Hop til indhold

Halti - erfaringer

Trei
 Share

Recommended Posts

Er det okay at bruge det som en permanent løsning eller bør man kun bruge det indtil hunden har lært ikke at trække? (og nej, det er ikke Ozzie, der skal gå med sådan én)

Har ingen erfaring med haltier og vil gerne høre jeres, da en i min familie har en stor hund, der trækker meget (som han har svært ved at holde) og han overvejer at begynde at bruge en halti.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen A
Er det okay at bruge det som en permanent løsning eller bør man kun bruge det indtil hunden har lært ikke at trække? (og nej, det er ikke Ozzie, der skal gå med sådan én)

Har ingen erfaring med haltier og vil gerne høre jeres, da en i min familie har en stor hund, der trækker meget (som han har svært ved at holde) og han overvejer at begynde at bruge en halti.

Hvis du tænker på halti grimen, kan jeg anbefale dig at bruge den for en kortere periode, hvis hunden trækker. Jeg har selv brugt grime til en af mine hunde, og der gik ikke mange dage før trækkeriet ebbede ud og til sidst gik hun eksemplarisk i halsbåndet.

Hvis du begynder at bruge grime, vil du sikkert opleve, at mange forbipasserende spørger, om det er en mundkurv, som hunden har på, eller du vil blive mødt med foragt, da mange hundeejere synes, det er synd at bruge grime, men det skal du ikke tage dig af. Hunden tager ikke skade af at have en grime på.

Held og lykke

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Jeg stillede engang et lignende spg. og så vidt jeg husker mente folk at det var ok at bruge den i en kortere periode.

Jeg købte selv en da ham af min er slem til at blive over-ivrig, men trods ihærdige forsøg lykkedes det ikke at overtale ham til at gå med den;-).

Så han trækker stadig:damn:.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar :5up: - jeg har det selv sådan at lige nu er valget imellem at hunden næsten slet ikke kommer ud (fordi ejer ikke kan holde den) eller at den får en haltigrime på og så kommer den meget mere ud, så synes jeg sidstnævnte er bedste alternativ.

Må huske at forklare at han skal have snoren i både grimen og det almindelige halsbånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

citat fra et andet forum (2 snore)

Du skal have en sele på hunden samtidig med en halti når hunden så går pænt i haltien og ikke trækker skal du løsne grebet i haltien og flytte det til selen trækker hun igen skal du stramme grebet i haltien på den måde lærer hun at når hun går pænt forsvinder trykket fra haltien og hun kan se lige ud hvis hun trækker i en halti vil hovedet dreje til den ene side og hunden mister noget af udsynet

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes en grime er ok som nødløsning. Det er jeg næsten nødt til at synes, da jeg selv bruger en med mellemrum ;-)

Men lige nøjagtig halti synes jeg er et møgprodukt :vedikke:

Man skal selvfølgelig træne lineføring med hunden, men har man vitterligt svært ved at holde den, indtil den har lært at gå pænt, så synes jeg det er en noget mere skånsom løsning end de fleste andre, jeg har set og hørt om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes en grime er ok som nødløsning. Det er jeg næsten nødt til at synes, da jeg selv bruger en med mellemrum ;-)

Men lige nøjagtig halti synes jeg er et møgprodukt :vedikke:

Man skal selvfølgelig træne lineføring med hunden, men har man vitterligt svært ved at holde den, indtil den har lært at gå pænt, så synes jeg det er en noget mere skånsom løsning end de fleste andre, jeg har set og hørt om.

Okay - jeg er så blank på området at jeg ikke vidste der var forskel på halti og grime. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay - jeg er så blank på området at jeg ikke vidste der var forskel på halti og grime. :oops:

Halti er bare et produktnavn - ligesom det jo heller ikke er al tandpasta der hedder Zendium :mrgreen: Der findes mange forskellige mærker.

Halti er lavet af nylon, der kan brænde kortpelsede hunde, og den har ofte en dårlig pasform, så man risikerer at næseremmen kommer op i hundens øjne når den strammes til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en kursist på mit hold som træner utrolig meget med sin kæmpe labrador han han er så skøn men noget af en tumling :hjerte:

De havde mange kampe omkring den snor og han trak afsted med sin ejer som havde meget svært ved at holde ham, han stod altid i skridtstående stilling og hørte ikke hvad jeg sagde da han var bange for hunden ville trække afsted med ham. Han har virkelig prøvet at få hans hund til at gå pænt men virkelig ikke lykkedes, jeg er ikke fortaler for haltien men da han kom med den en sdag til træning fik han lov at forsøge...

og sikek en forandring de fik nærmest kontakt fra den ene gang til den anden, hunden trak ikek da den fandt ud af det ikek var det rareste og de har rykket sig så meget på et halvt år kun aldeles pågrund af haltien da de derved ikke har de konflikter som de havde før..

Han er stolt og hans hund er blevet så opdragen, han bruger den kun til træningen på pladsend erhjemme er det ikek nødvændigt med haltien og når han er på med øvelser på pladsene er snoren af..

En meget vellykket succes...

Jeg synes haltien er okay hvis den kan give hunden en mere indholdsrig dag med længtere gåture af de hyggelige af slagsen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites