Hop til indhold

CM's show - AFLYST


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Sigurd
Sigurd - jeg forstår dig simpelthen ikke, har du tænkt om nogen ikke TØR sige dig imod, af angst for at blive jordet? Du siger et og gør noget andet, det virker en anelse inkonsekvent.

 

Demonstrationen var netop lagt op til at være fredelig, Petrine skulle med, det var FOR positive metoder (ikke mod tåber der synes CM er dejlig).

 

Når jeg skriver "tør" mener jeg at nogle ikke turde gå ind og se CM, af frygt for, at blive stemplet, som værende dårlige hundeejere.

Uanset om demonstrationen var planlagt fredelig eller ej, ville den under alle omstændigheder medføre, at tilskuere kunne blive genkendt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nej, men jeg foreslår at man udviser bare en smule accept for, at andre måske ønsker at gøre nogle ting på en anden måde.

 

Mindes en person, der kom med særdeles nedladende og foragtende kommentar, da nogle ville benytte deres ytringsfrihed til en demonstration mod CM; ifølge dig skal CM have lov, men os andre skal ikke?

 

Vi var nogle, der ønskede at gøre tingene på vores måde, denne gang lykkedes det, det skal vi da ikke være andet end begejstrede over! Nogle havde jo planer om at komme og grine af demonstrationen, så vidt jeg husker, totalt respektløst for vores måde, at gøre tingene på ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg skriver "tør" mener jeg at nogle ikke turde gå ind og se CM, af frygt for, at blive stemplet, som værende dårlige hundeejere.

Uanset om demonstrationen var planlagt fredelig eller ej, ville den under alle omstændigheder medføre, at tilskuere kunne blive genkendt.

 

Så er jeg godt nok naiv :genert: jeg kan simpelthen ikke forestille mig at folk ville blive hægt ud eller "overfaldet" bare fordi de dukker op til et foredrag

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd
Mindes en person, der kom med særdeles nedladende og foragtende kommentar, da nogle ville benytte deres ytringsfrihed til en demonstration mod CM; ifølge dig skal CM have lov, men os andre skal ikke?

 

Vi var nogle, der ønskede at gøre tingene på vores måde, denne gang lykkedes det, det skal vi da ikke være andet end begejstrede over! Nogle havde jo planer om at komme og grine af demonstrationen, så vidt jeg husker, totalt respektløst for vores måde, at gøre tingene på ;-)

 

Jeg finder det helt i orden med demonstrationer for ting man brænder for og gerne vil have ændret.

MEN jeg finder det usmageligt, hvis man planlægger en demonstration der ved sin placering og sit tidspunkt, også har til formål at cikanere og ødelægge et andet helt lovligt arangement.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Tænk hvis det lille ord "gider" burde ændres til "tør".

Det kan jeg frygte at det burde, er det ikke bare lidt uhyggeligt, hvis det er tilfældet.

Nogle vil sikkert synes det er ok, i denne sammenhæng, men prøv at overføre tanken til den overvægtige, der ikke tør spise en is på en bænk i parken, eller rygeren der gemmer sig bag et hegn.

Skulle vi ikke lade vores moral følge vor lovgivning lidt mere.

 

Det er sgu' da en spøjs udlægning.... :vedikke:

Millan har dælme også mange tilhængere.

Tag et smut ind på HG og læs - og du vil se at debatten er fuldstændig lige så meget FOR som imod ham.

 

Hvis DKK, DcH, Dyrenes beskyttelse osv. er grund til at folk er blevet "skræmt" væk fra hans show, så er jeg temmelig sikker på, at det har mere med budskabet at gøre, end det at være bange for at blive dømt.

 

Jeg har det ganske fint med, at han ikke får mulighed for at promovere sine metoder i DK!

Synes ikke at der er nogen grund til at favne om noget som kan bidrage til negativ påvirkning af hverken dyr eller mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd
Så er jeg godt nok naiv :genert: jeg kan simpelthen ikke forestille mig at folk ville blive hægt ud eller "overfaldet" bare fordi de dukker op til et foredrag

 

Ikke, hvad ville du, og mange andre, tænke7skrive om mig, hvis jeg fortalte, at jeg havde købt billet til arangementet og at jeg glædede mig til at overvære dette.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg skriver "tør" mener jeg at nogle ikke turde gå ind og se CM, af frygt for, at blive stemplet, som værende dårlige hundeejere.

Uanset om demonstrationen var planlagt fredelig eller ej, ville den under alle omstændigheder medføre, at tilskuere kunne blive genkendt.

 

 

Blive genkendt i hvilken sammenhæng? Du lyder som om de vil blive fotograferet og senere opsøgt på deres adresse.

Der vil jo altid være folk som mener forskellige ting på en træningsplads eller i andre sammenhænge, der vil altid være nogle mennesker som stempler som forskellige ting. Det forhindre da ikke folk i at gøre så mange andre ting...

 

Mener du også at man f.eks. skal undgå at ytre sig imod dansk folkeparti, fordi nogen mennesker kunne frygte at blive stemplet som racister?

 

Eller at man ikke skal snakke negativt om pelsavl, fordi at nogle mennesker så ikke vil bryde som om at gå i pels offenetligt, af frygt for at blive genkendt i en minkfrakke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke, hvad ville du, og mange andre, tænke7skrive om mig, hvis jeg fortalte, at jeg havde købt billet til arangementet og at jeg glædede mig til at overvære dette.

 

Jeg ville seriøst håbe du bagefter ville komme herind og fortælle om din oplevelse af showet! Helt oprigtigt!

 

Hvis du så skrev at var meget humant og han slet ikke brugte skadelige metoder som kvæl og spark, som jeg ellers har set nok af på internettet, så ville jeg virkelig være positiv (om end ikke overrasket for jeg har svært ved at forestille mig han ville kvæle en hund offentligt i dk;-)).

 

Hvis du skrev at han havde kvalt og sparket og du syntes at det var gode metoder som du ville bruge fremover, så ville jeg tænke at jeg syntes at du var en idiot:mrgreen::engel:

Men OG HVAD SÅ? Der er altid nogle mennesker som synes man er en idiot, uanset hvad man går ind for. Ellers kan man jo ikke lave noget som helst, man kan ikke være politisk aktiv, ikke opdrage sine børn osv...

 

At nogen kan blive stødt er altså ikke en god grund til at holde sin mening for sig selv i min verden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke, hvad ville du, og mange andre, tænke7skrive om mig, hvis jeg fortalte, at jeg havde købt billet til arangementet og at jeg glædede mig til at overvære dette.

 

At du har stærkere nerver end mig :genert:

 

Der er da flere herinde, der har læst hans bøger og også nogle der overvejede at købe billet til hans show, lidt under parolen hold dine venner tæt, men dine fjender tættere :blink:

 

Jeg er totalt struds og stikker hellere hovedet i en tornebusk end at være vidne til livets skyggesider - de findes, ja, men jeg behøver ikke at kigge eller støtte op :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke, hvad ville du, og mange andre, tænke7skrive om mig, hvis jeg fortalte, at jeg havde købt billet til arangementet og at jeg glædede mig til at overvære dette.

 

Nu er vi jo ikke så bekymrede for dig, Sigurd - vi ved jo at du bli'r bombarderet med positive træningstanker herindefra!! :mrgreen:

 

Den demo der skulle ha' været, ville bare ha' gjort folk opmærksomme på at der findes andre alternativer til CM's metoder, så vidt jeg ved. Slet ikke noget med at rakke ned på hverken CM eller publikummet.

 

Jeg synes også der skal være plads til at være anderledes, og til at gøre tingene på en anderledes måde. Men når dét at være anderledes indebærer at man skader sagesløse, der er min grænse overskredet - så vejer det tungere at man har ret til at være fri for den slags behandling, frem for én mands ret til at være anderledes. Ellers var der jo mange uhyrligheder der kunne blåstemples, fordi vedkommende bare var "anderledes"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
At nogen kan blive stødt er altså ikke en god grund til at holde sin mening for sig selv i min verden.

 

 

det ville kræve mundkurv til mig, hvis jeg skulle holde kæft...er ligeglad med om folk bliver stødt....:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Helt ærligt....Fatter slet ikke vi overhovedet debattere det her.

 

Det er vel ikke en pind anderledes end politik, hvor man bor, hvilken religion man har osv.

I det hele taget det hele vores samfund bygger på - Retten til at ytre sig, have sin egen mening, holdning og at træffe sine egne valg.

 

Skal man nu pludselig holde sig fra at udtrykke sig om noget der virkelig betyder noget for en, fordi at nogle mennesker så ikke "tør"?

Dem med andre meninger og holdninger end en selv har fuldstændig lige så meget ret til dem, som en selv og de har lige så meget ret til at udtrykke dem.

 

Så hvis de rent faktisk mener at CM er værd at se, så skal de da endelig have lov til det - Der er jo ikke så frygtelig langt fra KBH til Malmø!

Jeg vælger at se aflysningen af showet som en konsekvens af, at folk har fået et indblik i det han tilbyder og valgt det fra.

Ellers havde de sgu' nok købt billetterne uanset hvor meget vi kæfter op her på HF!

 

Det er lidt storhedsvanvid at tro at HF afholder SÅ mange mennesker fra at tage ind og se hans show, hvis de rent faktisk gerne vil.

 

Det er sgu' da en værre gang fis, at man pludselig ikke skal udtrykke sin mening, ikke skal udbrede et budskab man brænder for og bare "favne alt" fordi at nogle ellers måske ikke rigtig tør have deres egen holdning.

 

Der er dælme også mange demonstrationer udenfor sexmesserne.... Synes nu der er vældig fint antal besøgende alligevel.

Hvor er forskellen på det og CM's show, ud over at værdien af CM's show af "brugerne" åbenbart ikke vurderes stor nok til at fylde en sal?

 

Og her forudsætter vi endda at baggrunden for aflysningen er, at der ikke blev solgt billetter nok. Vi aner det ikke!

Det kan lige så godt være den danske lovgivning er for stram til hans metoder... Hvem ved ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...