Hop til indhold

find hvalp


Gæst Kjær
 Share

Recommended Posts

Gæst Kjær

Hej :)

 

Jeg kunne godt tænke mig en han cavalier king charles spaniel i beinheim, men synes bare jeg søger og søger. Alle der får hvalpe lover dem væk med det samme. Er det bare mig eller hvordan skal jeg bære mig ad?

Samtidig har vi det problem hjemme, at min far ikke kan ståle stærke lugte, så vi er lidt i tvivl om han kan tåle den. Nogen der har erfaring med det?

 

tak på forhånd. - Kjær

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad være med at vente til at opdrætter har hvalpe, besøg istedet opdrætter inden :-) Alle seriøse opdrættere tager imod eventuelle hvalpekøbere lang tid inden de skal have hvalpe. Så har du også en god chance for at lære den kommende mor at kende, så du ved hvordan hendes temperament er/om du vil have en hvalp efter hende.

 

Så kan du lægge en billet ind hos opdrætteren, så har du god sandsynlighed for at få en beinheim, hvis der kommer nogle i kuldet :-)

 

Du kan både finde oplysninger om racen og finde opdrættere på denne side: http://www.cavalierklubben.dk/

 

Hver også opmærksom på, at racen lider af en hjertefejl, så køb kun efter forældre der er tjekket for den. Kender ikke så meget til sygdommen, men hvis du køber under cavalierklubben/dansk kennel klub, så er der avlsrestriktioner i forbindelse med sygdommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sh4wty

Hej jeg har en yorkshire terrier på 2 et halvt ( vejer ca. 4.5 kg. ) den er MEGET aktiv.

 

VILLE GERNE HURTIG HAVE ET SVAR.

 

hilsen sh4wty. :-)

 

UNDSKYLD DET LIGGER I INDLÆGET :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sh4wty
Hej jeg har en yorkshire terrier på 2 et halvt ( vejer ca. 4.5 kg. ) den er MEGET aktiv.

 

HVOR TIT SKAL DEN UD OG GÅ EN TUR . JEG VILLE MEGET GERNE HAVE SVAR.

 

 

 

 

VILLE GERNE HURTIG HAVE ET SVAR.

 

hilsen sh4wty. :-)

UNDSKYLD DET LIGGER I INDLÆGET.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg har en yorkshire terrier på 2 et halvt ( vejer ca. 4.5 kg. ) den er MEGET aktiv.

 

HVOR TIT SKAL DEN UD OG GÅ EN TUR . JEG VILLE MEGET GERNE HAVE SVAR.

 

 

 

 

VILLE GERNE HURTIG HAVE ET SVAR.

 

hilsen sh4wty. :-)

UNDSKYLD DET LIGGER I INDLÆGET.

 

Jeg kunne forestille mig, at du gerne vil have hende mere rolig? Hvordan aktiverer du hende i løbet af en dag? Yorkshire terrier er jo så vidt jeg husker en jagthund efter rotter og mus og har derfor masser af energi - og derfor svær at køre træt fysisk.

 

Hvor meget går du tur med hende? Og hvordan aktiverer du hende? Med aktivering mener jeg ikke fysisk aktivitet eller leg, men opgaver hvor hun skal bruge hovedet. Foder- og godbidssøg trætter en hund fx, og træning hvor hunden selv skal tænke og regne ud, hvad man vil have den til. Der findes også mange forskellige former for aktivitetslegetøj, som man kan købe, hvor hunden skal bruge knolden, for at få fat i nogle godbidder.

 

Og en hund der er træt mentalt er også meget mere rolig. Derudover er det selvfølgelig også stadig vigtigt at gå nogle gode ture med vovse, hvor den får lov at tage den tid den skal bruge på at snuse.

 

Håber du kunne bruge det til noget, men for at hjælpe dig, vil det være en god ting at uddybe spørgsmålet og svare på spørgsmålene :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
det der undrer mig allermest er dog hvad det laver midt i det andet indlæg :blink:

 

Måske en pludselig orddiarre? Skribenten var midt i at læse tråden da h*n pludselig følte en uimodståelig trang til at udgyde de kryptiske ord. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...