Gæst Katrine Skrevet Marts 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 8, 2011 Ja, nok en lidt ligegyldig tråd for de fleste, men pga diskosprolaps i lænden og stærke smerter, har jeg et stort behov for at fokusere på det gode omkring mig, og det indebærer også at blære mig over min dygtige Hector. Jeg tror på, at jo mere man gør sig bevidst om det positive i ens liv, og i dette tilfælde min relation med min dejlige hvalp, jo mere kommer det positive til at fylde i en, og giver energi til at arbejde videre med de ting, som ikke helt er på plads endnu. Han er nu 11½ uge og efter intens træning i stand til at være alene hjemme i hele 4 timer. Har brugt fremgangsmåder, som har været beskrevet herinde og han kunne efterhånden ikke være mere ligeglad med at vi tager jakker på og går. Han spiser blot leverpostejen i sit marvben og ligger sig til at sove. Vågner han op, leger han med sit legetøj og sover så videre, uden piveri og søgen efter os (vi har optaget ham med kamera). Han er rimelig renlig, har kun uheld, hvis vi er uopmærksomme eller sover for længe. Han har lært at sitte. Han er ret god til indkald, hjemme i hus og have kommer han med det samme, når han er fri på marken bag vores villakvarter kommer han stort set også med det samme, men andre hunde er dog meget mere interessante, så der skal vi lokke endnu mere. Og så er han super god til at lege med andre hunde, og har også vist lidt tegn på ind i mellem at forstå når de ikke gider lege. Der er selvfølgelig stadig meget at træne, men jeg er så utroligt glad for og stolt over, at han er så lærenem og at det lykkedes mig at lære ham noget Hvis der er andre, der har lyst til at fortælle om deres dejlige og dygtige hvalpe, så brug endelig denne tråd. Synes det kunne være dejligt med et positivt blik på vores hvalpe, som selvfølgelig har meget at lære endnu, men er på vej! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Med sådan en hvalp, ville jeg sku også prale, til alle der overhoved gad at lytte til det Godt gået Hector :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Synes i aller hojeste grad det er en relevant traad!! Keder mig alene hjemme for tiden indtil mand og barn kommer hjem fra mande 'gettogether' oppe i bjergene. Og sikke en dyyyygtig lille baby. For den er godt nok ikke saerlig gammel. Jeg begyndte ikke paa alenetraening i mere end 1-2 timer foer min var meget aeldre, men jeg er ogsaa lidt honemor. jeg vil saa ogsaa prale af min vildt kloge Chloe paa 7 mdr. :hjerte::hjerte::hjerte:Som piver ved doren naar hun skal tisse osv., i en alder af 6 mdr. fandt ud af selv, at aabne ind til huset fra haven, og er blandt de bedste i sin traeningsklasse:klap:. Laerer lynhurtigt, men jeg har ogsaa lagt maerke til at fordi hun er det klogere, saa kraever hun ogsaa lidt mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Super :5up: Godt gået med træningen af Hector han skal da nok blive en stjerne Føler med dig omkring din ryg ved hvordan det er at have smerter det meste af tiden og jeg tror også det er vigtigt at man har noget positivt at tænke på og opleve for at få fokus væk fra sig selv ellers blvier man skør i hovedet tænker jeg og en hund er den bedste medicin nok derfor jeg har 3 hihi :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Jeg tror på, at jo mere man gør sig bevidst om det positive i ens liv, og i dette tilfælde min relation med min dejlige hvalp, jo mere kommer det positive til at fylde i en, og giver energi til at arbejde videre med de ting, som ikke helt er på plads endnu. Helt enig med dig, og forstår godt at du glæder dig over din dygtige hvalp :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Ja, nok en lidt ligegyldig tråd for de fleste, men pga diskosprolaps i lænden og stærke smerter, har jeg et stort behov for at fokusere på det gode omkring mig, og det indebærer også at blære mig over min dygtige Hector. Jeg tror på, at jo mere man gør sig bevidst om det positive i ens liv, og i dette tilfælde min relation med min dejlige hvalp, jo mere kommer det positive til at fylde i en, og giver energi til at arbejde videre med de ting, som ikke helt er på plads endnu. Han er nu 11½ uge og efter intens træning i stand til at være alene hjemme i hele 4 timer. Har brugt fremgangsmåder, som har været beskrevet herinde og han kunne efterhånden ikke være mere ligeglad med at vi tager jakker på og går. Han spiser blot leverpostejen i sit marvben og ligger sig til at sove. Vågner han op, leger han med sit legetøj og sover så videre, uden piveri og søgen efter os (vi har optaget ham med kamera). Han er rimelig renlig, har kun uheld, hvis vi er uopmærksomme eller sover for længe. Han har lært at sitte. Han er ret god til indkald, hjemme i hus og have kommer han med det samme, når han er fri på marken bag vores villakvarter kommer han stort set også med det samme, men andre hunde er dog meget mere interessante, så der skal vi lokke endnu mere. Og så er han super god til at lege med andre hunde, og har også vist lidt tegn på ind i mellem at forstå når de ikke gider lege. Der er selvfølgelig stadig meget at træne, men jeg er så utroligt glad for og stolt over, at han er så lærenem og at det lykkedes mig at lære ham noget Hvis der er andre, der har lyst til at fortælle om deres dejlige og dygtige hvalpe, så brug endelig denne tråd. Synes det kunne være dejligt med et positivt blik på vores hvalpe, som selvfølgelig har meget at lære endnu, men er på vej! Hvor er han dygtig. :klap: Og I har været dygtige til at træne ham. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Sikke en dejlig positiv tråd . Hvor er han bare dygtig :5up:!! Ham kan jeg godt forstå du er stolt af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Katrine Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Hvor er I bare søde! Jeg er så glad for, at have så dejlige en hvalp. Havde læst en masse inden vi fik ham, men er meget overrasket over at det lykkedes så godt at føre den træning jeg har læst om, ud i livet. Til andre hvalpeejere kan jeg især anbefale "hvalpen" af Lone Greva. Hun skriver så ligetil og letforståeligt, at det er nemt at gå ud fra hendes træningsmetoder selv uden erfaring med hundetræning. Afganskmynde: Dygtige Cloe! Hun ser dejlig ud! Der er sikkert mange forskellige holdninger til alene hjemme træning, men jeg har læst mig frem til at hvalpen er mest lærenem og lettest at præge frem til 16 ugers alderen. Derfor træner vi allerede nu intensivt, selv om der er næsten 2 måneder til, at det er nødvendigt at han mester at være alene hjemme. Det er først der, hvor vi er nødsaget til at forlade ham begge to, i 7 timer ad gangen 5 gange om måneden. Ellers arbejder vi stort set på skift, så alene hjemmesiden er 1 time om dagen. Det er vigtigt for os at han er tryg ved det, for jeg er vist lige så meget hønemor som dig Jeg ville også have det dårligt med at forlade ham, hvis jeg vidste han ville være ulykkelig hjemme. Man kommer så hurtigt til at elske dem højt! Jeg håber, at der er andre end mig der har lyst til at prale lidt med deres dejlige hvalpe! Så er det også lettere at se gennem fingrene med at de ikke er vænnet helt af med at bide endnu, og stjæler tøj fra vaskekurven for at splitte det i atomer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Hvor er I bare søde!Jeg er så glad for, at have så dejlige en hvalp. Havde læst en masse inden vi fik ham, men er meget overrasket over at det lykkedes så godt at føre den træning jeg har læst om, ud i livet. Til andre hvalpeejere kan jeg især anbefale "hvalpen" af Lone Greva. Hun skriver så ligetil og letforståeligt, at det er nemt at gå ud fra hendes træningsmetoder selv uden erfaring med hundetræning. Afganskmynde: Dygtige Cloe! Hun ser dejlig ud! Der er sikkert mange forskellige holdninger til alene hjemme træning, men jeg har læst mig frem til at hvalpen er mest lærenem og lettest at præge frem til 16 ugers alderen. Derfor træner vi allerede nu intensivt, selv om der er næsten 2 måneder til, at det er nødvendigt at han mester at være alene hjemme. Det er først der, hvor vi er nødsaget til at forlade ham begge to, i 7 timer ad gangen 5 gange om måneden. Ellers arbejder vi stort set på skift, så alene hjemmesiden er 1 time om dagen. Det er vigtigt for os at han er tryg ved det, for jeg er vist lige så meget hønemor som dig Jeg ville også have