Hop til indhold

Gode Råd


MiniBillen
 Share

Recommended Posts

Hej alle löwchen-ejere :vinken:

 

Jeg er ny på forum og har ikke min egen hund - endnu;-) Men jeg har længe ønsket mig en. Jeg leder i en hund efter, selskab, en jeg kan gå nogen gode ture med, en jeg kan gå og tale til hele dagen, lege og hygge med, og så synes jeg det kunne være sjovt at prøve at udstille den, men det er ikke min primære årsag for anskaffelse:-) Jeg kender til löwchens, da der er 2 af de skønne hunde i min familie, og jeg er faldet fuldstændig for racen og dens dejlige væsen. Jeg har nøje læst om löwchens og hunde generalt. Jeg vil ikke anskaffe mig en lige nu og her, da jeg lige skal have et ordentligt sted og bo :)

 

Jeg "har" lige pt hunde, men det er min mors hunde, jeg er bare "hjælper" og jeg elsker det! Men jeg har nogen spørgsmål og jeg håber at i, løweejere kan svare på dem :)

 

Jeg vil høre om det er en god "begynderhund" Dvs jeg har erfaring, men aldrig haft min helt egen.

 

Kan de bo indendørs i en lejlighed. Forudsat at de selvfølgelig får masser af frisk luft

 

Kan 3 løwe-tæver sammen? Det er rimelig væsentligt da, de 2 løwer der i forvejen er, er tæver, og jeg også tænker at det er en tæve jeg vil have.

 

Det er de første par spørgsmål, jeg kommer nok til at spørge om meget mere inden jeg anskaffer mig en vuf

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tilføjer lige at jeg er en kvinde på 22 år. Jeg er flyttet hjemmefra men der, hvor jeg bor lige nu, er der ikke tilladelse til at holde husdyr.

 

Og ja, jeg er xbillenX datter:banan: jeg har talt meget med hende om det, men da en löwe, ikke var hendes første hund, at hun bor i hus, og ikke har set 3 löwe tæver lege, er jeg intresseret i at høre fra dem der ved noget om de emner :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle löwchen-ejere :vinken:

 

Jeg er ny på forum og har ikke min egen hund - endnu;-) Men jeg har længe ønsket mig en. Jeg leder i en hund efter, selskab, en jeg kan gå nogen gode ture med, en jeg kan gå og tale til hele dagen, lege og hygge med, og så synes jeg det kunne være sjovt at prøve at udstille den, men det er ikke min primære årsag for anskaffelse:-) Jeg kender til löwchens, da der er 2 af de skønne hunde i min familie, og jeg er faldet fuldstændig for racen og dens dejlige væsen. Jeg har nøje læst om löwchens og hunde generalt. Jeg vil ikke anskaffe mig en lige nu og her, da jeg lige skal have et ordentligt sted og bo :)

 

Jeg "har" lige pt hunde, men det er min mors hunde, jeg er bare "hjælper" og jeg elsker det! Men jeg har nogen spørgsmål og jeg håber at i, løweejere kan svare på dem :)

 

Jeg vil høre om det er en god "begynderhund" Dvs jeg har erfaring, men aldrig haft min helt egen.

 

Kan de bo indendørs i en lejlighed. Forudsat at de selvfølgelig får masser af frisk luft

 

Kan 3 løwe-tæver sammen? Det er rimelig væsentligt da, de 2 løwer der i forvejen er, er tæver, og jeg også tænker at det er en tæve jeg vil have.

 

Det er de første par spørgsmål, jeg kommer nok til at spørge om meget mere inden jeg anskaffer mig en vuf

De fleste af løverne er gode begynderhunde.. Jeg siger de fleste fordi der er meget forskel i temperamentet på løverne alt efter hvilken linje de kommer fra.

Mine observationer er at de tyske linjer generelt er nemmere at stresse..og er mere nervøse, og dermed kræver at både opdrætter, men sandelig også hvalpekøberen, sørge for at komme ud med den lille hvalp. De tjekkiske linjer er meget mere stabile og stærke i temperamentet.

En god opdrætter vil hjælpe og vejlede dig i forhold til linjer og temperament.

 

Løverne har ingen problemer med at bo i lejlighed..Og de er jo nemme at transportere op og ned pga. størrelsen :mrgreen: En løve vil ret hurtigt lære at være rolig indendøre og rase af udenfor.

 

Mht. 3 tæver så er jeg ret sikker på det ikke vil give problemer. Løverne er jo ikke hunde som ynder at bestemme alt og de har igennem tiden været vant til at leve i store flokke sammen med menensker. Deres privatsfære er lille, og de kan sagtens ligge sammen og spise ben. Eller ligge mange sammen i den samme seng uden at det gier problemer.

 

Jeg kan jo kun opildne dig til udstilling :mrgreen: Løvelejren har altid masser kage :mums:

 

Hvilken kennel er familiens hunde fra? Er det samme linjer?

 

Og så velkommen herind :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tilføjer lige at jeg er en kvinde på 22 år. Jeg er flyttet hjemmefra men der, hvor jeg bor lige nu, er der ikke tilladelse til at holde husdyr.

 

Og ja, jeg er xbillenX datter:banan: jeg har talt meget med hende om det, men da en löwe, ikke var hendes første hund, at hun bor i hus, og ikke har set 3 löwe tæver lege, er jeg intresseret i at høre fra dem der ved noget om de emner :mrgreen:

:stupid: jeg havde ikke set du havde skrevet mere:damn:

XbillenX har da set 3 tæver lege..Til løvetræffet i sommers :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

velkommen til :vinken:

 

jeg har selv en löwchen som første hund, og synes da, at han på mange måder er en virkelig nem hund. jeg tror ikke, at det er så afgørende, om det er første hund egentlig, mere afgørende er, at du jo har erfaring hjemmefra + at du så sætter dig grundigt ind i tingene, inden du springer ud i det.

 

vi bor i en lejlighed på 5. sal, det ser jeg ikke noget problem i overhovedet. kun for mig selv, når jeg ikke orker at komme ud på aftenturen. vores hund halfdan er ude 3 gange dagligt, i alt i 2-3 timer, og så slapper han primært af inden døre.

 

ang. 3 tæver ville jeg helt klart sørge for at ofte komme på besøg imens hvalpen vokser op. det har vi gjort med min hos mine forældres hunde. en lille hvalp accepterer de fleste hunde, og hvis de får opbygget en god relation, tror jeg, at der er mindre sandsynlighed for konflikter senere hen - nogen garanti er der selvfølgelig aldrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres svar :-D

Hunden kommer uden tvivl til at være meget sammen med resten af familien hunde, da jeg er der flere gange om ugen i forvejen..

Hvor hurtigt må man præsentere dem for hinanden? Og for andre mennesker i det hele taget? Jeg har læst om dette emne, men den bog generaliserede, og var ikke om løwer specifikt.

 

Er der udgivet en bog, der handler om löwchens?

 

Kage?:klap: Så bliver jeg nød til at udstille min kommende löwe :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til...:vinken:

 

Var du med på Ishøj strand sidst? For så har du jo mødt både Halfdan og Otto også..

 

Otto er min første hund og er en løwchen på 9 mdr.

 

Som barn er jeg vokset op med dalmatinere, som er en rimelig dominerende race.

 

Kender mange, der har "knækket nakken" på schæfere (ikke at der er noget galt med schæfere - det er bare sjovt nok de hunde i min vennekreds og familie, som altid har endt med omplaceringer)

 

Så da jeg skulle vælge hund, tænke jeg også meget på, at det skulle være en lærenem, sød og rar og ikke for dominerende hund, som jeg ville kunne magte alene.

 

Har ikke fortrudt, at jeg har valgt en løve - øj hvor er han dejlig..!! Og det er alle de andre løver jeg har mødt også. Det eneste problem jeg har fået indtryk af med racen er, at det er en udpræget selskabshund, der ikke synes, at det er en fest, at være alene..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres svar :-D

Hunden kommer uden tvivl til at være meget sammen med resten af familien hunde, da jeg er der flere gange om ugen i forvejen..

Hvor hurtigt må man præsentere dem for hinanden? Og for andre mennesker i det hele taget? Jeg har læst om dette emne, men den bog generaliserede, og var ikke om løwer specifikt.

 

Er der udgivet en bog, der handler om löwchens?

 

Kage?:klap: Så bliver jeg nød til at udstille min kommende löwe :slem:

Med blåt: Med det samme.. XbillenXs hvalp besøgte sin kommende familie incl. hund/e allerede da hun var lille..Jeg kan sq ikke huske hvor gammel hun var da vi var der første gang? Og igen en hel dag da hun var lidt ældre mens vi var på udstilling..

Men når du får din hund hjem som 8-10 ugers hvalp er det bare med at komme ud med den med det samme, og lade den møde sin nye familie, selvfølgelig under forudsætning for at det bliver på hvalpens præmisser og der blvier holdt øje med dem.

Mennesker er det det samme med..Lad endelig hvalpen møde så mange (forskellige) søde mennesker.. Hvis det er mennesker du møder på din vej så instruer dem I at sætte sig på hug når de snakker med hvalpen.

Ingen gode bøger på dansk.. Det mest fyldestgørende på dansk er nok min hvalpecd på ca 150 sider.. Den må du godt få en af. Og ellers er der skrevet en på engelsk. Men den er gammel og ikke specielt god. Men jeg har den og du gerne låne den. Jeg kan evt. tage begge dele med til Show of Winners i Hillerød. Jeg regner med at se XbillenX der :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tine1

Ja, jeg var med på Ishøj strand sidst, og jeg så både Halfdan og Otto, og jeg synes de var meget skønne:lun:

Ja, jeg har hørt at de lider en del af seperationsangst nogen af de löwcens. Jeg må tale en del med opdrætteren, inden hundens hjemkomst om, hvordan jeg skal øve alenetid.

 

Kennel-Løwchen

 

Det er dejligt at vide, jo hurtigere, jo bedre.. Jeg har nemlig læst noget lidt anderledes i en bog..

Jeg kan godt huske første gang Jessie var her, orj hun var lille, men tilsynladende, generede det hende ikke. Hun virkede mest nysgerrig :-D

 

xbillenx fik en cd om löwer med i hvalpepakken, har hun lige informeret om, er det den du mener? For så vil jeg da lige låne den.. nu:klap:

 

Jeg kommer også til Hillerød, jeg er nemlig meget nysgerrig for, hvordan det er, og så kan jeg kigge på löwer:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tine1

Ja, jeg var med på Ishøj strand sidst, og jeg så både Halfdan og Otto, og jeg synes de var meget skønne:lun:

Ja, jeg har hørt at de lider en del af seperationsangst nogen af de löwcens. Jeg må tale en del med opdrætteren, inden hundens hjemkomst om, hvordan jeg skal øve alenetid.

 

Kennel-Løwchen

 

Det er dejligt at vide, jo hurtigere, jo bedre.. Jeg har nemlig læst noget lidt anderledes i en bog..

Jeg kan godt huske første gang Jessie var her, orj hun var lille, men tilsynladende, generede det hende ikke. Hun virkede mest nysgerrig :-D

 

xbillenx fik en cd om löwer med i hvalpepakken, har hun lige informeret om, er det den du mener? For så vil jeg da lige låne den.. nu:klap:

 

Jeg kommer også til Hillerød, jeg er nemlig meget nysgerrig for, hvordan det er, og så kan jeg kigge på löwer:hjerte:

 

så kan du også hilse på mig, ved dog ikke, om jeg tager halfdan med. jeg fortæller også gerne, hvordan jeg har øvet alene hjemme. har trænet det grundigt fra 2. dag herhjemme, og vi har heldigvis aldrig haft nogle problemer. jeg er dog enig i, at det ikke er en race, der egner sig til meget lange alene-dage. men det mener jeg nok dybest set ikke, at særligt mange hunde gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...