Hop til indhold

lov om hund i bilen


Gæst nadia
 Share

Recommended Posts

Der ER love, der forbyder, at hunde f.eks. dør af hedeslag i biler - Dyreværnsloven!

 

 

smiler, hvor er en lov henne..? kan ikke finde nogle steder i dyreværnsloven om hund i bilen..

 

 

det er jo heller ikke alle der ikke kan finde ud af at have hund i bilen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Der ER love, der forbyder, at hunde f.eks. dør af hedeslag i biler - Dyreværnsloven!

 

 

smiler, hvor er en lov henne..? kan ikke finde nogle steder i dyreværnsloven om hund i bilen..

 

 

det er jo heller ikke alle der ikke kan finde ud af at have hund i bilen :)

 

Dyreværnsloven :vedikke:

 

Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.

§ 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.

§ 3. Rum eller arealer, hvor dyr holdes, skal indrettes på en sådan måde, at dyrets behov tilgodeses, jf. § 2. Det skal herunder sikres, at dyret har den fornødne bevægelsesfrihed også under optagelse af foder og drikke og ved hvile. Dyr skal endvidere sikres mod vejr og vind i overensstemmelse med deres behov.

 

Det dækker da meget godt, synes jeg.... men jeg anser så også mig selv som ganske fornuftig :cool:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Der ER love, der forbyder, at hunde f.eks. dør af hedeslag i biler - Dyreværnsloven!

 

 

smiler, hvor er en lov henne..? kan ikke finde nogle steder i dyreværnsloven om hund i bilen..

 

 

det er jo heller ikke alle der ikke kan finde ud af at have hund i bilen :)

 

§1 :blink:

 

 

 

§ 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.

 

 

Bare fordi det ikke står specifikt at det også gælder hunde i biler er det ikke ensbetydende med loven ikke gælder herom.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Dyreværnsloven :vedikke:

 

Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.

§ 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.

§ 3. Rum eller arealer, hvor dyr holdes, skal indrettes på en sådan måde, at dyrets behov tilgodeses, jf. § 2. Det skal herunder sikres, at dyret har den fornødne bevægelsesfrihed også under optagelse af foder og drikke og ved hvile. Dyr skal endvidere sikres mod vejr og vind i overensstemmelse med deres behov.

 

Det dækker da meget godt, synes jeg.... men jeg anser så også mig selv som ganske fornuftig :cool:

 

 

enig:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Dyreværnsloven :vedikke:

 

Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.

§ 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.

§ 3. Rum eller arealer, hvor dyr holdes, skal indrettes på en sådan måde, at dyrets behov tilgodeses, jf. § 2. Det skal herunder sikres, at dyret har den fornødne bevægelsesfrihed også under optagelse af foder og drikke og ved hvile. Dyr skal endvidere sikres mod vejr og vind i overensstemmelse med deres behov.

 

Det dækker da meget godt, synes jeg.... men jeg anser så også mig selv som ganske fornuftig :cool:

§3. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, men det omhandler ikke specifikt om hold af hund i bilen...

 

så der får politiet jo ikke den store opbakning.. for den kan jo tolkes på flere måder, da den ikke er uddybet..

 

Får politiet ikke opbakning? Fra hvem? Sidst jeg tjekkede, var politiet da udøvende myndighed her i landet :vedikke:

 

Hvis nu bare politiet forholdt sig til den (alt for specifikke) lovgivning, der allerede findes, så ville det efter min mening være fint. Tænker ikke, de har ressourcer til at rende og kigge ind af bilruder rundt omkring på landets rastepladser, skovstier, træningsbaner osv. osv. også

Link til indlæg
Del på andre sites

Får politiet ikke opbakning? Fra hvem? Sidst jeg tjekkede, var politiet da udøvende myndighed her i landet :vedikke:

 

Hvis nu bare politiet forholdt sig til den (alt for specifikke) lovgivning, der allerede findes, så ville det efter min mening være fint. Tænker ikke, de har ressourcer til at rende og kigge ind af bilruder rundt omkring på landets rastepladser, skovstier, træningsbaner osv. osv. også

 

 

njah, det er vel egentlig regeringen der er den udøvende magt, men det er juristisk flueknepperi....

 

Men jeg er igen helt enig. Vi har faktisk en ret specifik lovgivning og mig bekendt bliver den også brugt. Der er da flere gange uddelt bøder til folk med hunde i for varme biler, netop med baggrund i denne lov.

Link til indlæg
Del på andre sites

njah, det er vel egentlig regeringen der er den udøvende magt, men det er juristisk flueknepperi....

 

Men jeg er igen helt enig. Vi har faktisk en ret specifik lovgivning og mig bekendt bliver den også brugt. Der er da flere gange uddelt bøder til folk med hunde i for varme biler, netop med baggrund i denne lov.

 

:cool:

 

Elsker HF - lad os nappe en hurtig lille statsretlig diskussion her ovenpå frokosten :mrgreen:

 

Men du har fuldstændig ret - regeringen ER udøvende magt i DK, politiet fungerer blot som forlænget arm

Link til indlæg
Del på andre sites

:cool:

 

Elsker HF - lad os nappe en hurtig lille statsretlig diskussion her ovenpå frokosten :mrgreen:

 

Men du har fuldstændig ret - regeringen ER udøvende magt i DK, politiet fungerer blot som forlænget arm

 

Selvfølgelig har jeg det. Jurafag lå fornuftigvis først på ugen, inden der gik fredagsbar i den :mrgreen:, så lidt har jeg da formået at få ud af min studietid :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig har jeg det. Jurafag lå fornuftigvis først på ugen, inden der gik fredagsbar i den :mrgreen:, så lidt har jeg da formået at få ud af min studietid :mrgreen:

 

Hmmm.... jeg havde jurafag hele ugen i min studietid.... valgte så at lege med hunde hele året og give den gas den sidste måned inden eksamen :mrgreen:

 

Gik nu meget godt.... har da et pæææænt 11 tal i mundtlig Statsforfatningsret :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mjae...

 

Regering: Lovgivende

Domstol:Dømmende

Politi:Udøvende

(Formiddagsblade: En genvej for folkedomstolen)

 

Mjae

 

Det er nu vist rettere:

 

Den lovgivende magt:Folketinget. 179 folkevalgte medlemmer.

 

Den udøvende magt: Regeringen. Én statsminister og 18 ministre.

 

Den dømmende magt:Domstolene. Opdelt i 24 byretter, to landsretter og én højesteret.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Mine hunde opholder sig ofte i bilen - har dem f.eks. med på arbejde, hvor de er i bilen. De sidder i bilen, mens jeg underviser på træningspladsen, de er i bilen, når jeg er til prøver, udstilling osv. De sover i bilen, når jeg er på besøg hos folk osv. osv.

 

Umiddelbart tror jeg, at mine hunde har det meget fint :vedikke:

 

Må jeg spørge til noget praktisk... Mine hunde ligger også gerne i bilen og slapper af/sover, men har I installeret noget nedkølende i bilen, så I også kan have hundene i den når det bliver varmere. Jeg synes, at jeg har svært ved bare at nå at handle, uden at bilen allerede bliver for varm, også selvom den holder i skyggen (- altså om sommeren :lol:)

 

Hvordan gør I :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg spørge til noget praktisk... Mine hunde ligger også gerne i bilen og slapper af/sover, men har I installeret noget nedkølende i bilen, så I også kan have hundene i den når det bliver varmere. Jeg synes, at jeg har svært ved bare at nå at handle, uden at bilen allerede bliver for varm, også selvom den holder i skyggen (- altså om sommeren :lol:)

 

Hvordan gør I :vedikke:

 

 

ja se den er jeg også begyndt at tænke på hvordan kan lade sig gi sig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg spørge til noget praktisk... Mine hunde ligger også gerne i bilen og slapper af/sover, men har I installeret noget nedkølende i bilen, så I også kan have hundene i den når det bliver varmere. Jeg synes, at jeg har svært ved bare at nå at handle, uden at bilen allerede bliver for varm, også selvom den holder i skyggen (- altså om sommeren :lol:)

 

Hvordan gør I :vedikke:

 

Jeg tager aldrig mine hunde med bare ud at handle. Hvis jeg har dem med (som jeg eksempelvis har i dag), så er det med alle vinduer åbne og i skyggen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg spørge til noget praktisk... Mine hunde ligger også gerne i bilen og slapper af/sover, men har I installeret noget nedkølende i bilen, så I også kan have hundene i den når det bliver varmere. Jeg synes, at jeg har svært ved bare at nå at handle, uden at bilen allerede bliver for varm, også selvom den holder i skyggen (- altså om sommeren :lol:)

 

Hvordan gør I :vedikke:

 

Parkerer i skyggen, åbne vinduer, åben bagsmæk, tonede ruder, vand, tæpper over buret osv. osv. og tilsyn selvfølgelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, jeg kan se at jeg tager fejl, og det bryder jeg mig ellers ikke meget om. :-)

Men så lader det til at den lovgivende og udøvende magt er blandet godt og grundigt sammen i Danmark eller? Vi har ikke rigtig tre-deling?

 

:ae:

on the bright side, så lærte du noget nyt :mrgreen:

 

ja og nej. Der er jo stadig forskel på folketinget og på de aktioner ministerierne foretager.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager aldrig mine hunde med bare ud at handle. Hvis jeg har dem med (som jeg eksempelvis har i dag), så er det med alle vinduer åbne og i skyggen.

 

Næh det gør jeg heller ikke, men det er tit, når vi har været i skoven eller på stranden, at jeg på vejen hjem lige stopper og handler. Men sidste sommer var der flere måneder, hvor jeg ikke synes, at jeg kunne lade dem være i bilen imens, fordi den blev for varm

- men holder man et sted, hvor man kan efterlade bilen med fuldt åbne vinduer i skyggen, så kan det vel sagtens lade sig gøre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg spørge til noget praktisk... Mine hunde ligger også gerne i bilen og slapper af/sover, men har I installeret noget nedkølende i bilen, så I også kan have hundene i den når det bliver varmere. Jeg synes, at jeg har svært ved bare at nå at handle, uden at bilen allerede bliver for varm, også selvom den holder i skyggen (- altså om sommeren :lol:)

 

Hvordan gør I :vedikke:

 

Undlader at tage hende med eller finder et sted med parkeringskælder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...