Hop til indhold

Lp træningstråden


Linda
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg var dig, så ville jeg gennemgå de forskellige eliteøvelser og nøje danne mig et billede af, hvordan de skal se ud for mig. Og så træne efter det og kun det.

 

Hæ hæ... nu er det kun LP3 vi træner og jeg er slet ikke sikker på at vi nogensinde skal i eliteklassen. Men det kunne selvfølgelig være en mulighed for at på lidt nyt at træne på. Jeg er nok gået lidt død i LP3 øvelserne efter at have jogget rundt i dem i et halvt år :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hæ hæ... nu er det kun LP3 vi træner og jeg er slet ikke sikker på at vi nogensinde skal i eliteklassen. Men det kunne selvfølgelig være en mulighed for at på lidt nyt at træne på. Jeg er nok gået lidt død i LP3 øvelserne efter at have jogget rundt i dem i et halvt år :slem:

 

Så er det da bare med at komme i gang med eliteøvelserne! Der er absolut intet galt i at træne elite - også selvom du lige pt. ikke har planer om at gå klassen. Ellers skal du måske bare holde en pause. Bare en måned eller to.

Det er nogle gange rigtig godt for både hund og ejer! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Dk er et lille land:-)

 

Tænk sig at vi allerede har mødt hinanden turpohunden?! Det er altså lidt sjovt at tænke på... Men Søborg er nu ikke så stort alligevel..

 

Jeg glæder mig rigtig meget til at vi ses om to uger:blink:

 

Det bliver godt med noget mere lp træning:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

YAY, et gennembrud i apporttræningen med Soko :klap:

 

Efter at have trænet apport med Soko i laaang tid er der nu pludselig sket noget: Hun kan både holde apporten i flere sekunder OG hun kan bevæge sig samtidig.

 

Var ellers så småt begyndt at opgive at lære den lille tykke at apportere, men nu er vi topmotiverede for at træne videre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

YAY, et gennembrud i apporttræningen med Soko :klap:

 

Efter at have trænet apport med Soko i laaang tid er der nu pludselig sket noget: Hun kan både holde apporten i flere sekunder OG hun kan bevæge sig samtidig.

 

Var ellers så småt begyndt at opgive at lære den lille tykke at apportere, men nu er vi topmotiverede for at træne videre :mrgreen:

 

Super dejligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Super dejligt!

 

TILLYKKE til Danmarksmesteren i LP2! Hvor er I seje!!:banan:

 

 

Og så kan jeg lige fortælle, at jeg på baggrund af dit forslag om, at tape næseprøverne op på væggen, har udviklet en helt ny indlæringsmetode. Klodserne er limet på en gammel skabslåge og er helt urokkelige. På den måde, kan jeg undgå at han tager dem og i stedet arbejde med et roligt søg bagfra. Derudover har jeg bygget en markering af enden af pinden på. Så han søger bagfra på rækken og søger på ender i stedet på den store flade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
TILLYKKE til Danmarksmesteren i LP2! Hvor er I seje!!:banan:

 

 

Og så kan jeg lige fortælle, at jeg på baggrund af dit forslag om, at tape næseprøverne op på væggen, har udviklet en helt ny indlæringsmetode. Klodserne er limet på en gammel skabslåge og er helt urokkelige. På den måde, kan jeg undgå at han tager dem og i stedet arbejde med et roligt søg bagfra. Derudover har jeg bygget en markering af enden af pinden på. Så han søger bagfra på rækken og søger på ender i stedet på den store flade.

 

Siri - Det må du lige uddybe.... :mrgreen:

 

Jeg forstår lidt af det... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Siri - Det må du lige uddybe.... :mrgreen:

 

Jeg forstår lidt af det... :oops:

 

Det er også lidt kompliceret - så jeg forstår godt at du ikke forstår det! :-D

 

Bottom line, er at jeg ønsker at undgå to ting i næseprøven: At hunden åbner munden ned over pinden i søger og "smager" lidt på pindene.. det koster et 0 i eliten. Og samtidig vil jeg gerne undgå at hunde (som i dette tilfælde har et meget højt tempo) bumper ind i pindene pga. høj fart ud mod næseprøverne.

 

Derfor har jeg valgt at han skal gå venstre om pindene og søge bagfra. Altså gå bagved pindene og søge. Samtidig vil jeg, at han søger på enderne af pindene i stedet for på selve pinden. Det vil jeg for at undgå at han "smager" på dem og samtidig har jeg en (uunderbygget) teori om, at man lettere sætter fært her, da lamellerne på træet er åbne.

 

Da Spot har fundet ud af, at det fedeste i verden er at apportere, så har jeg simpelthen limet næseprøverne fast, så han ikke kan hente. På den måde kan jeg nemmere træne søget uden at der går ged i det. Inden jeg er gået til søget har jeg dog lært ham at markere på enden af pinden.

 

Giver det mening?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det er også lidt kompliceret - så jeg forstår godt at du ikke forstår det! :-D

 

Bottom line, er at jeg ønsker at undgå to ting i næseprøven: At hunden åbner munden ned over pinden i søger og "smager" lidt på pindene.. det koster et 0 i eliten. Og samtidig vil jeg gerne undgå at hunde (som i dette tilfælde har et meget højt tempo) bumper ind i pindene pga. høj fart ud mod næseprøverne.

 

Derfor har jeg valgt at han skal gå venstre om pindene og søge bagfra. Altså gå bagved pindene og søge. Samtidig vil jeg, at han søger på enderne af pindene i stedet for på selve pinden. Det vil jeg for at undgå at han "smager" på dem og samtidig har jeg en (uunderbygget) teori om, at man lettere sætter fært her, da lamellerne på træet er åbne.

 

Da Spot har fundet ud af, at det fedeste i verden er at apportere, så har jeg simpelthen limet næseprøverne fast, så han ikke kan hente. På den måde kan jeg nemmere træne søget uden at der går ged i det. Inden jeg er gået til søget har jeg dog lært ham at markere på enden af pinden.

 

Giver det mening?

 

Det giver mening ja:5up: og taaark:klap:

 

Du må dog gerne optage jeres træning en dag og sende mig et link evt.

Ku godt tænke mig at se det i praksis..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det giver mening ja:5up: og taaark:klap:

 

Du må dog gerne optage jeres træning en dag og sende mig et link evt.

Ku godt tænke mig at se det i praksis..:blink:

 

Det skal jeg nok! Jeg er spændt på resultatet, men teoretisk set synes jeg det giver mening! :-D

Jeg ser bare så mange misse næseprøven - også til de helt store internationale prøver - fordi hunden enten bumper ind i prøverne eller smager på dem. Så det kunne være fedt at undgå det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det skal jeg nok! Jeg er spændt på resultatet, men teoretisk set synes jeg det giver mening! :-D

Jeg ser bare så mange misse næseprøven - også til de helt store internationale prøver - fordi hunden enten bumper ind i prøverne eller smager på dem. Så det kunne være fedt at undgå det!

 

Jeg har aldrig tænkt på det med at smage på dem..

Det vil jeg lige prøve at holde øje med når vi skal genoptage træningen af denne øvelse.. Det er mere end et år siden at vi har trænet næsepind..

 

Glæder mig til at se det... :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan undgår du din fært, på alle pindene? Forøvrigt smart system og tror du har ret i færten for enden er stærkest.

 

Altså alle pindene er mere eller mindre "færtløse". De er købt og skåret ud af lister, og alt arbejdet foregår med handsker på. Man kan også købe dem, men jeg plejer selv at lave dem.

 

Når jeg lægger dem ud eller limer dem fast, så har jeg handsker på eller bruger en pølsetang.

 

Jeg tænker også, at det umiddelbart er logisk at træet tager bedre imod fært, i den ende hvor det er "åbent". Men om det er rigtig aner jeg altså ikke ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Får det kækkeste billede for mit indre øje, af skummel kvinde, der køber lange lister iført handsker :klap: det er virkeligt gennemført!

 

Ja, det er ikke spor sært! De kigger altså også lidt i Silvan. Har forsøgt at forklare dem, hvad jeg skulle bruge dem til (og hvorfor de skulle håndteres sådan), men det fik dem bare til at se endnu mere undrende ud... :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Øhm.. Der var engang hvor Caia ingen problemer havde med apporten:blink:

Men så kom der jo en pause fra lp træningen på godt et års tid hvilket har gjort at vi ikke sådan rigtigt har holdt øvelserne ved lige.. Ihvert fald ikke dem alle sammen.

 

Nåmen igår ville jeg træne lidt apport med hende. Hun samlede den fint op, kom tilbage, men at sætte sig flot på plads var der intet af.

 

Hun svingede allerede numsen ind og satte sig ca. ½ meter foran mig:shock::shock:

 

Okay, jeg kan jo heller ikke forlange at den sidder lige i skabet..

 

Hun skal garanteret bare lige ha genopfrisket hukommelsen mht. at gå ind på plads ved siden af mig og ikke lidt længere fremme..

 

How to do?

 

Er det bare at vi træner noget optag af apporten, hvorefter hun går på venstre side og sætter sig når vi stopper?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm.. Der var engang hvor Caia ingen problemer havde med apporten:blink:

Men så kom der jo en pause fra lp træningen på godt et års tid hvilket har gjort at vi ikke sådan rigtigt har holdt øvelserne ved lige.. Ihvert fald ikke dem alle sammen.

 

Nåmen igår ville jeg træne lidt apport med hende. Hun samlede den fint op, kom tilbage, men at sætte sig flot på plads var der intet af.

 

Hun svingede allerede numsen ind og satte sig ca. ½ meter foran mig:shock::shock:

 

Okay, jeg kan jo heller ikke forlange at den sidder lige i skabet..

 

Hun skal garanteret bare lige ha genopfrisket hukommelsen mht. at gå ind på plads ved siden af mig og ikke lidt længere fremme..

 

How to do?

 

Er det bare at vi træner noget optag af apporten, hvorefter hun går på venstre side og sætter sig når vi stopper?

 

Jeg ville dele øvelsen op i små momenter så du kan bekræfte hende i de små ting hun gør rigtig.. Først lige start med at hun skal finde plads positionen når hun sidder elelr står foran dig kan hun det så kan du koble apporten på gi hende den i munden og lade hende svinge ind i plads.

 

Det ville ejg ihvertfald prøve hvis det var mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...