Gæst Holly med pletten Skrevet Februar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2011 Hej alle! Jeg er ny her som medlem, men har tidligere læst indlæg. Jeg er ejer af en dejlig blanding - samojede/labrador - som er 15 mdr gammel. Da vi fik hende var hun lidt sky overfor fremmede, men elskede at lege med hunde. Det gør hun stadig! Hun elsker alle hunde og hun elsker de mennesker, som hun kender. Når vi går løs med hende i skoven elsker hun at lege med hundene. Hun går nogle gange over og hilser på ejerne, men kun lige lidt snusen og så tilbage og lege med hundene. Kommer der dog et menneske uden hund bliver hun utryg og kan godt finde på at gø ad personen. Også hvis en elektriker kommer herhjem gør hun ad personen. For ikke så længe siden var hun i løbetid og efter løbetiden virkede hun til at være indbildt gravis. Vi havde i den periode gæster på besøg, hvor hun lå under bordet og sprang ud og bed en af gæsterne i benet med en farlig knurren. Vi vil selvfølgelig gerne arbejde med det og har gjort mange forsøg. Det virker selvfølgelig som om hun er bange og gerne vil forsvare sig selv. Vi går til hundetræning med hende, hvor hun er rigtig dygtig og meget lydig og vi har for nylig købt et stort bur, så hun har et trygt sted hvor hun kan være for sig selv (det fik vi anbefalet af hundetræneren). Håber, at der er nogle, der kan hjælpe med gode råd! Vi vil jo gerne have at Holly kan føle sig tryg og tilpas! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Februar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2011 Med en hund der allerede har lavet ét udfald imod en gæst, tør jeg ikke komme med gode råd. Jeg anbefale dig en god adfærdsbehandler som kan komme hjem og besøge jer og se hunden i stedet for. Og jeg er sikker på at mange herinde fra vil kunne anbefale nogle gode adfærdsbehandlere i nærheden af dig. Personligt har jeg gode erfaringer med en adfærdsbehandler fra Hund & Træning adfærd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Holly med pletten Besvaret Februar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2011 Tak for svar! Vi har også overvejet at få en hundeadfærdsekspert ud, så det vil vi nok gøre! Det kunne dog være, at der var nogle, der havde kommentarer til hvad man kunne gøre indtil da. Jeg så lige, at indlægget nok skulle have været under "Adfærd", men er som sagt ny, så vidste ikke lige hvordan man gjorde Men hvis andre har kommentarer, så lytter vi i hvert fald gerne! Det er altid spændende at høre fra andre hundeejere. Det skal måske lige siges, at vi tidligere har haft en golden retriever og en labrador - men at det er først gang vi har en nervøs hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Februar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2011 Jeg ville svare lige som Lonny har gjort - hvis hunden allerede har bidt, så få fat i en adfærdsbehandler... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2011 Øv det lyder da ikke rart. Ved du hvorfor hun er nervøs for mennesker (uden hunde)? Og hvordan med den falske drægtighed, er den ovre nu? Hvor længe siden var hendes løbetid? Synes nu det lyder som en god ide at få en ud og se, især hvis hun egentlig har haft lidt svært ved mennesker i så lang tid, der er nok nogle ting i kan arbejde med, men det skal jo helst gøres rigtigt, så det lige præcis ikke bliver værre. Hvorhenne bor du? Og poster du ikke et billede eller 2 Har selv samojed, så bliver man jo så nyyyysgerrig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Februar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2011 Hmm.... :hmm: Jeg vil heller ikke begynde at diagnostisere og komme med en hel masse løsningsforslag, for det kan ligge sindssygt mange forskellige ting bag den adfærd - Og desuden har jeg heller ikke nogen baggrund der gør mig i stand til at udtale mig om det Og situationerne skal beskrives ned i detaljer, før vi har nogen reel mulighed for at sige hverken det ene eller det andet. Mit råd er magen til de andres - Få fat i en adfærdsbehandler med det samme. Det koster lidt, men en aflivning pga. bid koster jo også og kan blive sparet ved hurtigt at gribe ind og få en dygtig adfærdsbehandler ud og hjælpe. Indtil i har haft en ude og se hende, så ville jeg holde hende fra situationer der udløser adfærden. For jo flere gange hun reagere sådan, jo mere vil adfærden sætte sig fast og blive en vane der kan være svær at komme af med. Der kan nemt ligge angst bag hendes adfærd - Uanset hvad så kan man gøre meget mere skade end gavn, ved at begynde at rode med det selv, hvis man ikke har en god indsigt i adfærd og afhjælpning af problem adfærd. Bliver lidt nysgerrig mht. buret.... Hvordan og i hvilke situationer skal det bruges og har i fået noget vejledning til at lære hende at buret er et trygt og dejligt sted? Og husk, at trænere selvfølgelig har meget erfaring med alverdens ting, men de er ikke uddannet i adfærdsbehandling - Så derfor kan de komme med mange gode råd, men de rammer ikke altid rigtigt fordi de ofte kun har deres egne erfaringer at trække på - og det kan som sagt give endnu flere problemer, hvis de giver råd der ikke passer til netop din hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Holly med pletten Besvaret Februar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2011 @korvis: Tak for svar - det vil vi gøre hurtigst muligt @ Buddha: Nej det er slet ikke rart! Vi har haft masser af gæster, både fulde unge, masser af børn og voksne og oftest synes hun, at det er hyggeligt, andre