Besvaret Marts 8, 201115 år comment_588052 Hejsa er der nogle af jer der har erfaring med politihundeforening? Jeg har planer om at skrive mig på nu her i april. Synes det virker som et godt sted men vil gerne høre erfaringer. Evt nogle der kender maribo's afdeling? Hilsen Jenny Rapporter
Besvaret Marts 10, 201115 år comment_590081 Kender ikke Maribo afdelingen. Men jeg synes du skulle tage forbi og se dem træne inden du melder dig til. I den lokale afdeling her har der været lidt ballade, og en træner der ikke gad de hårde metoder er startet for sig selv. Resten var vist sådan lidt ala Cesar Millan. Rapporter
Besvaret Marts 10, 201115 år comment_590091 Det er 15 år siden jeg har trænet i PH Nyborg, men dengang var den pågældende afdeling meget langt fremme med positive metoder. Jeg tror det er ligesom med DCH, at træningen er forskellig fra sted til sted, selv om den centrale udmelding er at det skal foregå hundevenligt. Rapporter
Besvaret Marts 10, 201115 år comment_590094 Det er 15 år siden jeg har trænet i PH Nyborg, men dengang var den pågældende afdeling meget langt fremme med positive metoder.Jeg tror det er ligesom med DCH, at træningen er forskellig fra sted til sted, selv om den centrale udmelding er at det skal foregå hundevenligt. Det er absolut meget forskelligt. Jeg er i PH.Holbæk og der er der både nogle der træner pænt og positivt og nogle af de rigtig hårde. De fleste træner sådan noget midt i mellem - belønner hist og pist og uddeler ryk, råb og dask hist og pist... Men på hvalpe/lydighedsholdene ved jeg ikke hvordan de er. Det er meget længe siden jeg har set hvordan de kører. Men kåringsholdene ville jeg ikke deltage i. Vi er en lille gruppe der træner selv og 100 % positivt. Rapporter
Besvaret Marts 10, 201115 år comment_590095 Men flere DcH-afdelinger er meget længere fremme med f.eks. klikkertræning Rapporter
Besvaret Marts 10, 201115 år comment_590096 Jeg gik til hvalpemotivation, med min franske bulldog. Jeg har der de første 5 gange ud af 10. Vi havde to trænere der slet ikek var enige om hvorn landet skulle ligge, så når den ene trænede, så rettede den anden det næste gang. Desuden var ca 40 min ud af de 60 vi var der, ren socialisering af hundene. Det skal man være forberedt på. Det var jeg ikke, jeg havde på forhånd en god omgangskreds, med hunde som Valde kunne bruge, så mine forventninger om at lære en masse på de dage, blev ikke indløst. Jeg fik noget grundlæggende viden omkring belønning osv, og så har jeg selv kørt videre derhjemme. Men som de andre skriver, så er det jo forskelligt fra afdeling til afdeling, det er jo forskellige der træner. Rapporter
Besvaret Marts 12, 201115 år comment_592030 prøver lige at forhører mig, vender tilbage hvis jeg kender nogen der har gået hos dem...:hmm: Rapporter
Besvaret Marts 12, 201115 år comment_592041 jeg hører lige en hundefører næste gang jeg kommer til håndbold, for han må da vide det:-D Rapporter
Besvaret Marts 13, 201115 år comment_592660 Mange tak for alle jeres svar. Jeg vil prøve at snakke med dem og tage derud og se dem træne. Rapporter
Besvaret Marts 14, 201115 år comment_593330 Jeg ville syntes det var en rigtig god ide, at tage der ud og se dem "in action" og jeg skal nok huske at spørge ham jeg ved er politimand,men jeg har ikke set ham for nylig, skal nok skrive når jeg har snakket med ham:mrgreen: Rapporter
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.