Hop til indhold

"Hun skulle have været aflivet"


Gæst Lusen
 Share

Recommended Posts

jeg ville også have lyttet til den dygtige dyrlæge, og hele tiden prøvet at finde viden og muligheder selv, så det er lige hvad jeg ville have gjort, det du har gjort, og det er da TAKKET VÆRE DIN HANDLING, at hunden ikke lider i dette tilfælde....FLOT KLARET:klap: det er da udelukkende uvidenhed, at de HELDIGVIS FORHENVÆRENDE VENNER, siger disse ord, om din hund...:confused: du skal nok ikke være så ked af, ikke at være venner med dem mere...:mrgreen: hvis de løbende undersøgelser ikke viser grund til komblikationer, så ville jeg bare være glad og stolt af stadig at have din guldklump...:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved jo ikke om du har forbindelse med nogen her i DK, med viden om leismania og alle de underlige symtomer, der kan komme.

Tror jeg, kender mindst 5 med positive hunde, og giver dig gerne en forbindelse til een der har det sidste nye mht behandling .

Hvis du vil, kan du skrive til mig på :mail; [email protected]

 

Dem jeg kender, er meget hjælpsomme og den ene er dyrlæge med stor viden fra græske internater. Du kan også finde viden på Graeskehundes hjemmeside

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard

Det er jo altid svært at sige - men jeg er sikker på dyrelægen har rådgivet dig igennem forløbet, og så må man jo forvente at den professionelle vejledning samt din viden på hjemmefronten skulle være den bedste samlet ekspert viden for netop din hund.

Alle har altid en mening... om et eller andet... også mig, og sikkert også dig ind imellem... selvom man mener det godt, så sårer vi af og til nogen dybt når vi udtaler os. (Dog er det rigtig synd at det skal være din plejedatter der skal have den i hovedet...) Men ser man bort fra dette så er der set i bakspejlet sket meget med din hund, og mon ikke dine venner har synes det må ha været rigtig hårdt for både dig, din familie og hunden, og egentlig ment det kærligt, selvom det jo slet ikke rammer sådan, men nærmest modsat.

Så nu sidder du og tænker det hele igennem igen, og er måske endda lidt såret, forvirret og ked af det... men er jo altid fint at ransage sig selv af og til, finde et svar, men så skal man også komme videre...

 

Når du beskriver din hund lyder det jo som om den har det rigtig godt - og det ved de jo nu engang ikke noget om. Igen, jeg vil mene at når du stikker hovedet sammen med din dyrelæge og I to er enige om udfaldet omkring din hunds væren, så må man kunne forvente at I har det bedste overblik over situationen og dermed din hunds velvære. Ud fra dét at du har oprettet dette link, tror jeg at du sikkert ved med digselv hvornår nok er nok for dig, din familie og din hund.

 

Tja en mening havde jeg jo dermed nok ikke rigtig, for jeg har ingen anelse om sygdommen og hvordan jeg selv ville reagere. Men jeg synes det er sejt kæmpet, for det må man sige du har gjort, og deraf kan tydeligt høre at du holder meget af din hund. Og på den baggrund vil jeg ihvertfald ikke bruge ordet dyremishandling. Jeg vil nærmere sige et svært dilemma, som jo dog har haft en god slutning så vidt jeg kan forstå på din historie. Så du skal have en masse store klem herfra - og håber jeg I fortsat får lov at dele en masse hunde-møs med hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvorlænge siden, denne græker fik sin leismania konstateret.Men bare for måske 5 år siden kendte meget , meget få danske dyrlæger til denne infektion og havde kun læst lidt om den og aldrig set en inficeret hund.Og danske hundeejerer så ligeså.

Jeg mistede selv en gammel veninde da min 1 ste græker kom, for hendes hund skulle ikke smittes fra en måske inficeret grækerhvalp.At mellemværten, sandfluen, der spreder smitten ikke kan leve i DK pga vore klima ved uvidende jo ikke. Så noget af mistroen kan være frygt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...