Hop til indhold

Hjælp til dosis på øredråber..!


Tine1
 Share

Recommended Posts

Fik dyrlægen til at kigge på Otto ører, da han alligevel var i narkose i dag.. Syntes de var begyndt at lugte lidt og det viste sig da også, at der var lidt begyndende infektion af en art..

 

Har fået øredråberne med Surolan med fra dyrlægen, og hun har i hånden skrevet noget der LIGNER 8 dråber 2 x dagligt i 14 dage... men når jeg læser indlægssedlen står der 3-5 dråber...

 

Mon hun mener 4 dråber i hvert øre..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Slet ingen, der kender Surolan dråber??

 

jeg kender det ikke, men halfdan får noget, der hedder canural for tiden, det er 5 dråber, to gange dagligt. du kan jo evt. undersøge, om det er samme stof, det kunne det sagtens være. ellers ville jeg vente med at gå i gang til på mandag, og så lige høre ad, for en sikkerheds skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kender det ikke, men halfdan får noget, der hedder canural for tiden, det er 5 dråber, to gange dagligt. du kan jo evt. undersøge, om det er samme stof, det kunne det sagtens være. ellers ville jeg vente med at gå i gang til på mandag, og så lige høre ad, for en sikkerheds skyld.

 

Ikke helt det samme... men der er prednisolon i dem begge.. :hmm:

 

Kunne godt være, at jeg bare skulle vente til mandag... Troede kun, at det var på menneske-medicinstudiet, at man lærte at skrive så grimt.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke helt det samme... men der er prednisolon i dem begge.. :hmm:

 

Kunne godt være, at jeg bare skulle vente til mandag... Troede kun, at det var på menneske-medicinstudiet, at man lærte at skrive så grimt.. :lol:

 

ork, nej, det kan alle slags læger :lol:

 

min normale dyrlæge siger i øvrigt altid, at han bare skal have "et tryk" ned i øret - fordi det ifølge hende er umuligt at dosere præcist antal dråber alligevel, hvis dråberne samtidig skal langt nok ned i øret. så det er lidt det jeg gør. men ja, vent til mandag, det lyder jo ikke så akut, og så er du fri for at komme til at under/overdosere, det ville jo være lidt fjollet.

Link til indlæg
Del på andre sites

ork, nej, det kan alle slags læger :lol:

 

min normale dyrlæge siger i øvrigt altid, at han bare skal have "et tryk" ned i øret - fordi det ifølge hende er umuligt at dosere præcist antal dråber alligevel, hvis dråberne samtidig skal langt nok ned i øret. så det er lidt det jeg gør. men ja, vent til mandag, det lyder jo ikke så akut, og så er du fri for at komme til at under/overdosere, det ville jo være lidt fjollet.

 

Det siger vores dyrlæge også. Så kommer der noget ned og det går hurtigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...