gange gider hun ikke og så går hun bare. I tilfældet hvor hun bed, skal det lige siges, at hun havde et kødben og lå under bordet (hvilket vi ikke havde set). Gæsten gik så med hurtige skridt lige forbi og hunden sprang så ud og bed. Det er selvfølgelig helt forfærdeligt og hun bør ikke bide.. Hun virkede dog selv meget forskrækket bagefter.. Hendes falske drægtighed er ovre og jeg husker ikke helt hvor længe siden det var efter hendes løbetid, men vores tidligere hund blev også falsk drægtig, så vi kendte til symptomerne. Vi ved ikke hvorfor hun er nervøs for mennesker, men vi formoder at hun ikke har været vant til mennesker, fra det sted vi købte hende. Vi bor i Nordsjælland - Rudersdal kommune, så hvis du/I kan anbefale en adfærdsbehandler, er vi meget interesserede! Og der kommer lige et billede jo! Hehe.. @Miss_menelli: Jeg tror ikke der er mere tvivl om, at vi skal have en til at se på hende og hendes situation Tak for svaret! Og tak for rådet om, at vi ikke selv skal gøre mere ved situationen før en med forstand har kigget nærmere på hende - det har du formentlig helt ret i! Mht. buret har vi ikke taget det rigtigt i brug endnu. Hun var selv meget interesseret i det, da vi fik det hjem og hyggede sig meget derinde. Hun bruger det ikke meget lige pt, men vi tvinger hende heller ikke til at kunne lide det. Hun går derind en gang imellem og pointen er så, at hun absolut ikke må blive forstyrret når hun er der, men tit vil hun hellere være ved os Men mange tak for svarene! Dem tager vi til os - og så skal vi nok komme med opfølgende nyt, når vi har haft besøg! God fredag aften! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2011 @ Buddha: Nej det er slet ikke rart! Vi har haft masser af gæster, både fulde unge, masser af børn og voksne og oftest synes hun, at det er hyggeligt, andre gange gider hun ikke og så går hun bare. I tilfældet hvor hun bed, skal det lige siges, at hun havde et kødben og lå under bordet (hvilket vi ikke havde set). Gæsten gik så med hurtige skridt lige forbi og hunden sprang så ud og bed. Det er selvfølgelig helt forfærdeligt og hun bør ikke bide.. Hun virkede dog selv meget forskrækket bagefter.. Hendes falske drægtighed er ovre og jeg husker ikke helt hvor længe siden det var efter hendes løbetid, men vores tidligere hund blev også falsk drægtig, så vi kendte til symptomerne. Vi ved ikke hvorfor hun er nervøs for mennesker, men vi formoder at hun ikke har været vant til mennesker, fra det sted vi købte hende. Vi bor i Nordsjælland - Rudersdal kommune, så hvis du/I kan anbefale en adfærdsbehandler, er vi meget interesserede! Og der kommer lige et billede jo! Hehe.. Årh smukke pige Der er jo Ninjamor (bruger herinde), hun er adfærdsbehandler, hjemmesiden er hundeliv.dk og Lonny bor også her på Sjælland, så de Hund og Træning hun linkede til, kan måske også komme hen til jer, der er vist noget med at man som regel betaler noget pr. km. hvis det er langt væk. Er hun normalt en som er utryg når hun har mad? Har en hanhund, så kender ikke så meget til falsk drægtighed, men tænkte bare, om det kunne have noget med det at gøre, altså at hun "passede hvalpe og forsvarede hjemmet". Men så skrev du det med benet, så ved ikke helt.. Andre som bruger bur bruger meget at give super gode tyggeben, godbidder og lignende inde i buret, lige præcis for at det bliver det bedste sted i verdenen Tilsidst, HVIS i på nogen måde kunne have mistanke om at hun kan have ondt, så kan jeg virkelig anbefale The Touch, hun er hunde-kiropraktor og vi har selv haft STOR glæde af hende - vi anede ikke at Motor havde ondt, men tog heldigvis op til hende da han ligesom var begyndt at gå skævt, det viste sig, at hans bækken sad helt galt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Lige en kommentar. Mener ikke hunde skal ligge under bordene, når der er gæster og der spise. Mange af vore gæster er ikke vant til dette og kommer uforvarende til at sparke til hunden. Og hvis hun tillige har været falsk drægtig har hendes stressniveau været tilsvarende højt. Nogle gange er der også børn med, der ikke orker at sidde ved bordet og også kravler rundt.??? Det giver også ophidselse. Min barndomshund nappede en lille, der først nev han i øret, så nev han hende, og så skreg hun. Det var så det. Men fødder kan sparke uden at folk uden hund opdager at det er vovsen, der rammes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Holly med pletten Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Lige et hurtigt svar til Ulla H: Hun lå ikke under bordet, da vi spiste Gæsterne stod først og fik en velkomstdrink og det var der hun havde sneget sig ind under spisebordet. Selvfølgelig skulle hun ikke ligge der og slet ikke med kødben - men ja, hun ligger der ikke når vi har gæster Men tak for kommentaren! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Holly med pletten Besvaret Marts 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2011 Hej alle! Ville bare lige komme med en kommentar til hvordan det går med Holly. Vi har haft adfærdsbehandlere ude til at kigge på Holly. De så selvfølgelig hurtigt, at hun var meget utryg ved situationen og ikke vidste hvad hun skulle gøre. Dog sagde de også, at hun var en utrolig klog hund og at det helt sikkert kunne trænes væk. Så vi har trænet med hende og det går meget bedre! Der er selvfølgelig et stykke vej endnu, men det er dejligt at have nogle redskaber at arbejde med Så tak for jeres kommentarer! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts