Hop til indhold

empatisk hundetræning

Gæst bøvle
 Share

Recommended Posts

Gæst bøvle

jeg har lige meldt mig på et hold og glæder mig til at gå igang:-D nogen der har prøvet denne form for træning?

Link til indlæg
Del på andre sites

godmorgen:genert: der er nok ikke den store forskel i træningen, her er der kun max. 6 deltagere på holdet, det er en mere personlig og koncentreret træning, da man får redskasber med hjem som passer lige til dig...

ud over det, så er det ;

sansebaseret hundekommunikation

problemløsning

hundens motorik/kropskontrol

afstressende træning

og agility for sjov til sidst :-D

da det er første gang jeg skal på sådan et hold, så glæder jeg mig meget, og bliver meget klogere på min hund end jeg er i forvejen(for det er med den behandler vi har haft ude og hun er så behagelig og god, så det skal nok blive godt!!!:klap:

det er nok mest for hunde der har oplevet noget grimt, er nervøse eller har andre handicaps, så er alm. hundetræning ikke sagen, da der tit er for mange hunde på holdene, og det kan gøre dem utrygge..:vuf:

min hund er kommet et meget, meget stort skridt vidre efter sit overfald, så nu skal vi bare have hans ytryghed ved andre hunde løber omkring ham, og han ivrige( er det blevet til, istedet for angst) hilseritual væk, så det bliver mere roligt, så han ikke viser for frembrusende adfærd overfor andre hunde, det er uvenligt og det ønsker vi ikke:blink:

vi er meget spændte på det, og elsker at træne og lærer noget nyt:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites