Hop til indhold

Pizzabudets hadetur


Umulia
 Share

Recommended Posts

Sommetider ringer vi efter pizza :oops:

Der sker som regel det at jeg hører bilen, når den kører ind i vores lille vænge, og når ud til døren før pizzabudet har nået at banke på. Så går jeg ud til vejen og henter pizzaen.

Nogle gange når de at banke på, hvorefter de straks spæner tilbage til bilen, og så går jeg ud til vejen og henter pizzaen...

 

Næsten hver gang får jeg kommentarer om hvor bange de er for min hund. Det er også ok, man kan ikke gøre for at man er bange.

I dag igen, sagde pizzabudet: "Du skal altså passe på at din hund ikke kommer ud til os, for vi er bange for den."

 

Vores hoveddør har glas foroven, og jeg kan godt se at det kan virke skræmmende at se en gøende kæmpehund gennem glasset, men helt ærligt, der er stadig en dør imellem :lol:

 

Hvordan kan jeg være mere serviceminded overfor pizzabudene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke bare bede dem om at dytte når de er der?? (Eller vil de blive endnu mere skræmte hvis Vinnie så begynder at gø oveni at være høj?)

 

Hun gør allerede når hun hører bilen, så det gør ingen forskel om de dytter eller ej. Og de har aldrig været nødt til at vente på os - vi er hurtige ved havelågen :lol:

 

Det er bare lige som om, at alene det at hun er der, er forkert efter deres mening. Hvis jeg nogen sinde får indbrud ved jeg da hvem det ikke er ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Kan du ikke bare sørge for, at hun ikke kan komme til hoveddøren - du må jo have en idé om hvad tid ca pizzamanden kommer :-)

 

Jeg ville nok også blive lidt klam ved udsynet til en stor gøende hund....hvor der kun er glas imellem den og mig :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, tror altså ikke der er så meget du kan gøre så... andet end at hun jo ikke bliver lukket ud når de er der, og hvis du allerede henter pizzaen ved havelågen - så buuuuurde de vel overleve (medmindre de har meget svage hjerter?).

 

Ellers må du ud i positiv træning :hmm: Ekstra drikkepenge hver gang pizzamand kigger på Vinnie uden at blive hvid i hovedet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke bare sørge for, at hun ikke kan komme til hoveddøren - du må jo have en idé om hvad tid ca pizzamanden kommer :-)

 

Det kunne jeg måske nok. Jeg synes bare det er lidt pjat. De kommer vel også andre steder hvor der er hunde :vedikke:

 

Jeg ville nok også blive lidt klam ved udsynet til en stor gøende hund....hvor der kun er glas imellem den og mig :oops:

 

Nu er det altså en bondehusdør, hvor ruderne ikke er mere end ca. 20 x 20 cm - i hvert fald ikke store nok til at der kan klemmes en GD igennem.

 

Hehe, tror altså ikke der er så meget du kan gøre så... andet end at hun jo ikke bliver lukket ud når de er der, og hvis du allerede henter pizzaen ved havelågen - så buuuuurde de vel overleve (medmindre de har meget svage hjerter?).

 

Det er jo også det jeg tænker...

 

Ellers må du ud i positiv træning :hmm: Ekstra drikkepenge hver gang pizzamand kigger på Vinnie uden at blive hvid i hovedet?

 

Det er faktisk afprøvet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Sommetider ringer vi efter pizza :oops:

Der sker som regel det at jeg hører bilen, når den kører ind i vores lille vænge, og når ud til døren før pizzabudet har nået at banke på. Så går jeg ud til vejen og henter pizzaen.

Nogle gange når de at banke på, hvorefter de straks spæner tilbage til bilen, og så går jeg ud til vejen og henter pizzaen...

 

Næsten hver gang får jeg kommentarer om hvor bange de er for min hund. Det er også ok, man kan ikke gøre for at man er bange.

I dag igen, sagde pizzabudet: "Du skal altså passe på at din hund ikke kommer ud til os, for vi er bange for den."

 

Vores hoveddør har glas foroven, og jeg kan godt se at det kan virke skræmmende at se en gøende kæmpehund gennem glasset, men helt ærligt, der er stadig en dør imellem :lol:

 

Hvordan kan jeg være mere serviceminded overfor pizzabudene?

 

Nu svarede jeg dig ud fra det fremhævede spørgsmål.

 

Havde du fra start af skrevet, at du syntes pizzabudets reaktion var for meget og at du ikke kunne forstå den eller ville gøre noget for at afhjælpe den - men at du bare gerne ville beskrive en situation, hvor din hund kunne skræmme en person og at du gerne ville latterliggøre personen, så havde jeg slet ikke svaret på dit indlæg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu svarede jeg dig ud fra det fremhævede spørgsmål.

 

Havde du fra start af skrevet, at du syntes pizzabudets reaktion var for meget og at du ikke kunne forstå den eller ville gøre noget for at afhjælpe den - men at du bare gerne ville beskrive en situation, hvor din hund kunne skræmme en person og at du gerne ville latterliggøre personen, så havde jeg slet ikke svaret på dit indlæg :blink:

 

Jamen jeg er skam glad for dit svar, og det ender sikkert også med at det er det vi gør. Der er bare nogle tekniske problemer med en dør, der ikke kan lukkes osv. Det får vi løst.

 

Men ja, jeg ledte også lidt efter om det virkelig er rigtigt at en hund inde i et hus kan være rimelig årsag til at folk føler sig truet på livet udenfor huset?

Og det kan det åbenbart. Det tager jeg selvfølgelig til efterretning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jamen jeg er skam glad for dit svar, og det ender sikkert også med at det er det vi gør. Der er bare nogle tekniske problemer med en dør, der ikke kan lukkes osv. Det får vi løst.

 

Men ja, jeg ledte også lidt efter om det virkelig er rigtigt at en hund inde i et hus kan være rimelig årsag til at folk føler sig truet på livet udenfor huset?

Og det kan det åbenbart. Det tager jeg selvfølgelig til efterretning.

 

Tror også den bedste løsning er at få styr på det tekniske problem ;-)

At hun gør et eller andet sted inde i huset, uden at de kan se hende - Eller hun dem, burde være nok.

Ellers kan du jo have hende i snor, så hun ikke har mulighed for selv at fare ud og byde velkommen.

 

Der er jo også et alternativ der indebære en del mindre pizza :mrgreen:

Den er så afprøvet hos os, og virker ikke :oops:

 

Må indrømme jeg synes det er lidt pjattet af pizzabudet. Men omvendt, så er mange af dem jo ikke af dansk herkomst og de er generelt ikke ret glade for hunde og mange har aldrig hilst på en hund - Så derfor kan de måske have lidt svære ved at vide, at hun ikke kan vælte døren. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Hehe, tror altså ikke der er så meget du kan gøre så... andet end at hun jo ikke bliver lukket ud når de er der, og hvis du allerede henter pizzaen ved havelågen - så buuuuurde de vel overleve (medmindre de har meget svage hjerter?).

Ellers må du ud i positiv træning :hmm: Ekstra drikkepenge hver gang pizzamand kigger på Vinnie uden at blive hvid i hovedet?

 

 

:lol:....Og så lidt clicker træning oveni så er den hjemme...."døøøøøø'tig pizzamand"

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske har pizzabude, ligesom postbude, en del dårlige oplevelser med hunde, vores gamle pizzabud var i hvert fald også bange for hunde :vedikke:

 

Vi løste det ved at lukke hunden inde i stuen, så den slet ikke kom med ud til hoveddøren, og det første vi gjorde når vi åbnede døren for pizzabudet var at sige, "hunden er lukket inde og kan ikke komme ud til dig", og det så budet ud til at sætte pris på, og han slappede efterhånden nok af til at komme helt ind i gangen og modtage pengene :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...