Hop til indhold

Farver/Farvekombinationer GD


Gæst elantonomi
 Share

Recommended Posts

Gæst elantonomi

Hej Alle..

 

 

Jeg har et spørgsmål jeg håber nogen herinde kan hjælpe med :vedikke:

 

Jeg har tit undret mig over hvilke farver der er godkendt herhjemme når det handler om vores GD og hvilke farver de egentlig er udover Harlekin, Blå, Sort, Gul og Tigeret. Jeg har ladet mig høre der en uofficel farve der hedder fawnkin (Giraf farvet)?? Hvad er mantle og hvilken farve er den grå harlekin? :-)

 

Jeg kunnde derudover godt tænke mig at vide hvilke farvekombinationer der er, altså hvilke farver der komer ud af hvad?

 

På forhånd tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er en rimelig god side om GD og deres farvekombinationer: Dog Coat Colour Genetics

 

Og her er den danske standard: Grand Danois Klubben i Danmark

 

I Danmark er kun farverne sort, gul, harlekin, tigret, blå og mantel godkendt. Tyskland godkender også farven merle (grå harlekin).

 

Fawnekin (gul harlekin) er mig bekendt ikke godkendt i nogen lande. Ellers ærgerligt, da den er lige så flot som den "rigtige" harlekin.

 

Mantel er hvid bundfarve med sort "sadel" og sort hoved med hvid blis. Ordet mantel betyder frakke, og det er altså som om den sorte farve dækker hunden som en frakke med hætte :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst elantonomi

Jeg vil give dig helt ret i at fawnekin er en super flot hund, jeg har en GD dreng på 2 år der var hoppet på en merle og det kom der en Fawnekin ud af, hun er inde på hundegalleri.dk og hedder Daisy. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...