Hop til indhold

DAP??


Manse
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige været til teori med hunde træning, og vi kom ind på at være alene hjemme og foder.

Jeg havde undret mig over at Manse ikk har spist den mad han får om morgenen inden jeg smutter på arbejde.

Der mener min træner at det kan være at det er fordi han ikk er helt tryg ved at være alene hjemme, da han spiser det lige med det samme når jeg kommer hjem.

Hun synes jeg skulle prøve DAP.

 

Hvad er jeres erfaringer med den?

Virker det, og skal man ha en i alle rum?

Det fik jeg ikk lige spurgt om da jeg først er kommet til at tænke på det nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender flere hunde der ikke spiser når de er alene hjemme, inc. min egen.

Jeg ville ikke gøre det til et problem, men bare lade hunden spise når du er hjemme.

 

Prøv evt. at ligge nogle lækre godbidder når du går og så se om ikke de er væk når du kommer tilbage ;-)

 

Ang. Dab så har jeg kun hørt godt om dem, men det er ikke alle hundede virker for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Motor får en lille håndfuld godbidder når vi går, som han så spiser med det samme, altså mens vi går ud af døren.

 

Hvis jeg giver ham et tyggeben, så spiser han det ikke når han er alene. Hvis godbidsposen står hvor han kan nå den, så rører han den ikke hvis han er alene :vedikke: Han er ikke utryg, jeg har filmet ham flere gange, så det er ikke altid derfor at hunde ikke vil spise.

 

Men nu ved jeg ikke om der er andre ting der kan indikere, at Manse ikke synes at det er så rart?

 

Dog vil jeg forresten sige, Motor får aldrig decideret mad når vi går, han får kun nogle godbidder, jeg vil være der når han spiser rigtigt, tænk hvis han fik noget galt i halsen :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm havde faktisk ikk tænkt over han kan få det galt i halsen... dårlig hunde mor, jeg er :engel:

 

Når jeg går ud af døren, står Manse bare og kigger, og når jeg er gået ud af døren, løber/går han hen til vinduet og står og kigger på at jeg går. Men har prøvet at komme tilbage 2 sekunder efter, og så er han væk igen :-)

 

Vi flyttede for 2 måneder siden, og i den gamle lejlighed spiste han altid maden når jeg var på arbejde.

Og så har han bidt lidt i en sten, som ligger i vinduet...

Men det er ikk sådan at han sidder og hyler hele dagen, eller noget. Hende der bor nedenunder hører slet ikk noget til ham, og hun er hjemme stort set hver dag.

 

Men ja, min træner mente at en DAP ville være godt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

hvis i lige er flyttet ville jeg vente med at bekymre mig..! Selvfølgelig skal man liiige vænne sig til et nyt sted og måske nye ude-hjemmetider fordi man er flyttet længere væk/tættere på arbejde/skole..? :rolleyes:

 

jeg har gode erfaringer med DAP, vi havde en hund der var angst for geværskud (boede i en skov), lyn og torden, fyrværkeri og den slags.. det avr synd for ham, for han blev meget utryg.. en stor stærk hund som ikke gider være i møblerne, men som springer op på os i møblerne så snart det tordner.. :oops: men med DAP lægger han sig bare på gulvet og nyder sit "buzz" :mrgreen: han lægger sig oveni købet i skødet på én og trækker vejret tung og langt og bliver helt afslappet :mrgreen: og så tulrer han bare rundt lidt, så længe det virker og er total afslappet :cool:

så jeg vil helt klart anbefale DAP, HVIS han er utryg alene hjemme.. vi har brugt den udgave som man sprøjter på et tørklæde og giver hunden om halsen, men det kræver jo at hunden ikke har noget imod den slags. ellers kan man få forstøvere til stikkontakter som virker på rum op til 40 m2

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :-D

 

Ja vi er næsten lige flyttet, men ikk noget hvor hans tid alene vil blive ændret helt vildt. Jeg går for det meste på akkord, så "bestemmer" lidt selv hvor længe jeg vil arbejde :-D

 

Det lyder da dejligt at den har haft en effekt ved jer, jeg kan nemlig se rundt omkring at det vidst er meget forskelligt om den virker eller ej.

Min træner snakkede om den i stik kontakten, men tænkte på om det skal være tændt hele tiden, eller man kan nøjes med at være tændt når han er alene hjemme?

Nu går han jo i køkkenet, gang og badeværelse, men vi er jo i stuen om aftenen, skal jeg så også ha en der inde??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Hmm havde faktisk ikk tænkt over han kan få det galt i halsen... dårlig hunde mor, jeg er :engel:

 

Nu har jeg jo tydeligvis selv givet Motor tyggeben, ellers ville jeg jo ikke vide at han ikke spiste dem :blink: Så er osse en dårlig hundemor :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

altså, stikkontakt-tingen er da meget smart, men man må jo begrænse hundens færden til ét rum når man har den.. så skal det bare være der han er mest eller bedst kan lide at være :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...