Hop til indhold

Nova Scotia Duck Tolling Retriver (Toller)


Gæst Sitkin
 Share

Recommended Posts

Gæst Sitkin

Hejsa nogle herinde som har Toller?

 

Da jeg har bestilt en sommer hvalp ved Shaggy Tollers og gerne vil suge erfaring af andre med erfaring med racen godt som skidt :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Hejsa nogle herinde som har Toller?

 

Da jeg har bestilt en sommer hvalp ved Shaggy Tollers og gerne vil suge erfaring af andre med erfaring med racen godt som skidt :vinken:

 

 

hejhej :vinken:

 

Jeg er jo indehaver af en skøn toller.

hans far kommer fra shaggy's, og er så skøn så skøn..

 

så det er vist ikke det man skal komme efter hos dem!

 

nu ved jeg ikke hvilke forventninger du har osv?

synes det er svært bare at fortælle en masse, når det ikke er specifikt..

 

andet end jeg har verdens bedste hund (ligesom alle andre herinde har).. omgængelig, meget social, modig og træningsvillig.

 

alt i alt en dejlig hund. men jeg tror også vi har været enormt heldige.. for synes ikke de toller vi hører om og ser har det samme sind.. og dagens tollere har vist også en tendens til at være nervøse og have ustyrligt meget energi. :vedikke:

 

hvor der på robin og hans forældre er en "on/off" knap.. som er meget fin at bruge til træning og indendøre..

 

snakkede så sent som i mandags med et par, hvis toller havde været fuldstændig ustyrlig som hvalp..

 

 

men hvis du har nogle spørgsmål.. svarer jeg gerne udfra mine erfaringer :-)

 

 

velkommen til forresten :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg kender et par tollere...

 

Fantastikse vuffer... Alle 3 kommer fra samme kennel, dog ikke fra den du skal have fra :-)

 

Vi har gået til lydighed med alle tre, 2 af dem fra hvalp af..

 

Super lækre at træne med, nemme at omgåes og meget sociale. Jeg er meget forelsket i dem alle 3:lun:

 

Glæd dig! Tolleren er altså en fantastisk race :-)

 

Dem jeg kender er super inden for lydighed, og den ene har også gjort det ekstremt godt til udstilling og inden for toller prøven ( Noget jagt halløj).. og nåå ja så er den lydigheds champion... Høhø!

Link til indlæg
Del på andre sites

Må sige at jeg har lidt andre erfaringer med racen, synes ofte de kan have svært ved at begå sig blandt andre hunde. Jeg kender en tæve og en hanhund der gør meget ud af at undgå at hilse (har mødt dem flere gange hver uge i årevis). En hanhund der flyver i hovedet på alle hunde der hilser hvalpet (også tæver). En tæve der kun kan komme i den samme hundeskov hver 14. dag,... ellers overfalder hun andre tæver og en tæve der kryber sammen og ser meget, meget lille og ydmyg ud, men det er kun indtil der er en der snuser til hende, så farer hun lige i hovedet på den.

 

Men jo, selvfølgelig møder jeg også velfungerende tollere. Tror bare man skal se sig godt for når man vælger opdrætter og gøre meget ud af at hvalpen får nogle gode hunde at lære sociale færdigheder af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitkin

Vi har bestilt en tæve.

Da vi var ude og besøge kennelen havde de et kuld hvalp på 6 uger så dem fik vi lige snakket og nusset med og de var bestemt ikke hverken nervøse eller over puschy. men jo ikke efter samme forældre som den vi har bestilt.

 

Vi fik også hilst på både mor og far til den vi har bestilt og de var begge dejligt kælen, imødekommende, rolige og gik sammen med andre hunde til daglig så forhåbentligt det smitter lidt af.

 

Var også lidt i tvivl om racen til at starte med da jeg hørte at nogle af dem (nok specielt tæver var meget bløde, men snakkede med forskellige opdrætter som sagde at det kom meget an på linier (specielt morens sind) og socialiceringen.

 

Vi får den i midten af juni hvis altså der kommer en god tæve hvalp i kuldet det ved vi først om ca. 12-14 dage når hun har født.

Og så skal hun til hvalpemotivation så hurtigt som det kan lade sig gøre, har tænkt på også at tage kørekort til hund med hende da det jo også går rigtig meget ud på miljø træning.

I det lange løb skal hun forhåbentlig bruges til Rally lydighed.

 

Vi har i forvejen en Papillon han på knap 7 år som er lidt nervøs/let stressende så det er meget vigtigt hun bliver så vel afbalanceret som muligt.

 

Tak for alle de gode svar, som jeg tænker meget over. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror bare man skal se sig godt for når man vælger opdrætter og gøre meget ud af at hvalpen får nogle gode hunde at lære sociale færdigheder af.

 

Har heller ikke de bedste erfaringer med tollere, hvilket sikkert skyldes den pludselige fame racen har fået.

 

Men syntes du rammer hovedet på sømmet med ovenstående.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Det gælder vel om at være grundig med sit forarbejde hvad enten racen er en toller eller en helt anden race?

 

Jeg synes det er synd at Tolleren har fået et så dårligt ry som den har.

 

Jeg ved at der er blevet avlet en del tollere som er faldet uheldigt ud, og der findes temmelig mange opdrættere, nogen bedre end andre...Men de gode tollere findes:5up::mrgreen:

 

Glæder mig til at se billeder af jeres kommende hvalp:blink: Det bliver spændende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der vel nogle som ryger i den nervøse eller aggressive grøft inden for alle racer.

 

Håber jeg har gjort mit forarbejde ordentligt :confused:.

 

Har snakket med flere forskellige opdrætter, læst hvad jeg kunne finde om racen, stået i lang tid og betragtet dem alle på en udstilling både inden og uden for ringen, snakket med en som kender den opdrætter vi har bestilt fra, besøgt opdrætteren og mødt begge forældre hunde og selvfølgelig spurgt herinde ;-).

 

Andet I mener jeg burde gøre :vedikke:?

Link til indlæg
Del på andre sites

awwww :lun::lun: :lun:Jeg trænede sammen med den sødeste, dejligste og rareste tollertæve for nogle år siden. Min schæferknejt var totalt betaget af hende. Kæft hun var kær :lun::lun::lun:

 

Her hvor jeg bor nu har vi mødt tre forskellige tollerhanner (den ene vist en blanding). Det er så til gengæld ikke de bedste erfaringer jeg har med dem. Det har desværre været knur og skæld ud de har mødt min hund og hans legekammerater med (vi mødte dem første gang da han var 4-7 mdr vil jeg tro). To af dem er blevet kastreret, hvilket (måske sammen med at de er blevet ældre... - og min ligeså (han er jo et par hovedet højere end dem nu) har gjort at de ignorer ham - men de skal lige forbi og knurre en enkelt gang alligevel (og ejerne formår ikke at fatte at de skal kalde dem til sig/holde dem væk). Den sidste har vi ikke mødt længe, så ved ikke hvordan den er nu.

 

Men den før omtalte tollertæve var simpelthen bare for nuser :lun::lun::lun: (hun boede også i et rigtigt godt og fornuftigt hjem :hjerte:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har godt hørt at hannerne tit kan have et problem med andre hanner, sådan er den ene af de hanner som bor her i byen også desværre.

 

Men skal have en tæve så håber det bliver en som den du beskriver :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Har godt hørt at hannerne tit kan have et problem med andre hanner, sådan er den ene af de hanner som bor her i byen også desværre.

 

Men skal have en tæve så håber det bliver en som den du beskriver :klap:

 

 

det med hannerne tror jeg er noget der langsomt bliver opbygget.

 

førhen var robin den blideste hanhund der lod sig finde i absolut alt..

men nu hvor han er ved at blive mand.. er han ved at finde sine egne

grænser, hvor der før ikke var nogen i det hele taget..

 

så hvis andre hanner lægger op til noget nu, og ikke opfører sig ordentligt.. .. så er hans lunte ikke længere så lang. desværre.

 

men tror som sagt det er fordí han har fundet sig i så meget tidligere.. og vi ikke helt har været obs på hvem han ikke skulle lege med, fordi han kom fint overens med alle? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja tror man skal passe på man ikke bare lader sin hvalp/unghund lege med hvem som helst.

 

Vil helt klart prøve at lade hende hilse på mange hunde men måske kun decideret lege og tumle med nogle udvalgte som jeg ved er gode med hvalpe, og andre hvalpe :-)

 

Hvor gammel er Robin nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ricki er faktisk blevet kastreret. Af to grunde.

 

For det første fordi han hidsede sig grusomt op over for andre hanhunde. Han kom i en hundeskov de mange første måneder af sit liv, men pludselig gik han direkte på alle hanhunde, der lod sig provokere. Så ikke mere hundeskov.

 

For det andet var han så dameglad, at vi ikke kunne holde det ud. Hvis der var en tæve i løbetid i nærheden, havde vi absolut ingen kontakt. Han ville hele tiden i haven, og når han blev lukket ud, stod han med næsen i vinden og småjamrede:roll:

 

Det var ikke holdbart i vores situation, hvor der boede omkring 30 tæver i en radius af 50 meter:damn:

 

Så han blev kastreret, medicinsk og fysisk samtidig. Og det har vi aldrig fortrudt. Vi har nu en 6 år gammel dreng, som altid er glad, opmærksom og legesyg. Han har stadig sine uvenner, de fleste provokerende hanhunde. Og han synes stadig, at damer er dejlige, især når de er i løbetid:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Juhuu fredag aften fødte Shaggy Toller's Queen Linnea 8 hvalpe, 5 hanner og 3 tæver, og da vi er 2. vælger på en tæve så bliver der en til os :banan::banan::klap::klap::klap::klap::banan::banan::banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Juhuu fredag aften fødte Shaggy Toller's Queen Linnea 8 hvalpe, 5 hanner og 3 tæver, og da vi er 2. vælger på en tæve så bliver der en til os :banan::banan::klap::klap::klap::klap::banan::banan::banan::banan::banan:

 

 

lækkert! tillykke :banan:

 

 

som svar på det andet spørgsmål så er robin snart 2 :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Sitkin

I går var vi så ude af se hvalp:klap:

De var bare så skønne:hjerte::lun::hjerte:, ville tage dem alle hvis jeg kunne:blink:

 

Vi har ikke valgt endnu da de 2 tæver vi kan vælge i mellem er meget ens, så vi har aftalt med opdrætteren at vi kommer igen nå de er 6 uger for så kan man bede se forskelle på temperament og bygning end når de kun er 3 uger.

 

Så nu skal jeg bare have 3 uger til at gå inden vi skal derud igen.

 

Tog nogle billeder men kan desværre ikke lige finde dem så de kommer senere:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
I går var vi så ude af se hvalp:klap:

De var bare så skønne:hjerte::lun::hjerte:, ville tage dem alle hvis jeg kunne:blink:

 

Vi har ikke valgt endnu da de 2 tæver vi kan vælge i mellem er meget ens, så vi har aftalt med opdrætteren at vi kommer igen nå de er 6 uger for så kan man bede se forskelle på temperament og bygning end når de kun er 3 uger.

 

Så nu skal jeg bare have 3 uger til at gå inden vi skal derud igen.

 

Tog nogle billeder men kan desværre ikke lige finde dem så de kommer senere:5up:

 

Åhhhh. toller vapser er noget så fantastiske!!!

 

Hvor bliver det bare spændende... :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...
Gæst Sitkin

Så er det på lørdag kl 13:30 vi skal ud og hente vidunderet glæder mig helt sindsyg :klap::banan:

 

Hun er både 1. gangs vaccineret, chip mærket og har EU stambog så det er bare at hente hende hjem og nyde livet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst stenshoej
Så er det på lørdag kl 13:30 vi skal ud og hente vidunderet glæder mig helt sindsyg :klap::banan:

 

Hun er både 1. gangs vaccineret, chip mærket og har EU stambog så det er bare at hente hende hjem og nyde livet.

 

 

hvordan gik det?? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...