Gæst Miss_menelli Skrevet Marts 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 10, 2011 (rettet) På vej hjem fra arbejde i dag, møder jeg en mand der kommer gående på et smalt fortov med 3 labradors, der bare gik så fint. Så skulle den ene et eller andet og de to andre stopper pænt op og venter og manden gør selvfølgelig også. Jeg bliver så glad, da jeg ser, at manden står og deler godbidder ud til hundene hver gang de giver ham øjenkontakt og han roser dem, så alle kan høre det. Hundene opførte sig helt eksemplarisk og det samme gjorde manden - Jeg blev så varm om hjertet ved tanken om, at nogle engang har lært ham de metoder og ham og hans hunde nu viser alle forbi passerende, at sådan kan man også få helt fantastisk velopdragne og skønne hunde. De her små oplevelser med fremmede mennesker, gør at jeg føler at det arbejde man lægger i at udbrede de positive metoder og det arbejde der ligger i at uddanne sig indenfor det, er det værd!! Jeg ser det selvfølgelig hele tiden på træningsbanen, men det er sjældent man ser et SÅ tydeligt og dejligt eksempel i hverdagen - Ofte går folk rundt uden at sige noget og stikker deres hund en godbid lidt i smug, som om det skal skjules lidt at man belønner hunden Her var det så åbenlyst og skønt at se på. Håber jeg møder ham igen en dag - For det var bare skønne hunde med en god ejer! :5up: Redigeret Marts 10, 2011 af Miss_menelli Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stitch Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Sikke dog et dejligt indlæg Det havde jeg lige brug for at læse på en dag hvor min nye hund (omplacering) har været strid overfor min kæreste. At vi holder fast i at bruge blide metoder og at vi nok skal få belønning når han lærer at opføre sig ordentligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Åååh, hvor dejligt! det er så rart med den slags oplevelser.. Det er også lidt sjovt at være "på den anden side" af og til.. Sidste sommer gik jeg en aften og trænede lineføring nede ved søen med Basse. Vi brugte klikker, og jeg belønnede for hver gang hun søgte kontakt, hvilket gav en allerhelvedes mange klik.. Da jeg kom tættere på bænken ved søen, spurgte en ældre mand mig om jeg også have bemærket den der lyd?.. Så måtte jeg jo lige forklare ham hvad den kom af Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Sikke dog et dejligt indlæg Det havde jeg lige brug for at læse på en dag hvor min nye hund (omplacering) har været strid overfor min kæreste. At vi holder fast i at bruge blide metoder og at vi nok skal få belønning når han lærer at opføre sig ordentligt. Hehe - det skal nok komme. Især OP hunde skal også lige have lidt tid til at vænne sig til det nye hjem og de nye regler - Og det gør de bedst med positive metoder, så man ikke ødelægger en i forvejen skrøbelig tillid. Tålmodighed er et fantastisk ord Åååh, hvor dejligt! det er så rart med den slags oplevelser.. Det er også lidt sjovt at være "på den anden side" af og til.. Sidste sommer gik jeg en aften og trænede lineføring nede ved søen med Basse. Vi brugte klikker, og jeg belønnede for hver gang hun søgte kontakt, hvilket gav en allerhelvedes mange klik.. Da jeg kom tættere på bænken ved søen, spurgte en ældre mand mig om jeg også have bemærket den der lyd?.. Så måtte jeg jo lige forklare ham hvad den kom af Ja, det var helt vildt forfriskende at se! Ærgrer mig egentlig lidt over, at jeg ikke spurgte om jeg måtte hilse på hundene og lige fik en indgangsvinkel til at rose ham for det fine arbejde han havde gjort med dem. Men det er altid dejlig når folk viser interesse for det man går og laver med sine hunde og spørger ind til det - Så er der virkelig basis for nogle spændende samtaler med nye mennesker :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Marts 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2011 Og så oplevede jeg lige det stik modsatte i dag.... Så en mand sparke sin skrigende hund flere gange. Aner ikke lige hvad hunden gjorde forkert, men det må da have været virkelig voldsomt siden man kan finde på at stå og sparke sin hund i al offentlighed. Sådan et svin Gid jeg havde været i nærheden af ham da han gjorde det, så jeg kunne have stoppet ham... Eller forsøgt i hvertfald! Håber aldrig jeg ser det svin igen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2011 Ja så kan man se hvor stor forskel der er på hundeejere . :5up: til ham den første du mødte, det er bare så skønt at se sådan noget i hverdagen . til ham den anden, sikke en idiot, hvad skulle det lige nytte at sparke til den . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Marts 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2011 Nu er jeg jo ikke træner. Men jeg føler mig tit som hende den skøre hundedame når jeg går rundt i kvarteret med godbidder og klikker Jeg har et par gange fået en kommentar fra andre hundeejere om at de jo godt kunne opdrage deres hunde uden at bestikke dem med mad Derfor bliver jeg enormt glad når jeg endelig ser en anden hundeejer der også træner på "min" måde Når det så er sagt så skal jeg vist til at skære en smule ned på godbidsfrekvensen :hmm: skipper er begyndt at slikke sig om munden hver gang jeg siger "dygtig" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Marts 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2011 Nu er jeg jo ikke træner. Men jeg føler mig tit som hende den skøre hundedame når jeg går rundt i kvarteret med godbidder og klikker Jeg har et par gange fået en kommentar fra andre hundeejere om at de jo godt kunne opdrage deres hunde uden at bestikke dem med mad Derfor bliver jeg enormt glad når jeg endelig ser en anden hundeejer der også træner på "min" måde Når det så er sagt så skal jeg vist til at skære en smule ned på godbidsfrekvensen :hmm: skipper er begyndt at slikke sig om munden hver gang jeg siger "dygtig" Så kan vi rende rundt og være skøre sammen i hvert vores kvarter Jeg er blevet 2tal ligeglad efterhånden..:blink: Jeg render rundt inde på legepladsen og leger med Chili.. De der går forbi kan ikke se nogen hund ( Chili er jo ikke så stor) Så måske de tror jeg er sindssyg...Vi leger både med bold, træner osv, og jeg eeeeelsker det:lun: Når jeg er ude med Caia render vi rundt og træner Rally, en masse tricks og HTM positioner... og det er både på fritløbsområdet og på de forskellige villaveje... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts