Hop til indhold

Hvalpefoder, hvor længe?


MiniBillen
 Share

Recommended Posts

Hvor længe skal en löwchen have hvalpefoder? Jeg har læst i gamle tråde, og de fleste siger, det afhænger af racen, så spørger derfor her.

 

Jessie er nu 6 måneder gammel og vejer 6 kg, så hun mangler ikke ligefrem kalorier:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor længe skal en löwchen have hvalpefoder? Jeg har læst i gamle tråde, og de fleste siger, det afhænger af racen, så spørger derfor her.

 

Jessie er nu 6 måneder gammel og vejer 6 kg, så hun mangler ikke ligefrem kalorier:genert:

 

jeg vil umiddelbart sige frem til et år med en löwchen, der er skelettet i hvert fald færdigt med at vokse - selv om jessie er rund, skal hun jo stadig bruge særlig næring at vokse af, tænker jeg. jeg ville nok forsøge at kontrollere hendes kalorieindtag meget, det kan man jo godt, selv om hun er på hvalpefoder. det er ikke sundt at være tyk for hverken hvalpe eller voksne hunde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Det er forskellige fra race til race. Min opdraetter ville ikke have jeg fodrede med hvalpe foder. men voksen foder fra start da hun mente at afghansk mynde hund (stor) kan faa problemer hvis de vokser for hurtigt, ligesom de fleste store racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor længe skal en löwchen have hvalpefoder? Jeg har læst i gamle tråde, og de fleste siger, det afhænger af racen, så spørger derfor her.

 

Jessie er nu 6 måneder gammel og vejer 6 kg, så hun mangler ikke ligefrem kalorier:genert:

6-7 måneder er nok.. Hun vokser ikke mere nu og hun skal heller ikke tage mere på... Men vent til jeg har set hende i weekenden, det kan jo være hun er stor og slet ikke buttet :engel::mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Det er forskellige fra race til race. Min opdraetter ville ikke have jeg fodrede med hvalpe foder. men voksen foder fra start da hun mente at afghansk mynde hund (stor) kan faa problemer hvis de vokser for hurtigt, ligesom de fleste store racer.

 

Det er en skrøne! DYrlægerne har desværre ikke fået opdateret deres viden: En hvalp på hvalpefoder til STORE hunde vil vokse langsommere (og mere rigtigt) end en hvalp på voksenfoder

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel også afhængigt af foderet...??

 

På Royal Canins hvalpefoder til små hunde står der fra 2-10 mdr. På Kingsmoor, som Otto får nu, står der 12 mdr.

 

Otto er 10 mdr nu, og selvom han hverken er blevet større eller tungere siden han var 6 mdr, synes jeg da alligevel, at hans krop har "sat sig lidt".. Han virker mere robust og voksen nu - så noget ekstra har de vel brug for deres sidste tid som hvalp, selvom de ikke umiddelbart vokser.

 

Med mindre hun bliver tyk, så ville jeg fortsætte så længe, der er anbefalet på pakken. Og så ville jeg måske skære ned på godbider og sådan i stedet for hvalpefoderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg stopper med hvalpefoder omkring 6 til 8 mdr. hvalpen vokser ikke så meget mere og skal bare sætte sig, det gør den lige så godt eller bedre på et godt voksenfoder.

Men under alle omstændigheder ville jeg i dit tilfælde lade Kennel-Lowchen råde dig, hun ved nok lidt mere om din race end os andre:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...