Hop til indhold

Chihuahua hvalp

Gæst ShiaLouise
 Share

Recommended Posts

Gæst ShiaLouise

Hejsa hundeelskere, jeg er ny herinde.

Jeg var igår ude og se min kommende chihuahua prinsesse! :D :hjerte:

Tænkte her var stedet at finde tips og hjælp, så hun kan få den bedste start på sit nye liv :-D

Jeg har læst en helt masse om racen, om renlighedstræning og træning generelt samt sygdomme man skal være opmærksom på, kan simpelthen ikke vente til jeg skal hente hende her d. 31. marts :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ShiaLouise

Haha, Billeder vil der blive masser af! :-D

Rosita er da et enormt sødt navn! :hjerte:

Jeg har faktisk altid været den person som har haft virkelig mange fordomme om chihuahua'er og deres ejere - har haft tænkt i stil med: Paris Hilton hunde og piger, at chihuahua'er er bidske/arrige og at de ikke var rigtige hunde! :shock:

Men efter jeg mødte en real life chihuahua dreng kunne jeg se det fantastiske i at have en sådan race! Er simpelthen helt solgt nu og endnu mere efter at have mødt Chihuahua mor og far til min hvalp, moren var så atypisk for sin race, ville have alt opmærksomheden og var fuldstændig ligelgad med om man var fremmed i hendes madmors hus, håber min lille hvalp arver noget af det :)

Faren var lidt mere racetypisk, lidt tilbageholden og vidste ikke helt hvad han skulle synes om os, men når han så man var okay var han lige så kæle! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe same here:slem:

Jeg har altid haft sheltier, indtil jeg fik en coton, som så desværre måtte flytte i Juni 2010:megaked:

Så blev jeg lokket lidt med en chi og NO WAY - never ever en chi. Netop pga fordomme fra andre, men også fra mig selv:genert:

Jeg stod imod i nogle mdr, men SÅ blev jeg fanget i nettet og så Rosita:lun::lun: Solgt på stedet.

Hun er så nuser, charmerende, skæg mm. I starten var hun vildt lille at gå med og ha herhjemme, men pludselig glemmer man hendes størrelse og tænker ikke over det - kun når man så fx møder en coton, som jeg havde før:shock: Hold da magle hvor er hun lille:genert: Når jeg ser på seler uden hun er med, tænker jeg hende også større end hhun er:mrgreen:

ikke et gømonster, lærer vildt hurtigt og hun elsker gæster, hvis de lige ignorerer hende i starten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ShiaLouise

Hehe ja de er jo små.

Kan heller ikke helt finde ud af at finde halsbånd og seler der vil kunne passe hende indtil hun er vokset lidt.

Lige nu måler hun 15cm om halsen og 22 cm om brystet, men synes mange af selerne er noget større end det. :oops:

Har fundet nogle jeg vil prøve og bestille hjem fra nettet, de er ikke så dyre så hvis de er lidt for store kan det gå + hvis hun bliver lidt større end selen tager jeg hende bare med i en forretning og finder en der passer, det er lidt træls, tænker jeg, at købe en sele i dyre domme og hun så vokser ud af den på kort tid ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ShiaLouise

Tak :)

Åhh ja, jeg kan næsten heller ikke vente med at skulle hente hende :hjerte:

Er virkelig helt oppe og køre, men kan nu også fra tid til anden få præstationsangst - jeg vil hvalpen det bedste og gøre forholdet mellem os rigtig godt, men er bange for at fejle på en eller anden måde :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ja de er jo små.

Kan heller ikke helt finde ud af at finde halsbånd og seler der vil kunne passe hende indtil hun er vokset lidt.

Lige nu måler hun 15cm om halsen og 22 cm om brystet, men synes mange af selerne er noget større end det. :oops:

Har fundet nogle jeg vil prøve og bestille hjem fra nettet, de er ikke så dyre så hvis de er lidt for store kan det gå + hvis hun bliver lidt større end selen tager jeg hende bare med i en forretning og finder en der passer, det er lidt træls, tænker jeg, at købe en sele i dyre domme og hun så vokser ud af den på kort tid ;-)

Når hun er udvokset kan jeg og mange andre chihuahua-ejere anbefale Puppia Puppia Sele Regular Lilla

Den sidder kanon netop fordi, de er så smalle:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :)

Åhh ja, jeg kan næsten heller ikke vente med at skulle hente hende :hjerte:

Er virkelig helt oppe og køre, men kan nu også fra tid til anden få præstationsangst - jeg vil hvalpen det bedste og gøre forholdet mellem os rigtig godt, men er bange for at fejle på en eller anden måde :???:

Det kender jeg godt, havde det på samme måde.

