Hop til indhold

Lav dog en lov for hundeejere...

Gæst Lusen
 Share

Recommended Posts

Det er efterhånden mere og mere beviseligt at det er ejeren og ikke hunden det er galt med... denne gang er det på den anden side af den by vi bor ved :???:

Jeg har ondt af ponyen der måtte lade livet, ondt af den schæfer som blev bidt men jeg har dælme også ondt af den stakkels hund som udførte handlingen... håber de finder ejeren. (men hva hjælper det?)

JV.dk - Nyheder - Tønder - Kender du ejeren af denne hund?: Rottweiler-blanding aflivet efter at have skambidt pony

Jeg skræmmes af det fordi jeg frygter at listen over forbudte hunde bliver længere og længere uden at der tages hånd om det egenlige problem.. ejeren !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener bare at det er på tide at der bliver lavet en lov omkring det at have hund, enhver kan anskaffe sig hund og det er jo igen et tydeligt bevis at den nuværende lov ikke bliver overholdt. Hvem skal kontrolere den lov der er nu ? Her er vi langt ude på landet og jeg vil vove at påstå at af der findes et utal af hunde som hverken er chippet eller mærket både her og andre steder.

Dyrlægerne siger jo ik en dyt hvis de får en hund ind som ikke er mærket, skulle vi så måske ikke til at kikke på at de får indberetnings pligt ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener bare at det er på tide at der bliver lavet en lov omkring det at have hund, enhver kan anskaffe sig hund og det er jo igen et tydeligt bevis at den nuværende lov ikke bliver overholdt. Hvem skal kontrolere den lov der er nu ? Her er vi langt ude på landet og jeg vil vove at påstå at af der findes et utal af hunde som hverken er chippet eller mærket både her og andre steder.

Dyrlægerne siger jo ik en dyt hvis de får en hund ind som ikke er mærket, skulle vi så måske ikke til at kikke på at de får indberetnings pligt ??

Hvad skulle en lov om 'det at have hund' ændre på, at ingen overholder den nuværende?

Jeg kan komme med et eksempel, vores kælder er låst af, pga hærværk, jeg kan ikke komme i mit kælderrum (som bliver raseret cirka hver anden dag), bøllerne har fri adgang, politiet har ikke tid, selvom jeg lokker dem med en fangst på kilovis af spændende stoffer og et par våben....hvordan skulle politiet så have tid til 'en sølle hund'?

Vi er nok enige om målet, men jeg tror ikke flere love ændrer noget som helst for bøllerne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Nogle gange er det så hundens skyld..

Jeg har selv haft en pony med føl der blev angrebet af en rottweiler.. Rottweileren var raceren og efter gode linier, ejeren gik ture og til træning med den, den var faktisk nr. 1 på sit lydighedshold..

Men pludselig slog det bare klik for hunden, den begyndte at dræbe deres høns, den brød ud og angreb kvæg og ponyer..

Den blev selvfølgelig aflivet, da den ud over at være træningshund også var familiehund..

Ejeren kunne ikke ha gjort noget anderledes..

hoppen blev syet i benet, følle havde på bringen fået flået sindet af, som i første omgang blev syet fast, senere blev det klippet af, da der gik betændelse i det..

Hundeejeren betalte uden brok for dyrlægeregningen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter første hønedrab, ville enhver ansvarlig ejer have overvejet, hvordan hunden skulle stoppes og aldrig givet den mulighed for at angribe flere høns, kvæg og ponyer. Hunde må ikke løbe frit omkring og angribe dyr, ergo har ejeren af denne rottweiler også overtrådt en allerede eksisterende lov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Hvad skulle en lov om 'det at have hund' ændre på, at ingen overholder den nuværende?

Jeg kan komme med et eksempel, vores kælder er låst af, pga hærværk, jeg kan ikke komme i mit kælderrum (som bliver raseret cirka hver anden dag), bøllerne har fri adgang, politiet har ikke tid, selvom jeg lokker dem med en fangst på kilovis af spændende stoffer og et par våben....hvordan skulle politiet så have tid til 'en sølle hund'?

