Hop til indhold

Søger schæfer hun


Gæst josephine
 Share

Recommended Posts

Gæst josephine

Hej,

Vi har en smuk, børnevenlig, klog, og lydig han schæfer med stamtavle, som søger en schæfer hun til parring. Han er utrolig glad og god og er også venlig over for andre dyr (Vi har også en kat). Hans far er tysk mester og moren er "dansker."

Kontakt venligst hvis dette har fanget jeres interesse!

Josephine (og Gonzo :D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er han tjekket for HD mm. Det kunne være meget relevant at skrive her :)

 

:5up: Det plus hvilke om nogen prøve- og skueresultater han har :-D Navnene på forældrene ville også være en rar ting at kende :-D

 

Og så det vigtige - et men helst mange billeder af en smuk schæfer :lun::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst josephine

Jo, undskyld manglen på information:

Der er desværre ingen skueresultater idet vi fik Gonzo da vi boede i Rumænien, hvorefter vi flyttede til Indien og så Nigeria.

Farfar: Amigo Vom Belgier (HD: A2)

Farmor: Tini Vom Schwabental (HD: A2)

Far: Pitt Von Tronje (HD: A2)

Morfar: Visum Von Arminius (HD: B2)

Mormor: Sveki's Break A Leg (HD: B1)

Mor: Lille-Noller Dræsine(HD: B1)

 

Det med HD har vi ikke helt styr på da vi fik ham der han var 7 måneder. Han er nu 9 år og fejler ingenting.

 

Jeg har lavet et album af ham, og hvis nogen kunne fortælle mig hvordan man sætter billeder ind i beskederne, kunne jeg også det?:oops:

Redigeret af josephine
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Jo, undskyld manglen på information:

Der er desværre ingen skueresultater idet vi fik Gonzo da vi boede i Rumænien, hvorefter vi flyttede til Indien og så Nigeria.

 

Det er lige før jeg sidder her og er misundelig på en Schæferhund :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, undskyld manglen på information:

Der er desværre ingen skueresultater idet vi fik Gonzo da vi boede i Rumænien, hvorefter vi flyttede til Indien og så Nigeria.

Farfar: Amigo Vom Belgier (HD: A2)

Farmor: Tini Vom Schwabental (HD: A2)

Far: Pitt Von Tronje (HD: A2)

Morfar: Visum Von Arminius (HD: B2)

Mormor: Sveki's Break A Leg (HD: B1)

Mor: Lille-Noller Dræsine(HD: B1)

 

Det med HD har vi ikke helt styr på da vi fik ham der han var 7 måneder. Han er nu 9 år og fejler ingenting.

 

Jeg har lavet et album af ham, og hvis nogen kunne fortælle mig hvordan man sætter billeder ind i beskederne, kunne jeg også det?:oops:

 

Der er så strenge krav mht HD og schæfere, så jeg synes I skal få ham fotograferet, hvis I gerne vil bruge ham i avl. Derudover skal I få ham avlsgodkendt også :)

 

Held og lykke med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Det lyder som et godt råd, tak skal du have

 

Hvis han er 9 år skal du nok ikke forvente det bedste resultat - de er jo godt brugte de hofter :-)

 

Hvis du får ham fotograferet vil mig og min nysgerrighed mege gerne hører resultatet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ret - han er en meget smuk og også berejst fyr :lun:

 

I hans trods alt høje alder for en schæfer, vil jeg nok ikke satse på at få ham avlskåret, det er programmet vist lovligt hårdt og langvarigt til, men prøv at satse på en avlsmønstring, den kan opnås ved 2? :hmm: gode skue resultater :-D og det skulle han nok kunne opnå :cool:

 

Og så er det selvfølgeligt vigtigt at få hofter og albuer fotograferet, schæferen er jo desværre plaget af dårlige hofter, så ingen grund til at avle på dårlige :???:

 

Schæferhundeklubben for Danmark og de enkelte kredse kan råde dig, hvordan du opnår en avlsmønstring

Schaeferhunden.dk er også en god informationskilde

 

I øvrigt velkommen herind :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst josephine

Tak for det, og tak for velkommen :D

 

Vi kan forstå at de fleste herinde ønsker en hund til skue og konkurrencer, men det er ikke noget vi ønsker. Vi har en meget smuk og god hund og vi vil meget gerne have at hans gode gener går igen i vores næste hund. Vi får ham gerne fotograferet, er ved at få det lagt på plads nu, men vi er ikke intereseret i hunde skuer. Og plus vi bor i udlandet så det er lidt svært at få tilrettelagt :)

 

Ellers mange tak for henvendelserne

:lol:

 

Hvilken hund har i der har svaret egentlig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Istedet for at avle videre på jeres egen han, og slippe for alt det bøvl der er med at skulle "avle", så kunne du/I også finde en ny hund med de samme linier/gener i...

 

Jeg tjekkede lige på pedigreedatabase, og her er din hunds far :-)

 

farmand - Pitt von Tronje

 

http://www.pedigreedatabase.com/gsd/pedigree/6157.html

 

 

Velkommen til forøvrigt :-D

 

Jeg har også schæfere - to sorte djævle af grå brugslinier :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej altså hvor er det da bare for vildt sejt :-D den slags er vildt imponerende i min verden, at man sådan kan finde forfædre til end hund :-)

 

Pedigree Database GSD er et super fedt medie - jeg har kunnet følge både Caisar og Kimba´s linier helt vildt langt tilbage... rigtig mange led, og med gamle fotos af hundene... Men de andre racer på databasen er slet ikke lige så godt opdateret...

 

Her er mine to

 

Kimba:

http://www.pedigreedatabase.com/gsd/pedigree/538018.html

 

Caisar

http://www.pedigreedatabase.com/gsd/pedigree/501905.html

 

:-D;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Pedigree Database GSD er et super fedt medie - jeg har kunnet følge både Caisar og Kimba´s linier helt vildt langt tilbage... rigtig mange led, og med gamle fotos af hundene... Men de andre racer på databasen er slet ikke lige så godt opdateret...

 

Her er mine to

 

Kimba:

http://www.pedigreedatabase.com/gsd/pedigree/538018.html

 

Caisar

http://www.pedigreedatabase.com/gsd/pedigree/501905.html

 

:-D;-)

 

Og her er Bondo :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Pedigree Database GSD er et super fedt medie - jeg har kunnet følge både Caisar og Kimba´s linier helt vildt langt tilbage... rigtig mange led, og med gamle fotos af hundene... Men de andre racer på databasen er slet ikke lige så godt opdateret...

 

Kunne det tænkes at det er fordi Schæferfolket er helt vilde med at nørde rundt i de dersens linier :mrgreen::mrgreen:

 

 

:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne det tænkes at det er fordi Schæferfolket er helt vilde med at nørde rundt i de dersens linier :mrgreen::mrgreen:

 

 

:engel:

 

Det kunne være en hypotetisk mulighed ja :blink: Sandheden er nu snare at schæferhunde - ulig andre racer, jeg ikke skal nævne her :engel: - er vildt fascinerende og man derfor bare må vide og lære mere dette fantastiske dyr :cool::lun:

 

 

:mrgreen: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Det kunne være en hypotetisk mulighed ja :blink: Sandheden er nu snare at schæferhunde - ulig andre racer, jeg ikke skal nævne her :engel: - er vildt fascinerende og man derfor bare må vide og lære mere dette fantastiske dyr :cool::lun:

 

 

:mrgreen: :mrgreen:

 

Personligt syntes jeg noget af Schæferfolket er meget mere fasinerende end hunden - og det er utroligt som de (I) kan huske de der lange lange lange navne (på tysk :???:) som de (I) kan lirer af sig (jer) når en hund er spottet.

 

Og ikke nok med den ene hund, nej nej så bliver bedstemor og hendes kusines helsøsters halvbror også lige flettet ind i. :mrgreen::engel:

 

P.S. Bare rolig det er en sund interesse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...