Hop til indhold

At indsende regning til forsikringsselskab...


Gæst PPP-Pero
 Share

Recommended Posts

Gæst PPP-Pero

Jeg tænkte at jeg lige ville indsende den regning vi fik da Pero fik øjenbetændelse, men jeg er kommet helt i tvivl om, hvordan jeg skal sende regningen. Er det nok bare at sende regningen? Finder de ham selv i deres register med ID-nummeret eller er det noget jeg skal skrive til dem? Og med kundenummer osv.? Skal jeg skrive andet i brevet til dem?

 

Ja, jeg aner faktisk ikke hvordan det foregår, for det er aller første gang vi har haft brug for det (vores egen dyrlæge sender nemlig selv regningerne ind). :)

 

Jeg har kigget på forsikringsselskabets (Alm. Brand) hjemmeside, men syntes ikke rigtig jeg kunne finde svar på hvordan det fungerer rent praktisk..

 

Håber I kan hjælpe :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte at jeg lige ville indsende den regning vi fik da Pero fik øjenbetændelse, men jeg er kommet helt i tvivl om, hvordan jeg skal sende regningen. Er det nok bare at sende regningen? Finder de ham selv i deres register med ID-nummeret eller er det noget jeg skal skrive til dem? Og med kundenummer osv.? Skal jeg skrive andet i brevet til dem?

 

Ja, jeg aner faktisk ikke hvordan det foregår, for det er aller første gang vi har haft brug for det (vores egen dyrlæge sender nemlig selv regningerne ind). :)

 

Jeg har kigget på forsikringsselskabets (Alm. Brand) hjemmeside, men syntes ikke rigtig jeg kunne finde svar på hvordan det fungerer rent praktisk..

 

Håber I kan hjælpe :blink:

 

Du har en forsikringspolice, hvor det står i.

Der står at:

 

Anmeldelse skal ske til:

Alm. Brand

Midtermolen 7

2100 København Ø

tlf. 35 47 47 47

 

Du kan jo osse ringe og snakke med dem...

 

Du skal indsende:

..den originale, kvitterede dyrlægeregning påført policenummer. Dyrlægen skal tydeligt anføre sikker identitet af dyret (tatoveringsnummer/chipnummer, race, køn, navn og alder) behandlingsdato, behandlingens specificerede indhold samt diagnose.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Jeg har netop lige sendt en regning afsted, til Kencys sygeforsikring. Jeg ringede derind, for at hører. Hende jeg snakkede med, oprettede "skaden" i deres system, fik afvide hvad der var galt, ca beløbet, fandt Kencys police, fik mit kontonr så jeg kan få penge tilbage - og så skulle jeg bare sende dyrlæge kvitteringen ind, med det skadesnummer hun havde givet mig. :-)

 

Så nu venter jeg bare på at der går penge ind på min konto! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har netop lige sendt en regning afsted, til Kencys sygeforsikring. Jeg ringede derind, for at hører. Hende jeg snakkede med, oprettede "skaden" i deres system, fik afvide hvad der var galt, ca beløbet, fandt Kencys police, fik mit kontonr så jeg kan få penge tilbage - og så skulle jeg bare sende dyrlæge kvitteringen ind, med det skadesnummer hun havde givet mig. :-)

 

Så nu venter jeg bare på at der går penge ind på min konto! :mrgreen:

 

SÅDAN!!! Kvikt!

 

Er det Alm. Brand? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg topdanmark, men jeg sender bare regningen ind til dem. Skriver ikke noget ekstra på eller noget...

 

Mit fulde navn og adresse står jo på regningen, så ringer de somregel 3-4 dage efter, fortæller hvad beløbet er på og spørger om jeg vil have check eller den skal sættes ind på konto:-D

 

Nice and easy!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt før at Top Danmark er kvik.. Desværre forsikrer de vist kun til det 10. år... Ellers havde jeg nok osse skiftet.

 

Øuv... Man kan ikke få alt..

 

Alm. Brand er lidt tunge at danse med... Og man skal selv regne efter.. De kan godt have lidt travlt med regnskabet...

 

Men de er flinke nok... Og jeg kan godt lide, at Silke er forsikret til den dag hun dør, -selv om hun bliver rigtig gammel.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Jeg har hørt før at Top Danmark er kvik.. Desværre forsikrer de vist kun til det 10. år... Ellers havde jeg nok osse skiftet.

 

Øuv... Man kan ikke få alt..

 

Alm. Brand er lidt tunge at danse med... Og man skal selv regne efter.. De kan godt have lidt travlt med regnskabet...

 

Men de er flinke nok... Og jeg kan godt lide, at Silke er forsikret til den dag hun dør, -selv om hun bliver rigtig gammel.. :-D

Jeg har været rigtig glad for TopDanmark, disse to gange vi endnu har haft brug for dem! :5up:

 

Jeg var jo ved at skifte over til Alm. Brand - men med deres service, annullerede jeg flytningen! Sådan som de var imens hundene skulle flyttes - ja så vil jeg da helst ikke vide hvilke problemer jeg ville få med dem, den dag der skulle udbetales penge.. :engel: såh, vi blev hos TopDK! Og dém er jeg rigtig glade for .. super service!

 

Ja, det er ærgeligt at de kun dækker til hunden er 10 år, men det har jeg valgt at "overse" - for jeg er rigtig glad for dem, så pyt med at de kun dækker til hunden er 10 år. Hvis vi så får god service, i de 10 år, som vi har fået indtil nu - så klarer jeg nu nok at få betalt regningerne selv, når Sitto er fyldt 10 år. Og Sitto er desuden også en sund og rask hund, og det har hun lovet mig at være hele hendes liv - så vi satser på meget få dyrlægebesøg, udover vaccine+årligt sundhedstjek! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Alm. Brand er lidt tunge at danse med... Og man skal selv regne efter.. De kan godt have lidt travlt med regnskabet...

 

Men de er flinke nok... Og jeg kan godt lide, at Silke er forsikret til den dag hun dør, -selv om hun bliver rigtig gammel.. :-D

 

Jeg har også Alm. Brand og har kun en gang oplevet at jeg har fået 2 regninger tilbage (jep jeg havde samlet nogle stykker sammen på kort tid :() og må da indrømme da jeg fik kigget grundigt på dem at det var fair nok - der stod ikke specifikt hvad dyrlægen havde undersøgt/behandlet hunden for.

 

Da min hund pelsede min fars hund ringede jeg ind til dem får at hører hvordan jeg skulle forholde mig. Jeg endte med at skulle give dem addressen på ejeren af den skadeslidte hund samt oplyste damen om hvad dyrlægeregningen lød på.

Jeg ringede ind til dem tirsdag og fredag havde min far en chek på beløbet med posten - de skulle ikke have regningen eller kopi af den :confused: - det forstår jeg så ikke helt, men det må de jo om.

 

Normalt når jeg sender regninger ind påfører jeg hundens stambogsnavn samt policenummeret, og alt efter hvor travlt de har så kommer der rimelig tjept en chek med posten :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci

Min dyrlæge har ofte "skænderier" med Alm. Brand, hvorimod Dyrekassen er der aldrig problemer med siger hun.

 

Jeg tror, jeg vælger sidstnævnte, når det bliver aktuelt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dyrlæge har ofte "skænderier" med Alm. Brand, hvorimod Dyrekassen er der aldrig problemer med siger hun.

 

Jeg tror, jeg vælger sidstnævnte, når det bliver aktuelt :-D

 

...Og Dyrekassen er vist osse livslang...

Jeg var nemlig ved at undersøge at få Silke overført til dem.... Så skete der en masse ting på hjemmefronten, der afledte en del... Og nu er hun for gammel.

Men okay, jeg har altid haft Alm. Brand, eller Provincial der overgik til Alm. brand. Og jeg har altid fået god, men lidt tung service...

Så skidt med det. Jeg kan nok leve med at de er lidt besværlige.

Hos Provincial skulle jeg bare betale selvrisikoen til dyrlægen. Så fik HUN hevet resten ud af forsikringsselskabet... :-D --DEN går ikke mere... desværre..

 

Det ER lidt af et puslespil at finde ud af, hvem der er bedst... Ingen tilbyder det samme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dyrlæge har ofte "skænderier" med Alm. Brand, hvorimod Dyrekassen er der aldrig problemer med siger hun.

 

Jeg tror, jeg vælger sidstnævnte, når det bliver aktuelt :-D

 

Underligt, jeg har aldrig haft problemer med Alm Brand. Tvært imod har jeg altid fået mine penge, ofte indenfor en uge.

 

Med alt det kennelhoste, hundebid og hvad ved jeg vi efterhånden har været ude for i Stellas korte 2 årige liv, så har vi indsendt MANGE regninger og aldrig haft bøvl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Underligt, jeg har aldrig haft problemer med Alm Brand. Tvært imod har jeg altid fået mine penge, ofte indenfor en uge.

 

Med alt det kennelhoste, hundebid og hvad ved jeg vi efterhånden har været ude for i Stellas korte 2 årige liv, så har vi indsendt MANGE regninger og aldrig haft bøvl.

 

:5up: Som tidligere skrevet, så har jeg akkurat samme oplevelse af dem som dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Underligt, jeg har aldrig haft problemer med Alm Brand. Tvært imod har jeg altid fået mine penge, ofte indenfor en uge.

 

Med alt det kennelhoste, hundebid og hvad ved jeg vi efterhånden har været ude for i Stellas korte 2 årige liv, så har vi indsendt MANGE regninger og aldrig haft bøvl.

 

Jeg har også kun oplevet god og hurtig service...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...