Hop til indhold

Fodervært


Sille12
 Share

Recommended Posts

Du får som regel hunden gratis, men den skal stå til rådighed for avl.

 

Der vil blive lavet en kontrakt, men de kontrakter jeg kender indebærer som regel at du har hele ansvaret for hunden, dog må du ikke aflive eller neutralisere uden aftale med opdrætter, og så bliver der aftalt x antal parringer som hunden skal stå til rådighed for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Hvis du kender ordet udstationering, så er det det samme.. Man plejer at lave nogle indbydes regler omkring det, men langt de opdrætter der bruger udstationering, gør det for senere selv at kunne bruge dyret i avl, hvis de viser sig at være egnet :)

 

Jeg har selv 2 tamrotter i udstationering, vores aftale er at jeg betaler 0 kr for dem, men betaler selv foder osv, som var de mine egne, jeg betaler også selv dyrlæge :) Når de så er 1 år (som hanner skal være før man overvejer at bruge dem i avl) så må opdrætter så få dem over til parring hvis hun lyster, eller hun kan vælge at sende dem til en hun herovre hvis hun aftaler det med en anden opdrætter (Opdrætter bor i kbh, og jeg i Fredericia).. Hun siger hun normalt ikke udstationere så langt væk, men ville gerne prøve :)

 

Hvis hun ikke vil bruge dem i avl alligevel, jamen så slipper de bare for at komme ud og rejse :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...