Hop til indhold

Nova Scotia Duck Tolling Retriver (Toller)


Gæst Sitkin
 Share

Recommended Posts

Gæst Sitkin

Det gik super, hun lagde sig under mit sæde og så hørte vi ikke mer til hende hele turen hjem :lol:.

 

Derhjemme var hun temmelig nervøs de første 2-3 dage men er virkelig kommet efter det.

 

Hun bliver stadig forskrækket ind imellem af nye lyde eller ting hun ikke har set før, men hun er super lærenem og skal bare lige se eller høre nye lyde eller ting et par gange og så er der bare fuld fart på igen. :klap:

 

Og det er vel meget normal for en hvalp på knap 10 uger eller hvad?

 

Det er meget længe siden jeg har haft en hvalp sidst og den sidste var 13 uger da jeg fik ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

det lyder nu meget normalt.

og de fleste skal jo lige tage de nye omgivelseri deres eget tempo.

 

robin brugte også en del tid på at vænne sig til støvsugning og føntøreren.

anderledes med Nissan..

 

han har ikke været bange for noget som helst endnu :shock:

ikke engang støvsugeren..

eller vand.. selv vandet i bruseren ville han gerne lege med hvis han fik lov :shock:

 

han er også kun 10 uger nu og 100 % renlig :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitkin

Det var godt nok flot at han er 100% renlig allerrede :klap:

Især når de siger at en hvalp ikke har fuld kontrol over sin blære før den er mellem 12-14 uger gammel.

 

Nova er også super til at gå ud selv hvis døren ud i haven står åben, og rimelig god til at sige til når hun skal ud ellers vil nok vurdere hende til ca 90% renlig.:5up:

Vi har en del dage uden uheld og en del med kun 1 uheld og ganske få med mere end 2 uheld om dagen og aldrig hømmer altid kun tis, så må bestemt ikke klage:lol:

 

Hvor har I hentet Nissan og er han også Toller? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Det var godt nok flot at han er 100% renlig allerrede :klap:

Især når de siger at en hvalp ikke har fuld kontrol over sin blære før den er mellem 12-14 uger gammel.

 

Nova er også super til at gå ud selv hvis døren ud i haven står åben, og rimelig god til at sige til når hun skal ud ellers vil nok vurdere hende til ca 90% renlig.:5up:

Vi har en del dage uden uheld og en del med kun 1 uheld og ganske få med mere end 2 uheld om dagen og aldrig hømmer altid kun tis, så må bestemt ikke klage:lol:

 

Hvor har I hentet Nissan og er han også Toller? :lol:

 

 

 

ja.. det er super skønt!

 

han har haft to tisse uheld indendøre siden vi fik ham hjem for to uger siden..

og det var begge gange fordi kæresten ikke lige læste ham korrekt..

 

det er da også super flot hun klarer den så godt! :-D

 

Nissan er hentet i tolstrup.. og er en grundig gennemført rundkørsel..

 

Schæfer, husky, collie, lab og flatter + flere blanding.. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik super, hun lagde sig under mit sæde og så hørte vi ikke mer til hende hele turen hjem :lol:.

 

Derhjemme var hun temmelig nervøs de første 2-3 dage men er virkelig kommet efter det.

 

Hun bliver stadig forskrækket ind imellem af nye lyde eller ting hun ikke har set før, men hun er super lærenem og skal bare lige se eller høre nye lyde eller ting et par gange og så er der bare fuld fart på igen. :klap:

 

Og det er vel meget normal for en hvalp på knap 10 uger eller hvad?

 

Det er meget længe siden jeg har haft en hvalp sidst og den sidste var 13 uger da jeg fik ham.

 

Det lyder helt normalt. :-)

 

Dejligt, at det går så godt med hende. :hjerte: Hvad siger din gamle hund til hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitkin

Det går faktisk overraskende godt, bedre end vi havde turde håbe på:klap:.

Hun overholder fint at hvis han knurre fordi hun er lige nærgående nok, så skal hun flytte sig og hvis ikke gå giver han hende et lille nap og så det det:5up: Ellers tuller de rundt og hygger sig og den gamle går selv hen til soveværelsesdøren når han har brug for at komme ind og sove i fred eller bare slappe lidt af.

 

Vi har gjort meget ud af at han ikke tager det som en straf hvis han bliver lukket derind, fordi jeg ikke lige har tid til at holde øje med dem begge (de er stadig kun sammen under opsyn).

Så får han et par kiks, et tyggeben eller sådan noget med derind, så nu skal vi bare sige "kan du gå i soveværelset" så flyver han glad hen og venter på vi skal lukke døre op for ham.

Han får også sit foder derinde så han kan spise i fred og ro:-).

 

De andre gange jeg har haft flere hunde på engang har det ikke været sådan, men ham papilionen jeg har nu er jo ret speciel, bliver meget nemt stresset og så har han PRA:megaked: så han er helt natblind, så om aftenen er han næsten altid i soveværelset der slapper han bedst a når det er mørkt.

 

Så det er faktisk for hans skyld at de ikke er sammen hele tiden for at skåne ham for alt for meget stress med en lille fræk hvalp.

Hun sover i et stort bur i stuen alene nu og han sover i sin kurv i soveværelset hos os som han altid har gjort:5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Så har jeg fået styr på nogle billeder. Hvis I går ind på min profil så har jeg lavet et album med skønheden :klap:

 

Hun var på udstilling i dag i Dansk Nova Scotia Dusk Tolling Retriever Klubben, det gik super fint hun blev Bedste baby tæve og samlet bedste baby nr. 2

 

Så vi er VILDT stolte af den lille rødhårede :banan::hjerte::klap::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Så er vi endelig startet til Hvalpemotivation ved DKK i Vejle i går:-).

 

Det var teoriaften uden hund men meget spændende alligevel, og fik da bekræftet at jeg har valgt det rette sted at træne da de træner udelukkende efter positive metoder og instruktøren er også uddannet klikkerinstruktør hvilket jo er super da jeg jo er mega tilhænger af klikkertræning og Nova elsker det også:klap:

 

Så nu skal vi igang med selve træningstimerne fra på mandag, glæder mig helt vildt:banan::klap::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundene er også meget mere sammen nu.

Gizmo kommer kun i soveværelset om aftenen hvis hun har nogle vilde flip og vi kan se det stresser ham.

 

Han går heller ikke så meget hen til døren af sig selv om dagen mere da hun har fin respekt for ham så de fungere faktisk super fint sammen :klap:

 

Vil ikke påstå de har den vilde glæde af hinanden,. han vil ikke lege med hende og de lader nærmest bare hinanden værre, men det viste vi jo godt så det var jo heller ikke for Gizmo kunne få en lejekammeret vi købte hende.

D

et var jo mere får at få en hund jeg kunne træne, udstille og konkurrere med og måske avle på.

 

Og træning og udstilling går bare super plus hun er en lille charmetrold og helt fantastisk dejlig så hun lever bestemt op til forventningerne :hjerte::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er MEGA skønt med en hund som elser at samarbejde og gerne vil lave noget :banan:

Til Findus jeg kan desværre ikke ligge alle billederne ind her i tråden men klik på min profil så finder du et helt album med super hunden :klap::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...

Lidt opdate på Nova, hun stoppede i efteråret som en af de bedste på sit hvalpemotivationshold :klap:

 

Hun kom i første løb da hun var knap 8 mdr. gammel og det forløb rigtig fint, nu er hun så en smule falsk drægtig, men ikke slemt, kun lidt hævede mælkekirtler ikke andet.

 

Starter på mandag til unghundetræning ved DKK Esbjerg. GLÆDER mig helt vildt:banan: :banan:til at komme igang igen efter en alt for lang vinterpause:???:, hvor vi bare selv har trænet, det bliver skønt at komme ud og træne med andre hundefolk og hunde igen:5up::klap:.

Hun har været til hundesvømning ca. 3 gange om måneden (på nær da hun var i løb) sammen med sin gode ven Golden drengen Rico her i vinter og det fortsætter vi helt klart med, de hygger sig så meget :5up:

 

På sin sidste udstilling i midten af februar ved Tollerklubben stilte hun for første gang i junior klassen (var lige blevet gammel nok) Og der vandt hun klassen med Excelent, 1. vinder og en super fin kritik fra dommeren. Hun fik ikke CK og gik derfor ikke videre til bedste tæve, da dommeren mente hun var lige ung nok til det, men han var ikke i tvivl om at der var mange CK'er i vente til hende i fremtiden. Men det gjorde bestemt ikke noget da hun alligevel ikke ville have kunne klare sig mod alle de færdig udvoksede tæver, så vi var bare mega stole af hende :-D

 

Både mig og kæresten har bestået DKK's Basiskursus og Ringpersonale uddannelse i løbet af vinteren så det er bare skønt :klap:

 

Så alt i alt går det rigtig godt med vores lille super Nova:lun::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt opdate på Nova, hun stoppede i efteråret som en af de bedste på sit hvalpemotivationshold :klap:

 

Hun kom i første løb da hun var knap 8 mdr. gammel og det forløb rigtig fint, nu er hun så en smule falsk drægtig, men ikke slemt, kun lidt hævede mælkekirtler ikke andet.

 

Starter på mandag til unghundetræning ved DKK Esbjerg. GLÆDER mig helt vildt:banan: :banan:til at komme igang igen efter en alt for lang vinterpause:???:, hvor vi bare selv har trænet, det bliver skønt at komme ud og træne med andre hundefolk og hunde igen:5up::klap:.

Hun har været til hundesvømning ca. 3 gange om måneden (på nær da hun var i løb) sammen med sin gode ven Golden drengen Rico her i vinter og det fortsætter vi helt klart med, de hygger sig så meget :5up:

 

På sin sidste udstilling i midten af februar ved Tollerklubben stilte hun for første gang i junior klassen (var lige blevet gammel nok) Og der vandt hun klassen med Excelent, 1. vinder og en super fin kritik fra dommeren. Hun fik ikke CK og gik derfor ikke videre til bedste tæve, da dommeren mente hun var lige ung nok til det, men han var ikke i tvivl om at der var mange CK'er i vente til hende i fremtiden. Men det gjorde bestemt ikke noget da hun alligevel ikke ville have kunne klare sig mod alle de færdig udvoksede tæver, så vi var bare mega stole af hende :-D

 

Både mig og kæresten har bestået DKK's Basiskursus og Ringpersonale uddannelse i løbet af vinteren så det er bare skønt :klap:

 

Så alt i alt går det rigtig godt med vores lille super Nova:lun::hjerte:

 

Hvor er det bare dejligt at høre :-) Super, når man får en dejlig velafbalanceret hund!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt opdate på Nova, hun stoppede i efteråret som en af de bedste på sit hvalpemotivationshold :klap:

 

Hun kom i første løb da hun var knap 8 mdr. gammel og det forløb rigtig fint, nu er hun så en smule falsk drægtig, men ikke slemt, kun lidt hævede mælkekirtler ikke andet.

 

Starter på mandag til unghundetræning ved DKK Esbjerg. GLÆDER mig helt vildt:banan: :banan:til at komme igang igen efter en alt for lang vinterpause:???:, hvor vi bare selv har trænet, det bliver skønt at komme ud og træne med andre hundefolk og hunde igen:5up::klap:.

Hun har været til hundesvømning ca. 3 gange om måneden (på nær da hun var i løb) sammen med sin gode ven Golden drengen Rico her i vinter og det fortsætter vi helt klart med, de hygger sig så meget :5up:

 

På sin sidste udstilling i midten af februar ved Tollerklubben stilte hun for første gang i junior klassen (var lige blevet gammel nok) Og der vandt hun klassen med Excelent, 1. vinder og en super fin kritik fra dommeren. Hun fik ikke CK og gik derfor ikke videre til bedste tæve, da dommeren mente hun var lige ung nok til det, men han var ikke i tvivl om at der var mange CK'er i vente til hende i fremtiden. Men det gjorde bestemt ikke noget da hun alligevel ikke ville have kunne klare sig mod alle de færdig udvoksede tæver, så vi var bare mega stole af hende :-D

 

Både mig og kæresten har bestået DKK's Basiskursus og Ringpersonale uddannelse i løbet af vinteren så det er bare skønt :klap:

 

Så alt i alt går det rigtig godt med vores lille super Nova:lun::hjerte:

 

Tillykke.

Vi gik også til hvalpemotivation i efteråret hos DKK Esbjerg, men I må have gået på det andet hold, for der var ingen toller på vores hold. Vi fortsatte så direkte til unghunde holdet og blev færdig med det i januar. På onsdag starter hun til rally.

 

Så er det måske sådan, at vi ses til Dog Fun Day på søndag?

 

Jeg tager Liva med. Maggie er lige kommet i løbetid, så hun må blive hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...