Hop til indhold

2 årig hund.. Stadig ikke renlig


Gæst Flykra
 Share

Recommended Posts

Gæst Flykra

hej

 

Jeg har en Bordercollie/lab mix på næsten 2 år..

Her for nogle uger siden fik jeg så hund nr 2, en golden retriever som nu er næsten 4 måneder.

 

GR er næsten renlig.. Hun har alrid tisset eller lavet nr 2, om natten..

Og slipper hun ud flere gange dagligt, ja så laver hun ingenting indenfor.

 

Men den ældre hund, hun skider stadig indenfor !

Jeg har da prøvet aaaalt, jeg kan tænke på..

 

Skifet foder, hun får ikke at spise efter kl 20, går tur inden vi skal i seng, have meget alene tid med hende, så hun ikke føler sig tilsidesat, nu vi har fået en hund nr 2.

 

Men hun skider kun når de er alene hjemme... eller er alene i et af rummene i huset..

 

I morges kom jeg op til 3x afføring i stuen..

 

JEg ved slet ikke hvad jeg skal gøre!

 

knus:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Er der nogen faste tidspunkter ift hendes bummelum i huset?? Fx mest om natten??

 

For så ville jeg rykke helt om på fodertidspunkterne eller måske fjerne det ene måltid (hvis hun får to pr dag)

 

Er hun angst ved at være alene hjemme??

Hvor befinder hun sig om natten??

Giver hun ikke "besked" om hun skal ud..??

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen faste tidspunkter ift hendes bummelum i huset?? Fx mest om natten??

 

For så ville jeg rykke helt om på fodertidspunkterne eller måske fjerne det ene måltid (hvis hun får to pr dag)

 

Er hun angst ved at være alene hjemme??

Hvor befinder hun sig om natten??

Giver hun ikke "besked" om hun skal ud..??

 

ja det er mest om natten, og når hun er alene hjemme ..

 

hun havde lidt angst den første tid, ødelagde mange ting!

men da vi har fået hund nr 2 er hun SÅ avslappet.. og kan være alene hjemme i timer, uden at ødelægge noget ..

 

Hun er ude i gangen om natten, men har adgang til køkkenet, stuen.

Og nej hun giver ikke besked når hun vil ud.. Hun kommer ud flere gane dagligt :)

 

ja burde måske heeelt flytte foder tidspunkterne :o

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder umiddelbart som om hun er bange for at blive ladt alene, når det er i de tilfælde det sker...

 

Sover hun alene om natten?

 

Hvordan har I trænet alene træning med hende?

 

hun sover sammen med hvalpen, så ikke alene..

Og de sover lige uden for vores dør :)

Det er dog mest om natten at hun laver nr 2.. men det kan også gå flere dage hvor hun ikke gør noget, hverken om dagen eller natten.

 

Vi børjede med at, vi lukkede døren, når fx, jeg gik på toilettet, var lukket i nogle minutter, så kom jeg ud igen. Da hun var vandt til at jeg kom ud igen...

Så børjede vi gradvist at gå ud af huset... først i 2 min, og øgede det så gradvist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

For mig lyder det som om hun har fået sig en rigtig dårlig vane.. Og hvis du ved at hun skiderpå gulvet om natten, ville jeg sætte mig vække ur (måske hver 2 time i starten) og så få lukket hende ud INDEN hun skider på gulvet..

 

Det er renlighedstræning om igen.. Men tror det vil gå hurtigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Det lyder umiddelbart som om hun er bange for at blive ladt alene, når det er i de tilfælde det sker...

 

Sover hun alene om natten?

 

Hvordan har I trænet alene træning med hende?

 

Ja det var også blandt mine hoved overvejelser.. Tror en blanding af alenehjemme træning og renlighed vil gøre underværker..

 

hun sover sammen med hvalpen, så ikke alene..

Og de sover lige uden for vores dør :)

 

Nu siger du hun sover uden for jeres dør.. Husk at hvis hun er alene hjemme 8 timer pr dag og 8 timer om natten så er det PÆNT lang tid for en hund... Og så er der ikke noget at sige til hun ikke synes det er særlig morsomt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var også blandt mine hoved overvejelser.. Tror en blanding af alenehjemme træning og renlighed vil gøre underværker..

 

Nu siger du hun sover uden for jeres dør.. Husk at hvis hun er alene hjemme 8 timer pr dag og 8 timer om natten så er det PÆNT lang tid for en hund... Og så er der ikke noget at sige til hun ikke synes det er særlig morsomt..

 

jeg er hjemmegående på tidspunktet.. So hun er aldrig alene hjemme i så lang tid ad gangen..

Så der er ikke der problemet ligger, hun får meget motion og opmærksomhed. Så der er ikke der problemet ligger.. fordi hun er ikke meget alene hjemme..

Men alligevel lader jeg hende være alene, engang i mellem så hun ikke vænner sig til at jeg er der hele tiden...

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig lyder det som om hun har fået sig en rigtig dårlig vane.. Og hvis du ved at hun skiderpå gulvet om natten, ville jeg sætte mig vække ur (måske hver 2 time i starten) og så få lukket hende ud INDEN hun skider på gulvet..

 

Det er renlighedstræning om igen.. Men tror det vil gå hurtigt...

 

ja.. hun har sikkert fået en mega dårlig vane!

 

i aftes, inden jeg gik i seng gik jeg lufte tur med hende.. hvor hun lavede nr 1 og 2...

jeg gik i seng, men havde glemt at børste tænder , så 3 min efter jeg var kommet i seng gik jeg op at børste tænder..

Da havde hun skidet på gulvet i gangen.. huff !

 

MEn som du siger, det bliver nok renligheds træning om igen..

Men det er dog flere uger siden jeg fik hvalpen.. Og hun er jo under renlighedstræning nu, og den ældre kommer altid med når den lille skal ud flere gange dagligt..

Det er endnu ikke hjulpet den ældre.. Men hvalpen er meget dygtig! mere renlig end den større...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er hjemmegående på tidspunktet.. So hun er aldrig alene hjemme i så lang tid ad gangen..

Så der er ikke der problemet ligger, hun får meget motion og opmærksomhed. Så der er ikke der problemet ligger.. fordi hun er ikke meget alene hjemme..

Men alligevel lader jeg hende være alene, engang i mellem så hun ikke vænner sig til at jeg er der hele tiden...

 

Hun er da alene om natten?

Link til indlæg
Del på andre sites

hun har sovet i vores væresle før, og da havde hun også lavet nr 2.

Det tong laaaaaaaang tid at vænne hende af med at tisse i sin egen seng osv..

 

eller er hun bare en lille teenager der laver vrøvl hehe :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crthomsen

Jeg forstår din frustration.

Det må godt nok være hårdt med sådan en uvane!

 

Håber I finder en løsning!!!

 

Jeg følger spændt med i tråden da vi havde en Kleiner Münsterländer med den samme uvane, det var bare nr 1 i stedet for 2 :cool:

 

Vi opgav til sidst og hun kom ud på en gård at bo hvor der var en hundegård hun kunne gå i. Det duer ikke med en urenlig hund i lejlighed med gulvtæpper :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...