Hop til indhold

Teenageren efter tæverne.

Gæst JulieHansen
 Share

Recommended Posts

Gæst JulieHansen

Hej! :D

I dag var jeg i en hundeskov med min hund, fint nok :)

- Hanhundene var han glade for og legede med dem, men da så han møder nogle tæver, går han med dem hele vejen og har hovedet i r**** på dem og jeg bliver nødt til at gå over for at hente ham:shock:. - han bliver også fuldstændig døv og jeg er sikker på at hun ikke var i løbetid, ellers ville de nok ikke taget hende med, men det er anden gang det sker og det er ikke de samme dage...

Tænkte at det er vel normalt, når han er kommet i den alder, han er 1 år og næsten 1 måned eller hvad?

- Men så tænkte jeg på om det overhovedet bliver bedre eller vil han være sådan resten af livet? Fordi det er godt nok irriterende. :damn::damn:.

& nogen der har nogle råd, så jeg kan træne ham til at LADE være.

Jeg tog fat i ham og sagde nej og gav ham snor på - næsten gang det sker, tror jeg han vil løbe væk, fordi så ved han at jeg kommer og ødelægger hans lille... "leg".

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej! :D

I dag var jeg i en hundeskov med min hund, fint nok :)

- Hanhundene var han glade for og legede med dem, men da så han møder nogle tæver, går han med dem hele vejen og har hovedet i r**** på dem og jeg bliver nødt til at gå over for at hente ham:shock:. - han bliver også fuldstændig døv og jeg er sikker på at hun ikke var i løbetid, ellers ville de nok ikke taget hende med, men det er anden gang det sker og det er ikke de samme dage...

Tænkte at det er vel normalt, når han er kommet i den alder, han er 1 år og næsten 1 måned eller hvad?

- Men så tænkte jeg på om det overhovedet bliver bedre eller vil han være sådan resten af livet? Fordi det er godt nok irriterende. :damn::damn:.

& nogen der har nogle råd, så jeg kan træne ham til at LADE være.

Jeg tog fat i ham og sagde nej og gav ham snor på - næsten gang det sker, tror jeg han vil løbe væk, fordi så ved han at jeg kommer og ødelægger hans lille... "leg".

Det kan du ikke være sikker på:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er PRÆCIS det samme med Obelix og han er også lige blevet 1 år :lol:.

Her er damerne også bare SÅÅÅ lækre, så man er nød til at gå helt op i r... på dem, og så hjælper det da nok så meget at stå i den anden ende og gale som en eller anden tosse :roll:.

Jeg er ret sikker på det er alderen, og håber det er noget han vokser sig fra/det mindsker sig med alderen :-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst JulieHansen

Det håber jeg sandelig også!

Jeg får helt ondt af tæverne :engel: + så synes jeg det er MEGA træls.

Min går absolut ikke ind i et vandafløb, så jeg tænkte nå, han går alligevel ikke over til dem, da jeg havde hentet ham for første gang, men hvad gør han ikke, han springer i det lille vandafløb og render over til tæven.:fornaermet::damn::damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Andre, der ved noget eller har oplevet lign?

ork, ja, min hanhund er total psykopat, når han møder en velduftende tæve - og som din, kan han tilsyneladende ikke rigtigt altid lugte, om hun er i løbetid eller ej.

en løbsk tæve vil en intakt hanhund nok altid have svært ved at modstå, men jeg håber da, at han engang blir i stand til at kende forskel, så den helt ustyrlige, ukritiske og meget lystne interesse aftager lidt med alderen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst JulieHansen

Ja, også min... :/

Tænkte på, det er ikke alle hanhunde, der gør det... Kender én, hvis hund er 1 måned ældre end min, han er overhovedet ikke sådan... Han er nærmest ligeglad med tæver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, også min... :/

Tænkte på, det er ikke alle hanhunde, der gør det... Kender én, hvis hund er 1 måned ældre end min, han er overhovedet ikke sådan... Han er nærmest ligeglad med tæver.

alle unge hanhunde jeg kender, er mere eller mindre sådan :vedikke: nogle startede meget tidligere end min, så dengang var det min, der var englebassen. men hormonniveau kan vel svinge lidt fra hund til hund og periode til periode, og det er vel også her til foråret, at mange hunhunde begynder at gå i løb.

men jeg er da sådan set enig med dig i, at det er røvbelastende :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Hihi vi har ogsaa en ung fyr paa ca. 15 mdr. (fra 13 nov.2009) i huset og har samme 'problem' i mere eller mindre grad. Faktisk synes jeg han klarer det ret flot, taget i betragtning at han har intakte kaempe familiejuveler:genert: og er jo en ung tyr, i sin bedste alder! Saa jeg skalder ham aldrig ud, men gaar bare tidligt hvis han er for paatraengende.

Der er dage hvor han hele tiden vil i kontakt med den udkaarne dame i hundeparken og er liidt for paagaaende og andre gange er han helt uinteresseret.

Det mest morsomme er dog, at Tio, har altsaa praeferencer mht til hvilke racer han finder attraktive: Boxere og golden retrievers og hvis det, til og med er damer, saa er han solgt:hjerte:.

Hvis det er hunner af andre racer eller 'lillesoster' chloe, som er afghansk mynde,som ham selv, saa er han ikke interesseret:lol:.

Link til indlæg
Del på andre sites