Vi er nok enige om målet, men jeg tror ikke flere love ændrer noget som helst for bøllerne

Nej, du kan jo udmærket reagere som myndighederne forventer du gør, det er nærmest din pligt, men du må bare ikke forvente at myndighederne er forpligtet til at tage dig alvorligt, det er der nemlig ikke lovgivet om!:blink:

Når man en gang har set lovkrav der bliver set stort på fra myndigheders side, blive brugt til fordel for mennesker der med myndigheder hjælp fik lov til at latterliggøre, ser man ikke love som hjælp, nærmere som hensigtserklæringer, man kan være enige i, hvis man gider!:shock::evil::cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle gange er det så hundens skyld..

Jeg har selv haft en pony med føl der blev angrebet af en rottweiler.. Rottweileren var raceren og efter gode linier, ejeren gik ture og til træning med den, den var faktisk nr. 1 på sit lydighedshold..

Men pludselig slog det bare klik for hunden, den begyndte at dræbe deres høns, den brød ud og angreb kvæg og ponyer..

Den blev selvfølgelig aflivet, da den ud over at være træningshund også var familiehund..

hoppen blev syet i benet, følle havde på bringen fået flået sindet af, som i første omgang blev syet fast, senere blev det klippet af, da der gik betændelse i det..

Hundeejeren betalte uden brok for dyrlægeregningen..

Et rigtig godt eksempel på, at det er hos opdrættere man bør sætte ind, hvis man fremover vil forebygge uheldige eksemplarer af hunde.

Selfølgelig vil vi aldrig komme hundebid helt til livs, men autorisering af opdrættere, så alt avl og salg var kontrolleret og registreret, ville helt bestemt gavne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved at for at få et kennel mærke hos Dansk kennel klub i dag så skal man på hundeholderkursus og et jura kursus, så hvis man vil støtte seriøst opdrættere som virkelig gør deres arbejde ordentligt skal man købe hunde opdrættede af opdrættere med mærket "Har gennemført opdrætteruddannelse".

De har da i det mindste vist at de er engagerede nok til at bruge tid og penge på at sætte sig ind i hvad det vil sige at opdrætte sunde velfungerende hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Det er efterhånden mere og mere beviseligt at det er ejeren og ikke hunden det er galt med... denne gang er det på den anden side af den by vi bor ved :???:

Jeg har ondt af ponyen der måtte lade livet, ondt af den schæfer som blev bidt men jeg har dælme også ondt af den stakkels hund som udførte handlingen... håber de finder ejeren. (men hva hjælper det?)

JV.dk - Nyheder - Tønder - Kender du ejeren af denne hund?: Rottweiler-blanding aflivet efter at have skambidt pony

Jeg skræmmes af det fordi jeg frygter at listen over forbudte hunde bliver længere og længere uden at der tages hånd om det egenlige problem.. ejeren !!

Lidt pudsigt at JV opfordrer på vegne af politiet folk til at hjælpe med at fastslå hvem ejeren af hunden er, ved tilfældigvis at Fyns Politi end ikke kan fastslå hvem der ejer en registreret hund, men derimod gerne medvirker til omregistrering, så den de finder er ejer bliver registreret!:banan:

Jo såmæn, jeg tror ikke politi kan hjælpes, ik af mig, skidtvigtige kan selv, de behøver ikke andres indblanding!:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man vil lave en lov for hundeejere, kræver det vel at man registrerer hvem der er hundeejer, det gør man ikke nogen steder i dag!:slem::klap::cool:

Det er jo netop her man måske kunne sætte lidt energi ind.

Hvis loven forskriver at alle dyrlæger SKAL scanne enhver hund i får ind (som de ikke før har haft) Er denne hund ikke chippet eller på anden måde reg. så skal den mærkes her og nu og ikke noget med at ejeren gerne vil vente eller IH og ÅH.. NIKS kort og kontant: chip her og nu og betal ved kasse et for chip og registrering.

Ligeledes skal enhver hundeejer medbringe sin hunds reg når du færdes ude... du skal jo også have dit kørekort med når du køre bil.

Alle pensioner o.l skal tjekke for chip ved indleveing og er hunden ikke reg. skal den afvises indtil de forhold er bragt iorden...

Bare en ide, som nogen helt sikkert kan skyde i sænk med agumenter jeg ikke lige har taget højde for :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht til mærkning. Mine 2 ældste er tatoverede og ingen kan da aflæse dette i et cockerøre.

Disse skal ikke til udlandet ,så jeg orker ikke at ofre en chip på dem også.

Ville selvfølgelig ofre det, hvis de have tendens til at løbe væk, eller hvis de blev blinde eller småsenile.

Mht opdrætteruddannelse, så forhindrer denne gode viden om opdræt jo ikke opdrættere i at lide af opdrætterblindhed. Dette er et kendt fænomen, når egne hundes avlevne skal vurderes. At man fremhæver det bedste ved hunden og f.eks ikke indser, at temperament måske ikke lige er det bedste. Eller andre for racen lidt afvigende opførsel.

Det der giver problemer er jo at mange hundeejerer intet opfylder mht diverse love.Hvor må de gå løs, osv.

Politiet er jo ofte til slet ingen hjælp.- min venindes mors lille gravhund, der blev maltrakteret af en rothweiler, der ikke var forsikret, har nu kostet 17.500 kr og støtter stadig ikke på det ene ben.Så behandling og evt operation ligger forude. Ejeren er på bistand, bor hos sin mor, der er invalidepensionist og politiet siger bare, jamen man kan jo ikke plukke håret af en skaldet.De får nok en dom for at have den uforsikret og løs, men min venindes mor på 85 år hænger jo på Dr dyrs regning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Det er jo netop her man måske kunne sætte lidt energi ind.

Hvis loven forskriver at alle dyrlæger SKAL scanne enhver hund i får ind (som de ikke før har haft) Er denne hund ikke chippet eller på anden måde reg. så skal den mærkes her og nu og ikke noget med at ejeren gerne vil vente eller IH og ÅH.. NIKS kort og kontant: chip her og nu og betal ved kasse et for chip og registrering.

Ligeledes skal enhver hundeejer medbringe sin hunds reg når du færdes ude... du skal jo også have dit kørekort med når du køre bil.

Alle pensioner o.l skal tjekke for chip ved indleveing og er hunden ikke reg. skal den afvises indtil de forhold er bragt iorden...

Bare en ide, som nogen helt sikkert kan skyde i sænk med agumenter jeg ikke lige har taget højde for :blink:

Næ jeg synes det er en god ide, at registrere hunde, ja nærmest meget vigtigt hvis det derved kan fastslå hvem der er ejer og har ansvaret for hunden og dermed skal have hunden forsikret!:5up:

:hmm:Men så skulle det jo heller ikke være nødvendigt at skulle bevise at man er EJER, altså i en retsal, når man som den eneste har disse ting iorden, vel?

Men det kan den registrerede risikere, og den der kalder sig erhverver, kan benævne sig som besidder i en retsal, uden at der på nogen måde stilles krav, så som at overholde loven, på noget tidspunkt!

Hvorfor, ja det kan jeg ikke svare på, det kræver nemlig en højere juridisk eksamen, men det kan jo være det bliver det nye krav til kommende hundeejere, selv synes jeg det burde være noget enhver jurist kunne kapere logikken i!:engel:

Jeg tror ikke de nye tiltag, så som at opdrætter skal sørge for at hunde er registreret inden salg, ændrer andet end hunde nok er registreret, men med mine oplevelse af myndighedernes tilgang til registrering, er ejer vist ikke sikret på nogen måde.:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites