Hop til indhold

Hvordan får vi renlighedstræningen på rette spor igen

Gæst Jeanette78
 Share

Recommended Posts

Gæst Jeanette78

Bella er nu 7 måneder gammel. Hun er bestemt ikke renlig. Vi har været rigtig godt på vej. Hun vil kun besørge i vores egen have. På gåture besørger hun ikke, men trækker os straks om i haven bagefter, hvor hun så indimellem besørger. Andre gange har hun alt for travlt med at snuse.

Problemet er det samme, hvis hun kun kommer i haven, vi kan være længe ude i haven med hende, uden at hun besørger. Når vi så kommer ind, så er der enten tissetår eller en anden "gave" til os. :???:

Vi roser hende naturligvis når hun besørger udenfor. Indenfor tørrer jeg bare op, hun får ikke skæld ud.

Hun er ude mange gange om dagen, da jeg er hjemmestuderende. Hun er renlig om natten, og det er også meget sjældent hun har lavet noget, hvis hun er alene hjemme.

Hvordan får vi hende gjort helt renlig, jeg synes jo vi forsøger at hjælpe hende rigtig godt på vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

I er på rette vej... Willa er også først blevet renlig som 8mdr, og hun besørger stadig ikke så tit på alm gåture...

Hvis jeg var jer ville jeg tage snor på hende og tage hende ud i haven. Hvis ikke hun laver noget indenfor 5-10min ville jeg tage hende ind - men kun lige ind og vende. Så går du ud i haven igen og ser om hun så tisser eller laver. Dette gentager du indtil hun er kommet af med noget og roser hende derefter.

Indtil hun er mere eller mindre renlig vil jeg forslå at hun har snor på ude i haven og at I er med hende. Gå evt hen til det samme sted i haven hver gang og forhold dig passivt.

I kan evt prøve et samme på gåturen. I går hjem og vender lige indenfor døren for at gå lidt igen. Her kan I også gå hen til den samme græstot hver gang, og se om hun skulle gøre noget.

Link til indlæg
Del på andre sites