det dårligt med at forlade ham, hvis jeg vidste han ville være ulykkelig hjemme. Man kommer så hurtigt til at elske dem højt! Jeg håber, at der er andre end mig der har lyst til at prale lidt med deres dejlige hvalpe! Så er det også lettere at se gennem fingrene med at de ikke er vænnet helt af med at bide endnu, og stjæler tøj fra vaskekurven for at splitte det i atomer Taak, jeg synes iovrigt det lyder til du goer et super job som hunde mor og det giver resultater i din hvalp som du oplever.:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Katrine Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Efter jeg skrev i en anden tråd i går, omkring bidehæmning som ikke havde ret meget effekt her for tiden, ja så må jeg alligevel rose Hector i dag. Han kom op til mig og ville kæle, og kom hurtigt i "bidehumør" (legehumør?) men endte med at sidde og bide lidt ud i luften og til sidst sin pote, og bed slet ikke mig. Ved godt at dette sikkert ikke betyder, at det er ovre, men bare følelsen af, at han måske har forstået lidt af det vi ville med at pive, flytte os og ignorere ham, når han bider... ja, det er altså en skøn følelse! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Jeg har ikke så meget at prale af pt .. vores tævehvalp er sprængfyldt med hormoner og synes alt er en fest :banan: Eller ... jo vi har fokuseret rigtig meget på negleklipning, og gjort hende tryg med negleklipperen. Hver dag, gerne flere gange om dagen tog vi den frem og "bankede" den let på enden af hendes negle. Bare så hun kunne mærke et lille ubehag, men uden at det gjorde ondt på noget måde. Vi har fundet ud af at hun håndterer det bedst hvis man lader hendes ben glide bagud (akkurat som når du renser hove på heste). Idag synes jeg så tiden var til at prøve at klippe én negl og så dutte på resten. Men det gik bare super godt, så idioten her vælger at fortsætte med hele poten, og derefter den næste. Det bliver dog for meget for hende, og hun rykker i poten lige i det jeg klipper. Højt piv, og blod ud over det hele :damn: Frem med melet (som hun åbenbart synes var utrolig lækkert) og så ellers stoppe blødningen. Hun var dybt ulykkelig, og lignede mest af alt en hund der var blevet tæsket Jeg havde lyst til at sparke mig selv i nummeren for mit dumdristige stunt, men vælger at gå tur med hende for at hun ligesom kan "glemme" den ubehagelige situation. Da vi kommer op igen ligger negleklipperen stadig fremme, og jeg vælger at prøve at se om jeg nu har ødelagt hele træningen. Jeg tog fat i poten, gled den bagud - hun trak lidt i den, men ligeså snart jeg duttede med den på neglene accepterede hun det og stod stille. Jeg blev bare så glad og roste hende til skyerne ... jamen altså Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Katrine Besvaret Juni 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2011 Nu vil jeg da lige blære mig lidt mere over min seje hvalp. Han er nu 5 måneder, og selvom han er meget legesyg og fyldt af energi, har han været meget hurtig til at acceptere og affinde sig med, at jeg ikke kan lege/gå ture med ham for tiden, da jeg er kommer slemt til skade med mit knæ. Han bruger meget tid på at putte ved mig, slikke på mit knæ, og lader mig nusse ham længe, selvom han normalt ikke har tålmodighed til det ret længe ad gangen. Og så er det først når kæresten kommer hjem at han bliver hyper og vil lege. Synes bare det er så flot, at han er i stand til at tilpasse sig på den måde. :hjerte: Og så er han i det hele taget bare en dejlig dreng.. Glad for alle, venlig, legesyg, har et godt hundesprog, og meget lærenem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret Juni 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2011 Må man prale med ? Vi har Simba der bliver 3 mdr i morgen (4-6) og han er bare så legesyg og der er fuld knald på. Gismo - storebroderen er ikke sen til at tage udfordringerne op. Men Simba kan sit og tildels dæk, elefant, kommer når vi kalder og ikke mindst går han eksemplarisk i snor. Han var helt hysterisk når han skulle køre bil, nu er der ikke en lyd fra buret når vi er på farten. Han bliver en super hund. :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts