Gæst Lskov7 Skrevet Marts 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 15, 2011 Jeg overveje at få kastreret min nu 1år og 3 mdr gammle hanhund , grundet at : jeg bor et sted for der er mange tæver konstant i løbetid! Og han blir total umulig at have med at gøre ligeså snart han kan dufte dem ! Jeg kan løbe efter ham flere timer nogle gange fordi han bare ik gider høre !! Så er der os det at han kan sådan set godt med andre hanhunde men han skal dog lige prøve at humpe dem en gang eller to , og det er ik luge altid den anden hanhund finder sig i det og derfor kommer de i slagsmål . Det ville jeg os helst gerne undgå . Så tænkte jeg egentlig os over om det ik er lidt synd for ham at han hele tiden går og har lyst til tæverne men ingenting må få, det er ligesom om han blir total forvirret ved det og det syntes jeg egentlig er synd .. plus han har gået forhudsbetændelse og min dyrelæge sagde at det eneste jeg ku gøre ved det var at kastrere ham ?? Også er det jonos blevet en lov for min hund .. Men jeg er rigtig rigtig meget itvivl. Så ville jeg høre jeres mening om hvad jeg skulle gøre? Og hvad i har haft at gode og dårlige oplevelser med det? Vil han stadig beskytte den hånd som giver ham mad ? Vil han blive en hund som konstant går rundt og er bange ? Vil andre hunde kunne med ham ? Og de forlemmer og ulemper i kender til inden jeg træffer min besluting på forhånd tak ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Marts 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2011 http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/23218-de-taever-der-arg.html Læs eventuelt denne tråd, der er flere som går med overvejelser... Der er mange af tingene man kan træne sig ud af.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Marts 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2011 Du får svar alt efter folks principielle holdninger, så det er lidt svært for dig at bruge vores svar til noget. Men jeg svarer da gerne - men bare vid, at jeg er neutraliserings-freak, og derfor får du også svar i den retning. Ligesom du vil høre dårligt om neutralisering fra folk, der er imod det. Vores hanhund blev kastreret, og han blev absolut ikke nervøs, aggressiv eller på nogen måde ændrede personlighed til det dårlige. Kastrationen betød, at han kunne lege med alle hunde, vi mødte. Størstedelen af alle de intakte hanhunde vi mødte kunne ikke med andre hanhunde, men dér var der ingen problemer med vores, og de kunne lege sammen uden problemer - fordi han var kastreret. Desuden kunne han også altid lege med hunhunde i løbetid, og eftersom han var en meget social hund, så synes jeg det var fantastisk, at vi ikke skulle undgå nogle hunde, men altid kunne deltage i hundesjov. Andre fordele? Tja, for mig er det en fordel, at hunden ikke er stresset pga. en løbsk tæve i nærheden. Jeg hører om mange hunde, som sidder og hyler og nægter at spise, hvis der er en løbsk tæve i nærheden, og det er ikke en tilstand, jeg har lyst til at se min hund i, når jeg alligevel aldrig kommer til at avle. Du vil ikke få noget endegyldigt svar ved at spørge herinde. Jeg tror du skal kigge på din hund og selv nå frem til din egen holdning til kastration. EDIT: Glemte at tilføje at vi egentlig ville have ventet med kastrationen, men da han udviklede en slem immunsygdom pga. forhudsbetændelse, så blev hans kastration fremskyndet for at slippe af med forhudsbetændelsen. Det virkede heldigvis. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sagapigen Besvaret Marts 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2011 Jeg er ikke pro-neutralisering og mener der skal nogen overvejelse til før man vælger det til eller fra. Men jeg har endnu ikke mødt en neutraliseret hund hvor aggression og/eller nervøsitet blev forværret af indgrebet. Jeg har mødt hunde hvor ejeren havde håbet på at hundens adfærd var blevet bedre end den endte ud med, men altså ingen hvor adfærden blev værre end før indgrebet. Egentlig har jeg indtrykket af at at de fleste med neutraliserede hunde er godt tilfreds med indgrebet og har oplevet at hunden fik en markant bedre livskvalitet efter indgrebet. Min hanhund havde problemer med hormonerne og kunne ikke fungere når der var tæver i løbetid (her i området=hele tiden). Spiste ingenting og stressede. Jeg trænede meget med det og fik derfor en super lydig hund, med hormon problemer der gjorde ham syg. At kastrere ham er det bedste jeg har gjort for ham. Han er glad, har godt helbred, masser af energi, elsker alle, kommer aldrig i konflikter og kan fungere i alle miljøer. Jeg har ikke oplevet at andre hunde opfører sig anderledes overfor ham og han har ikke tendens til overvægt. Jeg ville da helst have været det foruden, men min hunds velbefindende er det vigtigste for mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lskov7 Besvaret Marts 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2011 Tusind tak for jeres svar , ved godt der vil komme forskellige holdninger men det er meget rart at forberede sig på hvad der kan ske , men jeg syntes at jeg kunne bruge jeres svar til noget ,. Jeg overvejer det meget da han virkelig er umulig når løbske tæver nærmer sig , og han blir enormt stresset , også lider hab os meget af forhudsbetændelse men tusind tak for det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Marts 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2011 plus han har gået forhudsbetændelse og min dyrelæge sagde at det eneste jeg ku gøre ved det var at kastrere ham ?? Det er i hvert fald noget gedigent vrøvl, hvis dyrlægen har sagt sådan til dig. Måske du har misforstået ham? Anyways, hvis du kan lokke en halv tomat pr. dag i ham (hunden altså), så vil forhudsbetændelsen med hug & stikfast garanti være forsvundet om ganske kort tid. Det lyder mærkværdigt, men ikke desto mindre virker det. Og helt uden bivirkninger. Prøv det og besøg så din dyrlæge igen og vis resultatet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lskov7 Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Det er i hvert fald noget gedigent vrøvl, hvis dyrlægen har sagt sådan til dig. Måske du har misforstået ham? Anyways, hvis du kan lokke en halv tomat pr. dag i ham (hunden altså), så vil forhudsbetændelsen med hug & stikfast garanti være forsvundet om ganske kort tid. Det lyder mærkværdigt, men ikke desto mindre virker det. Og helt uden bivirkninger. Prøv det og besøg så din dyrlæge igen og vis resultatet. Jamen tusind tak skal du ha , det er da helt klart værd at prøve , min dyrelæge sagde at det kunne man ik gøre noget ved og slet ik når det var så slemt som det var for så ville det bare komme igen og igen men det vil jeg da klart prøve Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lskov7 Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Jeg ville egentlig os lige høre om der er nogle som ved om de skifter meget personlighed ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts