Hop til indhold

Adfærd på hunde-forum


linda-hvid
 Share

Recommended Posts

Jeg laver det her indlæg fordi jeg syntes det er ærgeligt at flere nye medlemmer her på det sidste er blevet lidt skræmt over tonen herinde.

Måske er det en dårlig ide der vil udløse en masse grimme indlæg men så håber jeg admin lukker tråden. jeg tager i hvert fald chancen.

 

Kunne vi ikke allesammen tage og tænke over hvad vi skriver i vores indlæg og hvordan vi skriver det? jeg er også meget kontant i min måde at tale på men når jeg skriver herinde prøver jeg at dæmpe tonen lidt så den ikke er så hård for modtageren.

Da jeg startede med at skrive herinde blev jeg rigtig godt modtaget og folk var evig tålmodige med alle mine mærkelige spørgsmål og kom med opmuntrende svar. nu oplever jeg at nye medlemmer bliver "svinet" til over deres måde at have hund på i stedet for at få hjælp ud fra den givne situation. Det er brandærgeligt at nye medlemmer efter kort tid ikke har lyst til at skrive herinde mere. der er ikke noget ved at prale over at vi er over 1000 medlemmer hvis det reelt set kun er de samme 20 der er hårdhudet nok til holde til tonen herinde.

 

det var lige lidt tanker fra mig som jeg håber vil blive taget godt imod. Jeg er meget glad for hundeforum og sætter pris på alle de svar jeg får og jeg vil gerne have at nye medlemmer får det på samme måde.

 

Så kan vi ikke lige alle sammen synke en gang inden vi skriver vores mening og så om ikke andet så skriv den på en pæn måde.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes Linda-Hvid skriver noget fornuftigt her. En ting er, at vi der er gamle brugere, kan tage en tur hvor vi er lidt hårde i tonen overfor hinanden, noget andet er at vi får "overfaldet" nye brugere, fordi de måske ikke formår at få beskrevet, hvordan tingene hænger helt sammen.

 

Når man har læst nogle "førstegangs-hundejer-spørgsmål" ved man jo hvilke ting der skal vides inden der kan gives råd om noget som helst. Det ved folk måske ikke fra starten af og så kan et indlæg godt komme til at lyde som om trådstarter er ganske naiv og ubetænksom.

 

Jeg synes godt vi kan tåle en løftet pegefinger mere. ;-) Det er åbenbart noget der skal op og vende engang imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Nu må i meget undskylde.

Kan godt være det bare er mig der er blind.

 

Men jeg kan slet ikke følge hvad du mener, jeg syntes folk er umådelig venlige, både overfor nye og gamle.

 

Hvis folk blir fornærmet over skrevne ord, der måske bare er formuleret så folk ikke alle læser dem ens, så skulle man måske overveje om det er en selv der er en smule nærtagende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må i meget undskylde.

Kan godt være det bare er mig der er blind.

 

Men jeg kan slet ikke følge hvad du mener, jeg syntes folk er umådelig venlige, både overfor nye og gamle.

 

Hvis folk blir fornærmet over skrevne ord, der måske bare er formuleret så folk ikke alle læser dem ens, så skulle man måske overveje om det er en selv der er en smule nærtagende.

 

Jeg er enig med dig i at nye også selv må tænke over om de er nærtagende. Men når det viser sig at nye medlemmer laver et indlæg og så måske føler sig nedgjort over det og ikke ønsker at være herinde mere så syntes jeg der er et problem. Jeg har ikke lyst til at komme med konkrete henvisninger men hvis du koger lidt rundt på indlæg lavet af nye medlemmer så vil du sikkert opdage at ikke alle bliver tage lige godt i mod.

det farlige ved det skrevne ord er at det opfattes på forskellige måder så derfor syntes jeg det er enhvers pligt at skrive sin mening pænt.

 

vær mod andre som du gerne vil at de skal være mod dig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg laver det her indlæg fordi jeg syntes det er ærgeligt at flere nye medlemmer her på det sidste er blevet lidt skræmt over tonen herinde.

Måske er det en dårlig ide der vil udløse en masse grimme indlæg men så håber jeg admin lukker tråden. jeg tager i hvert fald chancen.