Men bare rolig, i skal nok få det super sammen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ShiaLouise
Når hun er udvokset kan jeg og mange andre chihuahua-ejere anbefale Puppia

Den sidder kanon netop fordi, de er så smalle:5up:

Tusind tak, det er samme sele opdrætter foreslår mig, så det vil jeg da tage til mig :-D

Den ser også bare meget mere behagelig ud end så meget andet man kan finde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ShiaLouise
Det kender jeg godt, havde det på samme måde.

Men bare rolig, i skal nok få det super sammen :engel:

Det håber jeg, hun skal have det så godt som muligt, man træningen kan godt virke skræmmende på en førstegangs hundeejer som mig, hvis jeg laver fejl i det kan det være til gene for hende og mig. (mine forældre har haft hund i noget af min barndom og ældre år, så helt lost bliver jeg forhåbentlig ikke) :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det håber jeg, hun skal have det så godt som muligt, man træningen kan godt virke skræmmende på en førstegangs hundeejer som mig, hvis jeg laver fejl i det kan det være til gene for hende og mig. (mine forældre har haft hund i noget af min barndom og ældre år, så helt lost bliver jeg forhåbentlig ikke) :lol:

Du er jo til træning for at lære :-D, det samme med din hund.

Jeg er også førstegangs hundeejer (med min egen hund, for mine forældre har haft hele min barndom). Men trænerne hjælper dig jo :mrgreen:. og det kommer HF også til hvis du har brug for det:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ShiaLouise
Du er jo til træning for at lære :-D, det samme med din hund.

Jeg er også førstegangs hundeejer (med min egen hund, for mine forældre har haft hele min barndom). Men trænerne hjælper dig jo :mrgreen:. og det kommer HF også til hvis du har brug for det:banan:

Jeg tænkte mere på renlighedstræningen, alenehjemme træning og hvad der nu hører sig til for at få en dejlige veltilpas hund :genert:

Hvor tidligt skal jeg træne sådan en lille størrelse, skal den fra lille af lære at den ikke må bide mig og hvad er ellers godt at gøre med sådan en lille størrelse? :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte mere på renlighedstræningen, alenehjemme træning og hvad der nu hører sig til for at få en dejlige veltilpas hund :genert:

Hvor tidligt skal jeg træne sådan en lille størrelse, skal den fra lille af lære at den ikke må bide mig og hvad er ellers godt at gøre med sådan en lille størrelse? :oops:

Vdr. renlighed:

Efter hunden har spist, leget, sovet (eller ca. hver 2-3 time)

Alenehjemme:

Gå ud af døren, først et par minutter, så et kvarter og med længere intavaller. Og ros hunden når du kommer tilbage :-D.

Og vi lærte fra starten af at han ikke måtte bide i os.

- Sådan gjorde vi med vores, men andre øver måske alenehjemmetræning på en helt anden måde :5up:.

Men man finder sin egen måde at gøre tingene på :-D.

Læs evt. en masse bøger og artikler om at have hvalp :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ShiaLouise

Tak :banan:

Hvordan lærer man en hvalp ikke at bide ved leg? Kan det medføre sig noget dårligt hvis man tillader det alligevel?

Hvad med tænderne? Skal jeg børste dem og hvor ofte? :oops:

Har virkelig mange spørgsmål, har læst en masse som sagt, men vil gerne have så mange forskellige fremgangsmåder at vide, så jeg har ideer til at ændre kurs hvis den måde jeg gør det på ikke er den rigtige for min chi' :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :banan:

Hvordan lærer man en hvalp ikke at bide ved leg? Kan det medføre sig noget dårligt hvis man tillader det alligevel?

Hvad med tænderne? Skal jeg børste dem og hvor ofte? :oops:

Har virkelig mange spørgsmål, har læst en masse som sagt, men vil gerne have så mange forskellige fremgangsmåder at vide, så jeg har ideer til at ændre kurs hvis den måde jeg gør det på ikke er den rigtige for min chi' :engel:

Altså så længe hunden bider i sit legetøj er det jo fint :lol:. Bare den ikke bider hul i dig eller dine gæster. ;-)

Vi har aldrig børstet tænder på vores hund. Gi hunden tyggepinde, gulerødder og andet godt den bruger tid til at tygge på :-D. Ellers kan du købe nogle snacks agtig ting der ligner en tandbørste, den skulle også være ret god.

vdr. ved at kigge tænder.

Så skal du bare øve hunden i at det er iorden du løfter dens læbe op og tjekker tænder.

Og når du skal tjekke negle får du hunden til at sætte sig eller ligge sig ned, også tager du en pote af gangen og kigger.

Og husk nu at ros hunden til skyerne når den gør noget godt :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites