Hop til indhold

Erfaring med godbidsmaskine "Manners Minder"


Linda
 Share

Recommended Posts

Som overskriften lyder er der nogle der har erfaringer med denne her

 

Manners Minder

 

Den vil jo være super til afstandsbelønning men hvad tænker i om den???

 

 

Jeg har vundet et gavekort på 500 kr. til dalum dyrehandel derfor jeg overvejer at købe den

Redigeret af Linda
tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil bruge den til at træne ja nærmest alt for at variere min måde at belønne på og derved skabe mere spænding og fart..

 

Ved stillingsskift vil jeg stille den bag ved og ved feltet ligeså den vil så ikke være fremme altid da hunden ikke skal blive hjælpe afhængig af den...

 

Men tænker i min fri ved fod den vil være god og skabe noget intensitet og holde koncentrationen længere også i rally :engel:

 

Kan være hun finder vej herind hende som har den elelrs må jeg lige sende hende en pb :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Linda

Jeg har forsøgt at svare på din besked, men jeg tror ikke det lykkedes, så nu får du lige et svar her.

 

Jeg er meget glad for min manners minder. Den er mest blevet brugt til burtræning og bagudbelønning, men jeg tænker også at den vil blive brugt til afstandsøvelser fx i agility.

 

Den kan spytte en eller flere godbidder ud vha fjernbetjeningen eller den kan sættes til at spytte ud med et bestemt eller tilfældigt tidsinterval. Derudover kan den sættes til at sige en lyd (bip-lyd) hvis man ønsker det.

 

Udspytshastigheden afhænger af hvor mange godbidder der er i, størrelsen og formen på dem.

Det går rimelig hurtigt, og det gør ikke noget, for efter et par gange ved hunden godt at der kommer en godbid.

 

Jeg er meget glad for tilfældigt udspyt-fnktionen og også de andre funktioner :klap:

 

 

Ulemperne er at man bedst kan bruge regelmæssige, runde, ikke-smuldrende godbidder (= tørfoder) og det er måske ikke alle hunde der gider arbejde for det. Derudover er den stor og jeg gider ikke slæbe den med på alm. gå ture. Skulle måske få mig en have eller en lejlighed nærmere jorden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Linda

Jeg har forsøgt at svare på din besked, men jeg tror ikke det lykkedes, så nu får du lige et svar her.

 

Jeg er meget glad for min manners minder. Den er mest blevet brugt til burtræning og bagudbelønning, men jeg tænker også at den vil blive brugt til afstandsøvelser fx i agility.

 

Den kan spytte en eller flere godbidder ud vha fjernbetjeningen eller den kan sættes til at spytte ud med et bestemt eller tilfældigt tidsinterval. Derudover kan den sættes til at sige en lyd (bip-lyd) hvis man ønsker det.

 

Udspytshastigheden afhænger af hvor mange godbidder der er i, størrelsen og formen på dem.

Det går rimelig hurtigt, og det gør ikke noget, for efter et par gange ved hunden godt at der kommer en godbid.

 

Jeg er meget glad for tilfældigt udspyt-fnktionen og også de andre funktioner :klap:

 

 

Ulemperne er at man bedst kan bruge regelmæssige, runde, ikke-smuldrende godbidder (= tørfoder) og det er måske ikke alle hunde der gider arbejde for det. Derudover er den stor og jeg gider ikke slæbe den med på alm. gå ture. Skulle måske få mig en have eller en lejlighed nærmere jorden :mrgreen:

 

Jeg peler at bruge tigi godbidder eller de dersens agility godbider og de ikke helt vildt hårde men bløde til at knække men mon ikke de vil gå an alligevel... :hmm:

 

1000 tak for svar er nu lidt lun på den så ender nok med gavekortet bliver brugt til sådan en :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...