Hop til indhold

Samojede opdrætter søges


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Hvad betyder (i praksis) halvpart eller udstationering?

 

Der har næsten lige været en tråd om udstationering/fodervært... Leder lige...

 

Edit: Her var den: http://www.hunde-forum.dk/debat/22498-fodervaert.html

Det er vist mere brugt i Sverige end herhjemme (har jeg hørt...)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Der har næsten lige været en tråd om udstationering/fodervært... Leder lige...

 

Edit: Her var den: http://www.hunde-forum.dk/debat/22498-fodervaert.html

Det er vist mere brugt i Sverige end herhjemme (har jeg hørt...)

 

Ok, så alt efter kontrakten, kan det være en man blot bor med og opdrætter har ret til at bestemme det meste - eller ens helt egen hund, som evt. skal bruges i avl?

 

Det er ret bredt... Sidste kunne man vel nemt leve med, første tror jeg ikke at jeg kunne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så alt efter kontrakten, kan det være en man blot bor med og opdrætter har ret til at bestemme det meste - eller ens helt egen hund, som evt. skal bruges i avl?

 

Det er ret bredt... Sidste kunne man vel nemt leve med, første tror jeg ikke at jeg kunne.

 

er det en voksen eller en hvalp du kigger på ?

kunne godt forestille mig er også ville komme krav om at den skal på udstilling især vis det en hvalp

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så alt efter kontrakten, kan det være en man blot bor med og opdrætter har ret til at bestemme det meste - eller ens helt egen hund, som evt. skal bruges i avl?

 

Det er ret bredt... Sidste kunne man vel nemt leve med, første tror jeg ikke at jeg kunne.

 

Det er nemlig rigtig bredt, så man skal passe på, at man ikke får fingrene i klemme et ømt sted...

 

Så det er op til udstationeringsfamilie og opdrætter at få diskuteret hver en lille detalje ordentligt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så alt efter kontrakten, kan det være en man blot bor med og opdrætter har ret til at bestemme det meste - eller ens helt egen hund, som evt. skal bruges i avl?

 

Det er ret bredt... Sidste kunne man vel nemt leve med, første tror jeg ikke at jeg kunne.

 

Her kommer lige mine tanker/opfattelser:

 

Alt aftales jo individuelt efter om det er en samejet hund eller en udstationering.

Ved en udstationering ejer opdrætter hunden indtil den har opfyldt sine pligter i avl, så overgår den til familien (sådan foregår det hos dem jeg kender). Det kan være x antal parringer eller kuld. Der kan være krav om udstilling.

 

Når man samejer hunden så er der en underskriftberettiget ejer og en medejer (hvem der er hvem aftales). Og så skriver man aftalerne i købsaftalen (fx udstillingskrav, avlsaftaler mm.)

 

Jeg ville ikke kunne en udstationering, men godt en samejet hund.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

er det en voksen eller en hvalp du kigger på ?

kunne godt forestille mig er også ville komme krav om at den skal på udstilling især vis det en hvalp

Det var en stor hvalp, eller dvs ved ikke om den overhovedet er til "udbud" mere, men har aldrig helt forstået hvad det gik ud på - udover at de som regel skal avles på nogle gange, og hvis det KUN var det, kunne jeg nok sagtens leve med det.. men vil gerne have at min hund er min hund :engel:

 

Det er nemlig rigtig bredt, så man skal passe på, at man ikke får fingrene i klemme et ømt sted...

 

Så det er op til udstationeringsfamilie og opdrætter at få diskuteret hver en lille detalje ordentligt..

Ja bestemt! Men kunne se at DKK's blanket var ret udførlig.

 

 

Jeg ville ikke kunne en udstationering, men godt en samejet hund.

 

/Mette

 

Ahh jamen jeg kender da en lidt, men om det så er sameje eller udstationering ved jeg ikke. Opdrætter ringtræner den, tager den med til udstilling og har planer om parringer når den er voksen, men resten er så ejerens ansvar. Hun er vist meget glad for det.

 

Øhmn lige med udstilling, der ville det bestemt ikke gøre mig noget at en anden ordnede det :mrgreen: Men en parring.. der kunne jeg forestille mig at jeg gerne ville være med. Ikke for sådan at jeg synes det er vildt fedt at se, men hvis min hund blev bange når de hang sammen :genert: så skulle jeg da være der til trøst!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh uh uh :yeah: Could it be??

 

Terri fra Zyklonen skal parres meget snart med ham her:

Arrac - Lejonbols Rythm and Blues -

 

arrac8_111729782.jpg

arrac4_111728996.jpg

 

Terri har bestået brugshundeprøve på 2*30km og løber sammen med sin mor + en hanhund kennelen har, så hey - flotte hunde OG trækhunde!

 

Terri:

terri3.jpg

 

Har ikke kigget vildt og totalt meget sundhed endnu, men det jeg har set indtil nu ser virkelig godt ud!