 

Kunne vi ikke allesammen tage og tænke over hvad vi skriver i vores indlæg og hvordan vi skriver det? jeg er også meget kontant i min måde at tale på men når jeg skriver herinde prøver jeg at dæmpe tonen lidt så den ikke er så hård for modtageren.

Da jeg startede med at skrive herinde blev jeg rigtig godt modtaget og folk var evig tålmodige med alle mine mærkelige spørgsmål og kom med opmuntrende svar. nu oplever jeg at nye medlemmer bliver "svinet" til over deres måde at have hund på i stedet for at få hjælp ud fra den givne situation. Det er brandærgeligt at nye medlemmer efter kort tid ikke har lyst til at skrive herinde mere. der er ikke noget ved at prale over at vi er over 1000 medlemmer hvis det reelt set kun er de samme 20 der er hårdhudet nok til holde til tonen herinde.

 

det var lige lidt tanker fra mig som jeg håber vil blive taget godt imod. Jeg er meget glad for hundeforum og sætter pris på alle de svar jeg får og jeg vil gerne have at nye medlemmer får det på samme måde.

 

Så kan vi ikke lige alle sammen synke en gang inden vi skriver vores mening og så om ikke andet så skriv den på en pæn måde.

 

Jeg er helt enig Linda :-D

 

Jeg synes også tonen kan være hård, og med nye kan man se det tydeligt.

 

Jeg prøver altid selv at være høflig, at skrive velkommen osv..

 

Hvis der er en hund som ikke bliver behandlet helt godt det drejer sig om, tænker jeg mest på at beholde hundeejeren her, så hundeejer og hund kan hjælpes til en anden måde at gøre tingene på for begges skyld.

 

Her hjælper det ikke ret godt at svine vedkommende til eller blive ved at køre på det samme som vi også har set eksempler på.

 

Jeg ved at Admin er enig med mig i at det ikke kan tolereres at der køres på nogen personligt, og at personligt nedsættende ytringer ikke tolereres.

 

Så anmeld indlæg hvis de efter din/jeres mening træder over grænsen, det gøres her ovenover ved siden af karmahjertet :-)

Ignorerknappen inde i kontrolpanelet er også en mulighed hvis man er ked af en debatør.

 

Vi skal beholde vores hyggelige forum!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig Linda :-D

 

Jeg synes også tonen kan være hård, og med nye kan man se det tydeligt.

 

Jeg prøver altid selv at være høflig, at skrive velkommen osv..

 

Hvis der er en hund som ikke bliver behandlet helt godt det drejer sig om, tænker jeg mest på at beholde hundeejeren her, så hundeejer og hund kan hjælpes til en anden måde at gøre tingene på for begges skyld.

 

:5up::5up:

 

Her hjælper det ikke ret godt at svine vedkommende til eller blive ved at køre på det samme som vi også har set eksempler på.

 

Jeg ved at Admin er enig med mig i at det ikke kan tolereres at der køres på nogen personligt, og at personligt nedsættende ytringer ikke tolereres.

 

Så anmeld indlæg hvis de efter din/jeres mening træder over grænsen, det gøres her ovenover ved siden af karmahjertet :-)

Ignorerknappen inde i kontrolpanelet er også en mulighed hvis man er ked af en debatør.

 

Vi skal beholde vores hyggelige forum!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Perlen88
Jeg er helt enig Linda :-D

 

Jeg synes også tonen kan være hård, og med nye kan man se det tydeligt.

 

Jeg prøver altid selv at være høflig, at skrive velkommen osv..

 

Hvis der er en hund som ikke bliver behandlet helt godt det drejer sig om, tænker jeg mest på at beholde hundeejeren her, så hundeejer og hund kan hjælpes til en anden måde at gøre tingene på for begges skyld.

 

Her hjælper det ikke ret godt at svine vedkommende til eller blive ved at køre på det samme som vi også har set eksempler på.

 

Jeg ved at Admin er enig med mig i at det ikke kan tolereres at der køres på nogen personligt, og at personligt nedsættende ytringer ikke tolereres.

 

Så anmeld indlæg hvis de efter din/jeres mening træder over grænsen, det gøres her ovenover ved siden af karmahjertet :-)

Ignorerknappen inde i kontrolpanelet er også en mulighed hvis man er ked af en debatør.

 

Vi skal beholde vores hyggelige forum!

