for hunde der ikke har skiftet tænder??? Men det havde bette Simba måske heller ikke da han prøvede den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er hvalpe kongerne ikke beregnet for hunde der ikke har skiftet tænder??? Men det havde bette Simba måske heller ikke da han prøvede den.

 

Nix, han har guffet to før tandskift og en efter....så hvis den sorte er stærkere er det måske en mulighed til den lille gnaver...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Ja noget skal der da ske. Det kan næppe være det bedste at indtage, sådan en Kong. Vi må prøve den sorte...

Det ville jeg prøve. På de Kong'er jeg har købt, stod klart og tydeligt at man ikke kunne regne med racen/størrelsen. Man skulle gå efter hundens individuelle bidestyrke. AKA, splitter hunden alt sit legetøj ad= sort kong:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville jeg prøve. På de Kong'er jeg har købt, stod klart og tydeligt at man ikke kunne regne med racen/størrelsen. Man skulle gå efter hundens individuelle bidestyrke. AKA, splitter hunden alt sit legetøj ad= sort kong:mrgreen:

 

Oki. Det var bare det der jeg synes jeg havde læst om, at de sorte var til muskelhunde...deres bidstyrke kunne jeg så ikke lige forbinde med Berner-bassen, men det hjælper jo ikke noget at lade være med at købe en sort, når han åbenlyst guffer de blå/hvide. Det er dog ubegribeligt hvad pjat man kan sætte sig fast på i stedet for at komme videre og få købt noget, der virker :roll::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Oki. Det var bare det der jeg synes jeg havde læst om, at de sorte var til muskelhunde...deres bidstyrke kunne jeg så ikke lige forbinde med Berner-bassen, men det hjælper jo ikke noget at lade være med at købe en sort, når han åbenlyst guffer de blå/hvide. Det er dog ubegribeligt hvad pjat man kan sætte sig fast på i stedet for at komme videre og få købt noget, der virker :roll::-D

He he...man burde lære af sine fejl:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Jeg har lige smidt et ellers fint (og dyrt) aktititetslegetøj fra Planet Dog ud fordi den ikke kunne tåle en tur i opvaskeren :stupid:, og fik en underlig form og hullet blev så lille at Sophus ikke kunne få fyldet ud.

Overvejer så en Kong. Men fandt ikke rigtig ud af, om de kan vaskes og hvilken størrelse han evt. skulle have - den sorte? Han er jo 4 1/2 måned nu og en moderat tygger. Er ved at skifte tænder, men ødelægger ikke sine ting.

Nogen anbefalinger? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...