Hop til indhold

Pelspleje Coton

Gæst Messi
 Share

Recommended Posts

Hej, kunne godt bruge et råd ang. plespleje til min lille hanhund.. Han er en blanding af coton og bolonka, men har mest coton i sig, på 10 måneder, og er ved at skifte til voksen pels. Jeg har store problemer med knuder, lige som jeg tror de er i bund, vokser der sig en ny stor (mest ved halsen). Han klør sig også meget i øjeblikket, men kan ikke finde nogle lopper eller andet på ham :-( har forsøgt med en kam der skære sig igennem knuderne, hvilket bare har gjort hans pels lidt "flosset"?! Nogle der kan anbefale noget andet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Cotonpels er et helvede, når den skifter, som du beskriver det her.

Jeg børstede min hver eneste dag alle steder og kunne på den måde holde det nede, men det kræver tid og overskud. Jeg lavede en blanding med hundebalsam og vand til at få styr på knuderne. Min genbo, klippede deres coton ned i et halvt års tid (hvalpeklip).

Intet bedre råd en knofedt:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at klippe igennem knuderne, så er de nemmere at løsne. Det gør jeg hvis en af mine hunde er så uheldig at få en knude. Går han med halsbånd hele dagen? For det kan også give knuder. Mine har aldrig halsbånd på, kun når vi træner.

Du kan måske også få noget inspiration her: ww w.cotoncare.dk/forum.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

ja, klip igennem knuden. ALDRIG over!!. Hvis du absolut vil have den i fuld pels, gor du bedst i at borste igennem dagligt, naar hvalpepelsen smides, kan der opstaa knuder natten over. det er synd for hunden, hvis man ikke borster ofte, da det bliver ubehageligt for den.

god fornojelse. er i samme sko som dine, med hvalpepels der smides:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden

Jeg har også en Havaneser på 6 måneder, som også får en masse knuder i pelsen. Og hun er jo ikke engang ved at skifte hvalpepels, så jeg tør slet ikke tænke på hvad der sker når den tid kommer :genert::pray:

Men jeg sidder hver aften og børster hende, og bagefter tar jeg en kam, for at tjekke at alle knuderne er væk. Og så har vi sådan en spray, som man bruger før man børster og det virker super godt :5up:

Jeg kan ikke lige huske hvad den hedder, men jeg kan lige tjekke det. Den er nemlig super god.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg har også en Havaneser på 6 måneder, som også får en masse knuder i pelsen. Og hun er jo ikke engang ved at skifte hvalpepels, så jeg tør slet ikke tænke på hvad der sker når den tid kommer :genert::pray:

Men jeg sidder hver aften og børster hende, og bagefter tar jeg en kam, for at tjekke at alle knuderne er væk. Og så har vi sådan en spray, som man bruger før man børster og det virker super godt :5up:

Jeg kan ikke lige huske hvad den hedder, men jeg kan lige tjekke det. Den er nemlig super god.

Uha ja, glaed dig ikke. jeg siger dig, naar de smider hvalpepels oveni den voksne pels, saa opstaar der knuder, ud af den blaa luft, lige efter man har borstet:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 month later...
Gæst Messi

Tak for Jeres råd.. Synes ikke der er noget, som virker på hans pels.. Så nu er der bestilt tid til hunde frisør slut juni.. Jeg er ked af, at jeg ikke kan få filtre redt ud, men det er umuligt. Glæder mig dog nu til pelsen er lidt mindre, da jeg ikke orker stå en time om dagen mere (ja, en time og så er jeg ikke en gang tæt på at være bund.. suk)

Link til indlæg
Del på andre sites