Lige præcis, det kunne jo ikke siges meget bedre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med Linda-hvid. Nu er jeg en idiot til at huske dårlige episoder, men kan da huske én for ganske ganske nylig, hvor tonen blev temmelig led, fordi en bruger sagde sin ærlige mening - temmelig meget direkte og ligeud.

 

Vil så sige, at jeg synes måske man skal ligge ud med at kontakte personen over pm eller andet og gøre opmærksom på opførslen først. Og hvis dette ignoreres/ses gennem fingre med, kan man gå til de 'grovere' midler. Bare lige en tilføjelse, ellers er jeg 100% enig med dig Anne-marie ;-)

 

Det håber jeg da i hvert fald, at folk vil gøre med mig, inden jeg bliver anmeldt, for det er absolut ikke med vilje, hvis jeg komme til at lyde som en gnaven gammel tante ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror jeg befinder mig et sted mellem TS & Co. og BongoJungle :hmm:

 

På den ene side skal vi naturligvis behandle alle herinde med respekt eller som TS formulerer det:

vær mod andre som du gerne vil at de skal være mod dig :-)

Hvilket jeg bestemt mener, at forumet lever op til 99,5% af tiden :5up:

 

Det sagt - så er det mit indtryk, at i de tråde hvor tonen mod nye medlemmer er blevet (lidt?) rå - at tråden er startet i vanlig respekt, men hvor "gamle" medlemmer lidt efter lidt er blevet mere og mere frustreret over, at der fra det nye medlem ikke tages stilling til de råd og svaret de spørgsmål, der bliver stillet i tråden - og ja så er man i min bog altså selv ude om, at fløjlshandskerne bliver tyndslidte :neutral::oops:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg laver det her indlæg fordi jeg syntes det er ærgeligt at flere nye medlemmer her på det sidste er blevet lidt skræmt over tonen herinde.

Måske er det en dårlig ide der vil udløse en masse grimme indlæg men så håber jeg admin lukker tråden. jeg tager i hvert fald chancen.

 

Kunne vi ikke allesammen tage og tænke over hvad vi skriver i vores indlæg og hvordan vi skriver det? jeg er også meget kontant i min måde at tale på men når jeg skriver herinde prøver jeg at dæmpe tonen lidt så den ikke er så hård for modtageren.

Da jeg startede med at skrive herinde blev jeg rigtig godt modtaget og folk var evig tålmodige med alle mine mærkelige spørgsmål og kom med opmuntrende svar. nu oplever jeg at nye medlemmer bliver "svinet" til over deres måde at have hund på i stedet for at få hjælp ud fra den givne situation. Det er brandærgeligt at nye medlemmer efter kort tid ikke har lyst til at skrive herinde mere. der er ikke noget ved at prale over at vi er over 1000 medlemmer hvis det reelt set kun er de samme 20 der er hårdhudet nok til holde til tonen herinde.

 

det var lige lidt tanker fra mig som jeg håber vil blive taget godt imod. Jeg er meget glad for hundeforum og sætter pris på alle de svar jeg får og jeg vil gerne have at nye medlemmer får det på samme måde.

 

Så kan vi ikke lige alle sammen synke en gang inden vi skriver vores mening og så om ikke andet så skriv den på en pæn måde.

 

Et rigtig godt indlæg. Jeg er enig i at tonen nogle gange godt kan være lidt hård herinde og særlig overfor de nye medlemmer skal vi passe på hvordan vi formulerer os skriftelig.

 

Jeg oplevede også som dig at jeg fik en god modtagelse da jeg kom herind første gang og den oplevelse skal nye medlemmer stadig have.

 

Når folk skriver herind om et problem som de søger hjælp til, så skal vi ikke dunke dem oveni hovedet, men istedet forsøge efter bedste evne at hjælpe. Det er flot når folk vil erkende at de har et problem, det er værre med dem der lukker øjnene for det.

 

Hunde-forum er et rart sted og det skal det blive ved med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Jeg er enig med Linda-hvid. Nu er jeg en idiot til at huske dårlige episoder, men kan da huske én for ganske ganske nylig, hvor tonen blev temmelig led, fordi en bruger sagde sin ærlige mening - temmelig meget direkte og ligeud.

 

Vil så sige, at jeg synes måske man skal ligge ud med at kontakte personen over pm eller andet og gøre opmærksom på opførslen først. Og hvis dette ignoreres/ses gennem fingre med, kan man gå til de 'grovere' midler. Bare lige en tilføjelse, ellers er jeg 100% enig med dig Anne-marie ;-)

 

Det håber jeg da i hvert fald, at folk vil gøre med mig, inden jeg bliver anmeldt, for det er absolut ikke med vilje, hvis jeg komme til at lyde som en gnaven gammel tante ;-)

 

 

Skal man virkellig pakke lorten ind, bare for at skåne sarte sjæle for virkeligheden?

 

Bare en tanke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror jeg befinder mig et sted mellem TS & Co. og BongoJungle :hmm:

 

På den ene side skal vi naturligvis behandle alle herinde med respekt eller som TS formulerer det:

Hvilket jeg bestemt mener, at forumet lever op til 99,5% af tiden :5up:

 

Det sagt - så er det mit indtryk, at i de tråde hvor tonen mod nye medlemmer er blevet (lidt?) rå - at tråden er startet i vanlig respekt, men hvor "gamle" medlemmer lidt efter lidt er blevet mere og mere frustreret over, at der fra det nye medlem ikke tages stilling til de råd og svaret de spørgsmål, der bliver stillet i tråden - og ja så er man i min bog altså selv ude om, at fløjlshandskerne bliver tyndslidte :neutral::oops:

 

 

Jeg er til dels enig. Hvis man laver et indlæg må man også følge op på det. Der er et eksempel herinde hvor trådstarter slet ikke har svaret overhovedet. men hvis man laver en tråd og så først kommer på en uge senere os så ser at folk er sure på en så er det da klart at man skynder sig væk.

men jeg vil sige at jeg syntes også det er et godt forum det meste af tiden og alle kender efterhånden hinanden så godt at vi tager ikke det der bliver skrevet ilde op. Men nye medlemmer kender os bare ikke og derfor syntes jeg vi skylder os selv og dem at tænke lidt over vores opførsel herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg er til dels enig. Hvis man laver et indlæg må man også følge op på det. Der er et eksempel herinde hvor trådstarter slet ikke har svaret overhovedet. men hvis man laver en tråd og så først kommer på en uge senere os så ser at folk er sure på en så er det da klart at man skynder sig væk.

men jeg vil sige at jeg syntes også det er et godt forum det meste af tiden og alle kender efterhånden hinanden så godt at vi tager ikke det der bliver skrevet ilde op. Men nye medlemmer kender os bare ikke og derfor syntes jeg vi skylder os selv og dem at tænke lidt over vores opførsel herinde.

 

Mange af os der er herinde har været på forums i længere tid, og ved en masse om at være sådan et sted.

Når man er ny er man ikke bekendt med hvordan man lige gør, folk er forskellige :-)

 

Nogle gange bliver trådene nye har lavet så til det rene spam, og det kan man selvfølgelig ikke forvente at de skal kunne forstå :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det syntes jeg :-D

 

hvis ikke man kender folk virkelig godt så syntes jeg godt sandheden kan siges på en pæn måde :-)

Enig :-)

 

Det skal den sådan set altid på et forum,for ellers misforståes det ofte eller (forståes ;-))

Muligheden for personlige private meddelelser er der til de mere personlige diskutioner, de kommer egentlig ikke publikum ved :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Blander mig lidt her også, hvilket jeg gør med mit indlæg fra den tråd der ligger til gråd for denne tråd:

 

I forhold til tonen, syntes jeg personligt ikke at det er så hårdt her på dette forum. Faktisk syntes jeg nogle gange, at man har en tendens til at klappe hinanden for meget på hovedet og se lidt bort fra problemet, fordi alt skal pakkes ind i smileys og lange forklaringer. Man skulle jo nødigt træde nogen over tæerne. Men nogle gange er det bare mest på sin plads at kalde en and for en and.

 

Dermed ikke sagt, at man ikke skal tage vare på hinanden, og forsøge at kommunikere i god ro og orden og en sober tone. Når en TS henvender sig med et problem er der mange erfarne og garvede hundeejere, der ønsker at springe til med deres gode hjælp. Desværre opfattes den store interesse og de mange indlæg, der kommer hurtigt efter hinanden, ofte som lidt for overvældende, hvorved TS'ere generelt har en umiddelbar reaktion, der hedder at gå i forsvarsposition.

 

I mine øjne kan det til tider være nødvendigt at sætte spørgsmålstegn ved de ting der bliver sagt i en tråd, eftersom spørgsmål/svar i en given debat kan have interesse for mange andre ud over TS. Ofte har trådene herinde en lang holdbarhed, og det spørgsmål der er blevet rejst i denne, er blandt andet noget der kan have interesse for enhver, der har alene hjemme problemer med deres hund. Eller som bliver foreslået at putte deres hund i et bur, i stedet for at træne hunden til at kunne være alene. Eller andre lignende problemstillinger.

 

Nu har jeg fulgt tråden på afstand, og min opfattelse er at TS ikke er blevet behandlet "hårdt", men har fået stillet relevante spørgsmål omkring sin problemstilling. Spørgsmål der hurtigt kunne have givet meget konkrete råd, men som der stort set ikke svares på. Måske fordi TS er gået i defensiven. Men jeg ser det ikke som om nogle af indlæggene har haft til formål at overrumple eller overfalde TS.

 

Så for mig gælder konstruktiv-kærlig-kritik stadig. Derunder også muligheden for at kunne stille kritiske spørgsmål og retten til at være uenig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal man virkellig pakke lorten ind, bare for at skåne sarte sjæle for virkeligheden?

 

Bare en tanke.

 

Selvfølgelig må man gerne sige sin mening - ellers ville der ikke være en debat. Men der er mange måder at sige den på, og jeg har efterhånden erfaret at det skrevne sprog misforstås umådelig let. Og når folk så siger tingene ligeud, så bliver folk støt. Og disse personer har tre muligheder: Svare hårdt igen, forlade debatten, eller forsøge at bringe situationen 'under kontrol'. Og desværre er det typisk de to første ting, det ender ud i - og hvis man er ligeglad med hvordan personen tager det, så er der herinde næsten altid en hund, som det i sidste ende går ud over.

 

Derudover kender man sjældent de givne forhold godt nok til at kunne udtale sig om dem. Og folk udtaler sig nogle gange alligevel, i stedet for at spørge videre ind til det.

 

Håber du forstår hvad jeg mener - sådan set det samme som Linda-hvid svarede :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Blander mig lidt her også, hvilket jeg gør med mit indlæg fra den tråd der ligger til gråd for denne tråd:

 

I forhold til tonen, syntes jeg personligt ikke at det er så hårdt her på dette forum. Faktisk syntes jeg nogle gange, at man har en tendens til at klappe hinanden for meget på hovedet og se lidt bort fra problemet, fordi alt skal pakkes ind i smileys og lange forklaringer. Man skulle jo nødigt træde nogen over tæerne. Men nogle gange er det bare mest på sin plads at kalde en and for en and.

 

Jeg syntes også vi er rigtig gode til at rose hinanden herinde men jeg syntes ikke problemerne bliver pakket væk. Det er rigtig at det kan være godt at kalde en and for en and men man behøver jo ikke kalde den den en #"*%&*-and :-)

 

Dermed ikke sagt, at man ikke skal tage vare på hinanden, og forsøge at kommunikere i god ro og orden og en sober tone. Når en TS henvender sig med et problem er der mange erfarne og garvede hundeejere, der ønsker at springe til med deres gode hjælp. Desværre opfattes den store interesse og de mange indlæg, der kommer hurtigt efter hinanden, ofte som lidt for overvældende, hvorved TS'ere generelt har en umiddelbar reaktion, der hedder at gå i forsvarsposition.

 

Je kan godt forstå at nye medlemmer går i forsvarsposition når det vælter ind med spørgsmål som for den uerfarne virker ligegyldige. Netop derfor syntes jeg også det er vigtigt at svare pænt og forklare hvorfor spørgsmålene er nødvendige.

 

I mine øjne kan det til tider være nødvendigt at sætte spørgsmålstegn ved de ting der bliver sagt i en tråd, eftersom spørgsmål/svar i en given debat kan have interesse for mange andre ud over TS. Ofte har trådene herinde en lang holdbarhed, og det spørgsmål der er blevet rejst i denne, er blandt andet noget der kan have interesse for enhver, der har alene hjemme problemer med deres hund. Eller som bliver foreslået at putte deres hund i et bur, i stedet for at træne hunden til at kunne være alene. Eller andre lignende problemstillinger.

 

Nu har jeg fulgt tråden på afstand, og min opfattelse er at TS ikke er blevet behandlet "hårdt", men har fået stillet relevante spørgsmål omkring sin problemstilling. Spørgsmål der hurtigt kunne have givet meget konkrete råd, men som der stort set ikke svares på. Måske fordi TS er gået i defensiven. Men jeg ser det ikke som om nogle af indlæggene har haft til formål at overrumple eller overfalde TS.

 

Det er jeg så ikke enig i.

 

Så for mig gælder konstruktiv-kærlig-kritik stadig. Derunder også muligheden for at kunne stille kritiske spørgsmål og retten til at være uenig.

 

 

Mine svar står med blå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Je kan godt forstå at nye medlemmer går i forsvarsposition når det vælter ind med spørgsmål som for den uerfarne virker ligegyldige. Netop derfor syntes jeg også det er vigtigt at svare pænt og forklare hvorfor spørgsmålene er nødvendige.

 

Det der tror jeg godt kan tåle en gentagelse :blink: Jeg synes ofte jeg går ind i tråde, hvor folk spørger ind til noget, eksempelvis alene hjemmetræning, og så kommer spørgsmålet: "Hvad fodrer du vovse med?" Ah wha? Tænkte jeg de første par gange. Det kan da umuligt have den store betydning... Har så læst senere, at foder (selvfølgelig :roll:) har en betydning for vovses velvære og derfor også tildels måske kan have en betydning for hvordan den har det, når den er alene :-D Men en ny herinde, som ikke er hundekyndig, vil nok glo og tro at personen er skør i bolden :-P

Tror det ville hjælpe, hvis der blev forklaret, hvorfor man skal have svar på (fx) dette, bare et godt råd :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtig at det kan være godt at kalde en and for en and men man behøver jo ikke kalde den den en #"*%&*-and :-)

 

Det der kan jeg slet ikke nikke genkendende til :confused: - hvis du mener, at det er tonen herinde om så bare i ét enkelt indlæg, undrer det mig, at du ikke tager det direkte op med den person, der skriver sådan, eller admin. :???:

 

 

Tror det ville hjælpe, hvis der blev forklaret, hvorfor man skal have svar på (fx) dette, bare et godt råd :blink:

 

Tjoo, det kan der være noget om ;-) men på den anden siden vil det også være godt, om den person, der spørger om råd og vejledning, så udførligt som muligt beskriver problemet, hvilke tiltag der er gjort for at afhjælpe problemet osv. osv. - ellers kan det jo være nødvendigt at spørge ind til de ting, og bare fordi man ikke selv er i stand til at se en sammenhæng, kan man vel ikke naturligt gå udfra, at den ikke findes :hmm: eller at den der spørger bare er unaturligt? nysgerrig :blink: ellers må man jo spørge :-)

 

Respekt går begge veje

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Uddybende spørgsmål er altid nødvendige, men man behøver ikke fortælle trådstarter at denne er noget negativt, man kan altid skrive lidt om hvad man selv ville gøre, kunne forstille sig hvad ville virke eller andet.

Eller at dette er uhensigtmæssigt fordi...

Problemet opstår når man skriver negativt til personen, som fx, at ''trådstater må være dum når...''.

 

Det handler om at holde sin vrede og følelser på egen banehalvdel :-)

 

Føelserne foregår inde i en selv og har ikke så meget med den anden at gøre, a ved ikke hvorfor føelserne i b er opstået, måske er det der tricker b nogle ting der intet har at gøre med a eller det vedkommende har skrevet, men noget b engang har oplevet og som forstærker det a har skrevet for b, det blev måske lidt kringlet :lol:

Men vi danner vores egne billeder af det skrevne og det stemmer ikke altid overens med det budskab der ønskes bragt :-D

 

At gå efter bolden og ikke personen, dvs emnet og ikke debattøren, det er vigtigt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet opstår når man skriver negativt til personen, som fx, at ''trådstater må være dum når...''.

 

Jeg tror altså, jeg skal til at nærlæse alle trådene herinde, for det der kan jeg heller ikke genkende :confused: og igen - sker noget sådan tager man da op med skriver eller admin :confused: man beder vedkomne moderer sit indlæg, og så er den ikke længere :confused: eller :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg tror altså, jeg skal til at nærlæse alle trådene herinde, for det der kan jeg heller ikke genkende :confused: og igen - sker noget sådan tager man da op med skriver eller admin :confused: man beder vedkomne moderer sit indlæg, og så er den ikke længere :confused: eller :confused:

 

Det var et tydeligt eksempel, men ja det er skam set her :-D

 

Og hvad mener du om det jeg skriver i mit indlæg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm....

 

Jeg syntes at nogen kan have en hård tone, om det er fordi de er onde onde mennesker, elsker hunde og vil gøre alt for dem, eller om jeg bare opfatter dem sådanne....det er jo så spørgsmålet.

(og så er der dem, hvor kemien bare ikke passer, ikke engang online)

 

Jeg tror det er et vanskeligt spørgsmål, for hvordan opfatter jeg person A og hvordan opfatter en anden person, person A?

 

Og hvad med dem der kender hinanden? De skriver på deres egen måde, og er det så skræmmnde....hvad når man er enige og bakker hinanden op i en konklusion osv osv.

 

Men jeg ville godt kunne lide, at hvis jeg havde problemer med Aslan, og jeg skrev herinde, at folk ville pakke ind at jeg er en idiot og er en dårlig hunde ejer, for det ville sq gøre ondt at folk skrev det direkte, specielt hvis jeg virkelig prøvede.

 

Det kan være svært at vurdere den enkelte nye person, om de har en sart sjæl eller ej.

Som min moar altid sagde, Dorte, du er en dejlig pige, men det er bare ikke ALLE der forstår dig og din humor, så lær dem at kende inden du begynder på alt dit pjat :blink: (min moar har så evig ret)

 

Med fora erfaring gennem 6/7 år inde for alt og intet, har jeg også lært at den måde tingene bliver skrevet og forstået kan være to vidt forskellige ting (hvor en parantes er guld værd hvis man er ironisk).

 

Personligt syntes jeg at jeg får meget ud af at være herinde, og syntes at svar til mine posts har været okay næsten alle sammen :blink:

Det var skræmmende at begynde herinde, men så fandt jeg nogle "favoritter" som jeg hved vil give et ærligt og pænt svar, hvilket gør det hele lidt nemmere.

Og nu skal i IKKE IKKE ligge for meget i ordet favorit!!!!!!!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der tror jeg godt kan tåle en gentagelse :blink: Jeg synes ofte jeg går ind i tråde, hvor folk spørger ind til noget, eksempelvis alene hjemmetræning, og så kommer spørgsmålet: "Hvad fodrer du vovse med?" Ah wha? Tænkte jeg de første par gange. Det kan da umuligt have den store betydning... Har så læst senere, at foder (selvfølgelig :roll:) har en betydning for vovses velvære og derfor også tildels måske kan have en betydning for hvordan den har det, når den er alene :-D Men en ny herinde, som ikke er hundekyndig, vil nok glo og tro at personen er skør i bolden :-P

Tror det ville hjælpe, hvis der blev forklaret, hvorfor man skal have svar på (fx) dette, bare et godt råd :blink:

 

Jeg synes du har fat i noget rigtigt.

Et par gange har jeg bemærket en trådstarter (TS) gå i forsvar fordi der på problemet "Bimse æder dørkarmen" bliver svaret "Hvor tit går du tur med Bimse".

Trådstarter tager det fejlagtigt som en anklage, og ikke et spørgsmål.

Det kan i forvejen have været et meget stort skridt at erkende at have brug for hjælp fra fremmede. Man kan sagtens være sårbar i sådan en situation.

 

Vi herinde ved godt at det ikke er ment som en anklage, men bare er et ganske relevant spørgsmål. Men det kunne hjælpe at skrive:

"Bimses problem kan have flere årsager, derfor må jeg lige spørge om nogle ting: Hvor tit går han tur osv..."

 

Så min holdning er umiddelbart at vi skal huske fløjlshandskerne til nye debattører. Hellere det end tabe nogen (hunde) i svinget.

 

Mht. tonen i det hele taget herinde, så synes jeg at skænderier for åbent tæppe aldrig har været særligt charmerende.

Og sarkastiske onde og hånlige bemærkninger, samt personlig nedgøren ville jeg godt kunne finde på at anmelde. For sådan et forum gider jeg bare ikke.

Redigeret af Vivi
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...