Hop til indhold

Hundegal katteopdrætter


Gæst Con Meo
 Share

Recommended Posts

Velkommen:vinken: - lyder spændende med en dejlig bamse-golden, dem er jeg ihvertfald stor fan af:blink:

 

tarkkk...og kors hvor et søde billede du har som avatar. Er det jeres hund?

 

Hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var der om søndagen. Vi kiggede med, da ragdolls og hellig birma blev bedømt. En katteudstilling er godt nok meget anderledes i forhold til en hundeudstilling. Katteudstilling er langt mere afslappet og hyggeligt, men virker godt nok også lidt tilfældigt hvem der vinder. Det går så hurtigt med at bedømme kattene - i hvert fald for det utrænede øje!

 

Jeg har længe gerne ville have en ragdoll, men så blev jeg jo præsenteret for hellig birma, men jeg ved ikke rigtig hvad forskellen er (udover handsken og så størrelsen)?

 

Jeg synes simpelthen det er så hyggeligt på katteudstilling, sådan som ejerne har pyntet burene og man går rundt og besøger hinanden. Udstillerne vil også meget gerne snakke om deres katte. :lun:

 

Jeg synes ikke nødvendigvis det virker mere afslappet, når ''the game is on''. Jeg startede jo også med kat og har siden fået hund. Det er sjovt at observere forskellen mellem kattefolk og hundefolk. Synes katteustillere er mere ''dullede op'' og virker mere som æstetikere (ligesom deres katte). :lol: Og hundefolk mere ''afslappede, sporty, gummistøvle-agtig''... :lol: Og også meget snakkesaglige. Måske er jeg helt forkert på den, har jo kun været med et par gange... :lol:

 

Og så er der jo også noget med, at der er en sammenhæng mellem mennesketyper og den katterace man vælger. En (burmeser)opdrætter fortalte mig engang, at der var lavet en undersøgelse/ skrevet en artikel om det. Den ville jeg VIRKELIG gerne læse. Det er noget med at eksempelvis main coon ejere er sådan lidt hårde i det (motorcykler, tatoveringer osv). Burmeserfolk skulle vist være kreative. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej! Hvor hyggeligt at møde dig her også:-)

 

KH

 

Ej hej med dig, søde dig. Det var da super hyggeligt med dig her også. Gud det ender jo med, at jeg føler mig mindre anonym med "alle" de mennsker, som jeg "kender" andre steder fra

 

total hyggeligt

 

KH Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes simpelthen det er så hyggeligt på katteudstilling, sådan som ejerne har pyntet burene og man går rundt og besøger hinanden. Udstillerne vil også meget gerne snakke om deres katte. :lun:

 

Jeg synes ikke nødvendigvis det virker mere afslappet, når ''the game is on''. Jeg startede jo også med kat og har siden fået hund. Det er sjovt at observere forskellen mellem kattefolk og hundefolk. Synes katteustillere er mere ''dullede op'' og virker mere som æstetikere (ligesom deres katte). :lol: Og hundefolk mere ''afslappede, sporty, gummistøvle-agtig''... :lol: Og også meget snakkesaglige. Måske er jeg helt forkert på den, har jo kun været med et par gange... :lol:

 

Og så er der jo også noget med, at der er en sammenhæng mellem mennesketyper og den katterace man vælger. En (burmeser)opdrætter fortalte mig engang, at der var lavet en undersøgelse/ skrevet en artikel om det. Den ville jeg VIRKELIG gerne læse. Det er noget med at eksempelvis main coon ejere er sådan lidt hårde i det (motorcykler, tatoveringer osv). Burmeserfolk skulle vist være kreative. :lol:

 

ej hvor sjovt.... jeg har kun været på hundeudstilling 2 gange. Men kort tid idet jeg desværre havde medtaget folk, som BARE ikke gad glo på hunde...og desværre kom jeg den forkerte dag den ene gang, idet golden havde været dagen før..ØV...og gang nr. 2 gad Dag ikke lure på golden...men engang skal jeg bare afsted igen og lure og sludre.... det må jeg onde mig selv.

 

Sammenligning med kattefolk og hvem som vælger hvilke typer - sjovt. Gad vide om du kan finde frem til artiklen. Har aldrig hørt om den.

 

hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Halløj, hyggeligt at se dig herinde også :) Jeg er "Atli Foto - Nu uden kat :'(" inde på kattegalleri :)

sjovt - må lige lure om jeg kan huske dig derinde - blandt alle de andre tusinde mennesker

 

Hilsen Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

ej hvor sjovt.... jeg har kun været på hundeudstilling 2 gange. Men kort tid idet jeg desværre havde medtaget folk, som BARE ikke gad glo på hunde...og desværre kom jeg den forkerte dag den ene gang, idet golden havde været dagen før..ØV...og gang nr. 2 gad Dag ikke lure på golden...men engang skal jeg bare afsted igen og lure og sludre.... det må jeg onde mig selv.

 

Sammenligning med kattefolk og hvem som vælger hvilke typer - sjovt. Gad vide om du kan finde frem til artiklen. Har aldrig hørt om den.

 

hilsen Heidi

 

Jeg har ledt og ledt. Tror desværre aldrig jeg finder den artikel. :???: Det var vist Chagall-opdrætteren der fortalte om den. :-) Det ville være skægt at se, hvilken type man var. :lol:

Ja, du må bestemt afsted på en hundeudstilling! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard

Velkommen til :mrgreen: Jeg ELSKER birmaer. Jeg har haft to, men har kun en nu (og en huskat) Jeg elsker deres sociale væsen. Min bimse elsker mine børn og stanger dem lige så ofte som han stanger os :lun: (hvilket giver væltende børn, når de lige er ved at lære at gå :lol:)

 

Det er jeg glad for at høre! Alle andre opdrættere er ellers meget strenge med at de ikke må være udekatte, så det er dejligt at det åbenbart ikke er alle :mrgreen: Det er nemlig én af de ting som kunne afholde mig fra at få en Birma... Du hører nok fra mig om et par år :blink:

 

Det er jeg også meget glad for at høre er muligt. Jeg har ikke mulighed for at have lukket af, men mine katte får lov at gå ude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ledt og ledt. Tror desværre aldrig jeg finder den artikel. :???: Det var vist Chagall-opdrætteren der fortalte om den. :-) Det ville være skægt at se, hvilken type man var. :lol:

Ja, du må bestemt afsted på en hundeudstilling! :-D

Jeg kender godt Marina, så jeg hører da lige hende af

 

takker

 

og god weekend

 

Heidi, nu med et nyt kuld birmakillnger ;O)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...