 

UUUHHH!!

 

- Så altså, hvis nogen ved noget jeg ikke ved, så skal de sige det snart inden jeg smelter helt ind i samojedehvalpedrømme :hjerte:

Redigeret af Buddha
Link til indlæg
Del på andre sites

Uh uh uh :yeah: Could it be??

 

Terri fra Zyklonen skal parres meget snart med ham her:

Arrac - Lejonbols Rythm and Blues -

 

arrac8_111729782.jpg

 

 

Terri har bestået brugshundeprøve på 2*30km og løber sammen med sin mor + en hanhund kennelen har, så hey - flotte hunde OG trækhunde!

 

Wow han ser altså også lækker ud:lun:

 

Det lyder da bare alt for perfekt!:-D ved du hvornår de regner med hun går i løb?

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow han ser altså også lækker ud:lun:

 

Det lyder da bare alt for perfekt!:-D ved du hvornår de regner med hun går i løb?

 

I næste uge :banan: Så er det ikke 1. maj men midt juni - men det kan jeg måske godt lige overleve?

Link til indlæg
Del på andre sites

I næste uge :banan: Så er det ikke 1. maj men midt juni - men det kan jeg måske godt lige overleve?

 

wee:banan:

 

Hehe du bliver jo nød til at overleve ellers er der ikke noget ved at få hvalp jo :mrgreen:

 

skal det enlig være en lillebror eller lillesøster Motor skal havde eller er det ligemeget ? bare nysgerrig

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

og hvis vi begge får vaps til sommer, så skal vi have en fælles klappe dag!

 

vil gerne hilse på en hvid uldtot :lun: og så vil jeg også gerne møde motor jo..

selvom jeg ikke har nogen Diesel, han kan lege med

:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

wee:banan:

 

Hehe du bliver jo nød til at overleve ellers er der ikke noget ved at få hvalp jo :mrgreen:

 

skal det enlig være en lillebror eller lillesøster Motor skal havde eller er det ligemeget ? bare nysgerrig

Hehe okay, det har du selvfølgelig ret i :mrgreen:

 

En lillebror helst :lun: Er så vild med hanner, selvom jeg godt nok også synes der er nogle flotte tæver rundt omkring.

Nu har jeg skrevet en vældig glad mail til damen, og sendt billeder af Motor og det hele :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

og hvis vi begge får vaps til sommer, så skal vi have en fælles klappe dag!

 

vil gerne hilse på en hvis uldtot :lun: og så vil jeg også gerne møde motor jo..

selvom jeg ikke har nogen Diesel, han kan lege med

:banan:

 

Ja selvfølgelig! Og måske får du en Diesel, det ved man jo aldrig, altså hvad den ender med at hedde. Og ellers har Motor som regel meget, meget travlt med at få tisset det hele af, så kan hvalpene vist fint lege i fred i den time det tager :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Ja selvfølgelig! Og måske får du en Diesel, det ved man jo aldrig, altså hvad den ender med at hedde. Og ellers har Motor som regel meget, meget travlt med at få tisset det hele af, så kan hvalpene vist fint lege i fred i den time det tager :lol:

 

næh..

og hvis jeg får mig en merle farvet.. så tror jeg fint diesel ville passe som navn..

 

men det finder jeg først ud af, når jeg har hvalpen mellem hænderne!

 

hold fast jeg glæder mig til at se hvad der sker :klap:

 

jeg skal vel også til at have skrevet rundt, til de forskellige opdrættere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

næh..

og hvis jeg får mig en merle farvet.. så tror jeg fint diesel ville passe som navn..

 

men det finder jeg først ud af, når jeg har hvalpen mellem hænderne!

 

hold fast jeg glæder mig til at se hvad der sker :klap:

 

jeg skal vel også til at have skrevet rundt, til de forskellige opdrættere :mrgreen:

 

Ja du skal da :-D:-D Og nu er slet ikke et dumt tidspunkt at gå i gang, der er jo masser af parringer her til foråret!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Ja du skal da :-D:-D Og nu er slet ikke et dumt tidspunkt at gå i gang, der er jo masser af parringer her til foråret!

 

jepsn..

 

er gået lidt igang..

 

og kigger opdrættere i sverige, da jeg tror jeg har været igennem de fleste i DK..

 

men hold da fast der er mange at vælge imellem i sverige..

 

faldt over en der hedder maybe-tails.. :lol:

vildt godt navn! :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

En lillebror helst :lun:

 

Hvis du skal ud i noget udstationering / sameje, så hold dig til hanner - kender dig nok til, at en avlstæve ikke er noget for dig, hun skal jo 'hjem' til kennelen, når hun får hvalpe :shock: det har jeg aldrig kunnet klare :oops:

 

Ih, bliver spænende! Hvis de skal trække sammen, skal de vel også være unge sammen? Så de begge topper nogenlunde samtidigt? Eller .... er det ligemeget?

 

Kan slet ikke vente!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...