Hop til indhold

Hvalpebesøg- hvor ofte?

Gæst Basset-baby
 Share

Recommended Posts

Gæst Basset-baby

Jer der havde muligheden- Hvor ofte var i på hvalpebesøg ?

Jeg sidder her og føler lidt at jeg render opdrætter på døren ved at komme en time hver weekend.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg besøgte Mimas én gang inden vi fik hende hjem. Ved ikke om jeg havde besøgt hende oftere, hvis vi havde muligheden - for havde 2.5 time hver vej. Men jeg ville nok føle at jeg pressede på, hvis jeg kom ofte.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg syntes du skal spørge din opdrætter direkte, simpelthen, syntes du det er for meget hvis jeg kommer hver weekend?, så får du et svar du kan bruge:)

Jeg ville som opdrætter syntes det var fint med så mange besøg, men jeg kender jo ikke din opdrætter og måske syntes de det tager for meget af deres tid hvis de skal afsætte 1 time til hver af måske 8-10 hvalpekøbere hver eneste weekend:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har desværre kun været en enkelt gang hos Obelix´s opdrætter.

Jeg ville også spørge om de synes det var for meget at have mig rendene hver weekenden. Måske de synes det er super fint, og så er der jo ingen grund til at tænke så meget mere over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jer der havde muligheden- Hvor ofte var i på hvalpebesøg ?

Jeg sidder her og føler lidt at jeg render opdrætter på døren ved at komme en time hver weekend.

Jeg besøgte min "lille" hund 1 gang om ugen fra han var 2 uger gammel ca. 1 time hver gang. De første gange snakkede jeg kun med tæven :blink:... men jeg havde nogle fantastiske samtaler med min opdrætter :5up:... og fik efterhånden lov til at kæle med hvalpene, først i hvalpekassen og senere måtte jeg også tage hvalpen op :banan:... og jeg følte på intet tidspunkt at det var belastende for hende at jeg kom på besøg. Vi aftalte fra gang til gang, hvornår jeg skulle komme.

Det var en super dejlig oplevelse :banan::vuf::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er en super dejlig tid når man skal have en hvalp, og besøgene er en god måde at lærer opdrætter bedre at kende, det var jeg også glad for, da vi skulle have hund, var bare skuffet over, jeg ikke kunne komme til at se faren, kAn jeg huske:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg syntes du skal spørge din opdrætter direkte, simpelthen, syntes du det er for meget hvis jeg kommer hver weekend?, så får du et svar du kan bruge:)

Jeg ville som opdrætter syntes det var fint med så mange besøg, men jeg kender jo ikke din opdrætter og måske syntes de det tager for meget af deres tid hvis de skal afsætte 1 time til hver af måske 8-10 hvalpekøbere hver eneste weekend:)

:5up: og måske det stresser mor og hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst Charlotte

Vi skal se vores hvalp for første gang imorgen. Jeg spurgte opdrætter - og hun blev helt glad over min lyst til at komme, så hvalpen (og hun) kunne lære os godt at kende:-D

Jeg var også bekymret for, om det var for meget, så jeg er GLAD for at jeg spurgte. Nu kan jeg komme med en od fornemmelse - og hun ved, at hun kan sige fra..

Link til indlæg
Del på andre sites

Som opdrætter giver jeg min tæve og nyfødte hvalpe ro de første tre uger, altså kun besøg af mennesker tæven kender godt.

Når hvalpene er ude af kassen, må de meget gerne få mange besøg, bare ikke så langvarrige.

Mine hvalpekøbere må komme så tit de ønsker, bare ikke mere end en time pr. gang. Hvis de vil sikre sig, at hvalpene er vågne, når de kommer må besøget aftales i forvejen, for de får ikke lov at vække dem.

Der er altid kaffe på kanden, og hvis hvalpene sover, tilbyder jeg køberne at "låne" en voksen hund, og så går vi en tur i skoven eller på stranden.

Det er lidt med " en bagtanke" for jeg ser meget gerne hvordan mine købere arbejder med en voksen hund.

Link til indlæg
Del på andre sites