Hop til indhold

Hvordan klargøre I inden en udstilling?


Gæst maria&kenni
 Share

Recommended Posts

Gæst maria&kenni

Da jeg jo er næsten helt grøn på udstillings området, vil jeg gerne hører hvordan i gør jer klar til en udstilling og ikke mindst hvordan I gør jeres hunde klar til det?

Hvad tager i med osv?

 

Så kom frisk og giv fra jer af gode råd til en nybegynder, som glæder sig til at møde jer på diverse udstillinger:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke at jeg er professionel eller noget der bare minder - men må alligevel lige ytre, hvad jeg gør :mrgreen:

 

Jeg starter med at børste Møffe grundigt igennem to dage inden - rigtig grundigt.

 

24 timer senere, +/- hedder det så et godt bad med shampoo og balsam (pt bruger jeg dog en 2-i-1, som faktisk virker rigtig godt).

 

Jeg har været omkring Héry, flere af Isle of Dogs' og er pt på BB-shampoo, hedder det vidst. En billig, økologisk én, men ind til videre har den altså vist sig lige så god som de dyre, hvis ikke bedre :lol: Den med citronmelisse (shampoo og balsam i én).

 

Efter badet hedder det blowning... Først primært imod pelsen, herefter gør jeg det med pelsen, når han nærmest er 100% tør. Gør jeg det kun mod pelsen, så får han for kort hals :rolleyes: På benene blower jeg dog kun mod pelsen, så de ser lidt kraftigere ud... Samme med børstning, imod.

 

Når han er blowet færdig, er det fat med børster og trimmesaks. Ørerne bliver studset, så der ikke er noget af det irriterende hvalpepels, der filtrer... Og derudover, så der ikke hænger tjavser fra hans ører, men de derimod nærmest ser kortpelsen ud.

Potepelsen klippes, så poterne så pæne og afrundede ud og under poterne, studses pelsen kort (sådan holdes han konstant, da han ellers glider på gulv og går "dårligt", siges det).

Hereefter kan det så være perfektionisten kommer op i mig og der klippes lidt ved vinkler (om det hjælper? Ingen anelse), tjavser fjernes osv. Ryggen bliver oftest også studset lidt, oppe om skulderen og nede om bagen, så han ikke ser højrøvet eller korthalset ud :lol: Han er det ikke, men så er vi sikret for dommere, der ikke ser ud over pelsen...

 

Herefter går vi i seng - og næste dag, når vi står til udstillingen, bliver han så børstet lidt op i pelsen (kun lidt) og trimmesaksen tager de eventuelle smuttere fra dagen før...

 

Sidste udstilling, hvor jeg gjorde alt, der er beskrevet her, fik vi vores første excellent... Men det var så lige så meget fordi denne dommer ikke så så mange problemer igen ved løse forbensbevægelser :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh, der er jo både det generelle vedligehold og det at gøre klar til selve udstillingen. Mine tre bliver cyklet med tre gange om ugen (mandag, onsdag og fredag - hvis det ikke er skemalagt smutter det), og så kommer de som regel i bad en gang om ugen. Lige nu er jeg dog langt fra det, eftersom det kun er hende der mangler pels, der får den tur. De andre vaskes i stedet cirka en gang om måneden - men nu er vi alligevel næsten af sted så tit, at det passer med en udstilling...

 

En uge til ti dage inden udstilling ryger de i bad, bliver blowet og så er det eller i gang med trimning. Hvilket der er ikke så lidt af. Så får de lov at gå til dagen før udstillingen, hvor de igen ryger i bad og jeg tager det pels, der dukker op steder hvor man syntes man var færdig med at klippe.

 

I alt tager første grovtrimning nok 5 timer per hund. Den anden omgang tager små to timer. Når jeg blower dagen inden udstilling er det med stor karte og så bliver pelsen blæst glat. Som det sidste får de sprayet noget oliefimse ting i pelsen og så ryger der dækken på. Det giver fin glat og skinnende pels.

 

Med på udstilling har jeg hele min trimmekasse. Den indeholder sakse og diverse pelsplejeprodukter. Burde købe mig noget potevoks, men der virker cola i princippet lige så godt. Det bliver bare lidt mere rodet at få det på poterne. For så skal det først på gulvet, og så skal hunden ud og vade rundt i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

I alt tager første grovtrimning nok 5 timer per hund. Den anden omgang tager små to timer. Når jeg blower dagen inden udstilling er det med stor karte og så bliver pelsen blæst glat. Som det sidste får de sprayet noget oliefimse ting i pelsen og så ryger der dækken på. Det giver fin glat og skinnende pels.

 

Så kommer mit kvarter-½ time på trimning godt nok til kort :mrgreen:

 

Men det er vist så også på ultra-amatør-niveau :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kommer mit kvarter-½ time på trimning godt nok til kort :mrgreen:

 

Men det er vist så også på ultra-amatør-niveau :lol:

 

 

Nu er det også med bad og fønning samt trim vi når op på 5 timer. De første to tager snildt op mod to timer. Nu har du også en race, der egentlig ikke må klippes i. Jeg har en race der skal rundbarberes - og så skal overgangene skjules. For ikke at nævne den gamle steriliserede, der bare har fået en skodpels efter hun fik underlivet fjernet.

 

Nå, ja - så skal vi jo også plukke hundene. Det tager også en rum tid. Suk, hvorfor har man dog valgt at have en pelsrace man vil udstille. Hvor bliver den bracco eller spinone af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ca. 10-14 dage inden udstilling får Cody rundet sin halespids.

 

Er vejret til det, så kommer han en tur i havet 1-2 dage før udstillingen. Så er pelsen dejlig luftig..

 

Ellers gør vi ikke noget.. Labrador er en af de nemme racer :-D

 

Inden vi går i ringen, får han lige et strøg med en våd klud, da han altid får stress-skæl i nakken

Link til indlæg
Del på andre sites

Burde købe mig noget potevoks, men der virker cola i princippet lige så godt. Det bliver bare lidt mere rodet at få det på poterne. For så skal det først på gulvet, og så skal hunden ud og vade rundt i det.

 

Cola...? Som i Coca-Cola?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det også med bad og fønning samt trim vi når op på 5 timer. De første to tager snildt op mod to timer. Nu har du også en race, der egentlig ikke må klippes i. Jeg har en race der skal rundbarberes - og så skal overgangene skjules. For ikke at nævne den gamle steriliserede, der bare har fået en skodpels efter hun fik underlivet fjernet.

 

Nå, ja - så skal vi jo også plukke hundene. Det tager også en rum tid. Suk, hvorfor har man dog valgt at have en pelsrace man vil udstille. Hvor bliver den bracco eller spinone af...

 

det giver stadig tre timer til trimning :mrgreen: Wicked much, lyder det af for mine ører.

 

Men jeg har heller ikke en hujende fis forstand på det og kan meget vel bare gøre Møffe værre, ved det jeg gør - har ingen anelse :lol: Eller jo, en anelse har jeg selvfølgelig, ellers ville jeg ikke gøre det.

 

Cola...? Som i Coca-Cola?

 

Jeps - det gør poterne klistrede, så de ikke glider på glatter gulve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Uha, jeg ved godt rigtig mange udstillere moder op 5 timer inden og borster og fontorrer paa stedet, men jeg gor absolut minimum sammenlignet. vaske og fontorrer hjemme og mode op inden vuffer udstilles en time forinden, fordi jeg er for utaalmodig til det andet der:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps - det gør poterne klistrede, så de ikke glider på glatter gulve.

 

Nårh...! Jamen det er da smart:-D

Tænkte også bare om det ikke klistrede helt vildt :lol:

Behøver man hælde det på gulvet, man kunne måske bruge en lille svamp?

 

 

Når du siger du klipper Møffe's øre, mener du så det inden i eller også på bagsiden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg starter sådan en 14 dages tid i forvejen med at begynde at sætte foderrationen gevaldigt i vejret med vådkost og andet, der vil sikre, at kræet æder, så hun ikke ligner en udsultet hund i ringen.

 

Dernæst starter trimningen af hende; den starter omtrent 3 uger før en udstilling (hun bliver holdt i nogenlunde showtrim hele tiden), hvor der bliver klippet i det MAN ikke må officielt må/skal klippe i på en spaniel, da tegnene så forsvinder næsten frem til udstillingsdagen.

Derudover er der almindelig trimning frem til to dage før udstillingen.

 

Dagen inden udstillingen kommer damen i bad og bliver føntørret (min mand mener ikke en blower er nødvendig :damn:) som MK101 beskriver med dækken osv..

 

Om morgenen på udstillingsdagen bliver dækkenet skiftet ud til det hun har på på udstillingen og hun bliver gennemredt inden afgang samt får sat håret de steder det er nødvendigt.

 

Jeg bruger i gennemsnit to timer om ugen på trimning/pelspleje af damen i uger uden udstillingsklargøring og tre timer i uger med udstillingsklargøring.

 

Og nåååå ja, bilen bliver pakket dagen inden en udstilling med bur og stol (og telt, hvis den er udendørs), mit tøj bliver fundet frem, madpakken smurt og alt lagt frem til dagen(vovsens papirer, godbidder og ekstra håndklæder). Jeg har også altid min trimmetaske med på udstilling og er begyndt at tage trimmebord med også.

 

Jeg deler race med MK101, men min vovhund mener ikke, at pels er nødvendigt på en pelsrace :damn:, så jeg har ikke problemer med stor pels - jeg har problemer med at få det hun har til at fylde mere og se ud af mere..... Det er så et ligeså stort problem som for meget pels :mrgreen:

 

Jeg kører afsted med en enkelt hund og et menneske i en Toyota CombiVan på gule plader, men alligevel render jeg ind i pladsmangel.... Jeg rejser IKKE let :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh...! Jamen det er da smart:-D

Tænkte også bare om det ikke klistrede helt vildt :lol:

Behøver man hælde det på gulvet, man kunne måske bruge en lille svamp?

 

 

Når du siger du klipper Møffe's øre, mener du så det inden i eller også på bagsiden?

 

Det markerede:

Det kommer an på hvor sød en tand din hund har :mrgreen: Det er ikke smart, hvis din hund elsker smagen af cola, skal jeg lige hilse og sige fra en, der har prøvet det :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det markerede:

Det kommer an på hvor sød en tand din hund har :mrgreen: Det er ikke smart, hvis din hund elsker smagen af cola, skal jeg lige hilse og sige fra en, der har prøvet det :engel:

 

:lol: Nej ok, det kan jeg godt se, det kunne udvikle sig uheldigt :mums: :lol:

 

 

Hvad er passende tøj, hvis man selv skal gå med hunden? Skal det se ud på en bestemt måde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg deler race med MK101, men min vovhund mener ikke, at pels er nødvendigt på en pelsrace :damn:, så jeg har ikke problemer med stor pels - jeg har problemer med at få det hun har til at fylde mere og se ud af mere..... Det er så et ligeså stort problem som for meget pels :mrgreen:

 

Du skal altså prøve noget af mit Chris Christensen ThickN'Thicker. Det kan give fylde i en slatten pels. Bruger det selv på gratishunden, der syntes luftige gardiner er federe end ordentlig behæng.

 

En blower holder altså helt vildt! Når du en gang er tilbage til hvad de andre kalder en hverdag, så må det være passende at fejre sig selv med sådan et dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er passende tøj, hvis man selv skal gå med hunden? Skal det se ud på en bestemt måde?

 

Passende tøj er egentlig bare noget som man kan bevæge sig i, som ikke er i vejen når man viser hunden (flagrer), som ikke tager fokus fra hunden (sprælske farver) og noget der holder alt indenbords (så man hverken viser crack eller rack).

 

Og så ellers noget pænt og præsentabelt. Som hvis man skulle til en arbejdsrelateret reception eller en familiefødselsdag med bordkort... Man plejer at sige, at man udviser dommeren respekt ved at komme med velsoigneret hund og også selv er præsentabel.

 

På specialklubudstillinger har jeg bare noget skjorteværk på og nogle pæne bukser plus måske jakke. Til de internationale udstillinger kan jeg godt finde på at hoppe i suit. Men det sker mest når vi er i udlandet. Føler det lidt grænseoverskridende at have det på.

 

Fordelen ved sæt er til gengæld, at man aldrig skal tænke over hvad man skal have på. Ligesom prisen er latterlig lav når man finder gode tilbud på ebay. De fleste af mine sæt har kostet under 300 kr. inkl. forsendelse. Det ville jeg ikke engang kunne købe en ny bluse for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh...! Jamen det er da smart:-D

Tænkte også bare om det ikke klistrede helt vildt :lol:

Behøver man hælde det på gulvet, man kunne måske bruge en lille svamp?

 

Ingen anelse, har ikke selv prøvet det endnu :mrgreen: Fik bare rådet af MK101 eller chr1666 (eller hvad det nu er for nogle tal) :lol:

 

 

Når du siger du klipper Møffe's øre, mener du så det inden i eller også på bagsiden?

 

Alle bernere har sådan noget hvalpetjavs på ørerne og det er grimt, det er ikke specielt blødt og lækker og så filtrer det... Så væk med sig!

 

Det sidder, hmm, bag ørerne hedder det vel?

 

Derudover, på selve ørerne vokser pelsen sig også lang, de bliver klippet fint afrundet.

 

Eksempler på uklippede ører (det er alt det kreppede pels):

 

attachment.php?attachmentid=41591&d=1302884923

 

attachment.php?attachmentid=41592&d=1302884923

 

Og her er han blevet klippet :hjerte: Det foretrækker vi vist begge! :mrgreen:

attachment.php?attachmentid=41593&d=1302885427

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kører afsted med en enkelt hund og et menneske i en Toyota CombiVan på gule plader, men alligevel render jeg ind i pladsmangel.... Jeg rejser IKKE let :mrgreen:

 

Haha.. jeg gruer for udendørssæsonen. Har lige købt Kia Picanto, og der er ikke meget plads i..

 

Bagsædet er lagt ned og gammel stof-bur er kommet ind til daglig brug.(ved godt sikkerheden ikke er i top, men han æælsker sit bur)

Nyt større stofbur ligger ovenpå gammelt, når vi skal afsted.

 

Nu kommer så problemet når teltet også skal med, men tror lige at det kan stå fastspændt på passagersædet :mrgreen:

 

Ellers har jeg set, at man kan få tagbøjler til sådan en lille sag :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte forresten, nu MK101 snakker om al det forberedelse...

 

Tingene er nu lige så meget for Møffes og min skyld, men vi waterwalker én gang om ugen og stræber efter at svømme ditto. Derudover løbetræner vi også.

 

Har et håb om, at jeg får strammet hans løse forben op - de er virkelig løse :cry: Og så hans hofter også, selvfølgelig, som er primær drivkraft bag waterwalking og svømning...

 

Derudover forsøger vi at gå længere ture - det er dog gået lidt i kage, efter jeg er startet i praktik! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte forresten, nu MK101 snakker om al det forberedelse...

 

Tingene er nu lige så meget for Møffes og min skyld, men vi waterwalker én gang om ugen og stræber efter at svømme ditto. Derudover løbetræner vi også.

 

Har et håb om, at jeg får strammet hans løse forben op - de er virkelig løse :cry: Og så hans hofter også, selvfølgelig, som er primær drivkraft bag waterwalking og svømning...

 

Derudover forsøger vi at gå længere ture - det er dog gået lidt i kage, efter jeg er startet i praktik! :lol:

 

Når I løber/cykler, så husk hunden skal trave ved siden af i nogenlunde samme tempo som man løber i ringen. I det tempo bygger de bedst muskler op. Svømning og waterwalk er absolut det bedste til formålet, men det er så dyrt, at de fleste af os spæder det op med løb/cykling.

 

I forhold til hans forben er netop det i vand nok bedst. Men ellers så prøv at træne ham på "vippebrædt". Det styrker de små muskler og balance. Så risikerer man heller ikke få for meget stress på ledene i løbet.

 

Find en billig luftmadras og start med at have den fyldt helt op med luft. Så er det hunden op på, mens du belønner. Når han er nogenlunde sikker i det, træder du roligt i madrassen så den bevæger sig. Efterhånden som han bliver bedre lukker du mere og mere luft ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når I løber/cykler, så husk hunden skal trave ved siden af i nogenlunde samme tempo som man løber i ringen. I det tempo bygger de bedst muskler op. Svømning og waterwalk er absolut det bedste til formålet, men det er så dyrt, at de fleste af os spæder det op med løb/cykling.

 

I forhold til hans forben er netop det i vand nok bedst. Men ellers så prøv at træne ham på "vippebrædt". Det styrker de små muskler og balance. Så risikerer man heller ikke få for meget stress på ledene i løbet.

 

Find en billig luftmadras og start med at have den fyldt helt op med luft. Så er det hunden op på, mens du belønner. Når han er nogenlunde sikker i det, træder du roligt i madrassen så den bevæger sig. Efterhånden som han bliver bedre lukker du mere og mere luft ud.

 

Puha, jeg skal jo spurte med Møffe og det kan jeg ikke... Vil gerne løbe mere end 100 meter :genert: Vi traver i det mindste... Men jeg vil gerne løbe et stykke, som sagt, og har virkelig svært ved at løbe hurtigt i længere tid (om det er fysikken eller viljestyrken, ingen anelse).

 

Vi har klippekort til waterwalker pt grundet hofter, som sagt. Synes det hjalp til at starte med, men det er ligesom gået tilbage og han er blevet mere løs, synes jeg :vedikke: Eller også er jeg blevet bedre til at se det, lærte først at se det rigtigt for nogle uger siden :vedikke: Men han har trods alt taget 3,5kg på siden og det er ikke fedt (skal ikke benægte at lidt af det er fedt, men det er ikke meget!).

 

Anyhow, regner med at kører til stranden efterhånden, selvom vandet stadig er koldt (brrr). Så kan vi træne lidt der også... Udover det er dårligt i udstillingsøjemed, så tror jeg altså heller ikke på, at han har specielt godt af, at de er så løse :???:

 

Maddras... Gad vidst, hvad de gamle mon vil tænke, hvis jeg begynder på det? :hmm: :lol: "Så mistede hun sq forstanden"

Er det bare meningen, at han skal stå og holde balancen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maria&kenni
Ikke at jeg er professionel eller noget der bare minder - men må alligevel lige ytre, hvad jeg gør :mrgreen:

 

Jeg starter med at børste Møffe grundigt igennem to dage inden - rigtig grundigt.

 

24 timer senere, +/- hedder det så et godt bad med shampoo og balsam (pt bruger jeg dog en 2-i-1, som faktisk virker rigtig godt).

 

Jeg har været omkring Héry, flere af Isle of Dogs' og er pt på BB-shampoo, hedder det vidst. En billig, økologisk én, men ind til videre har den altså vist sig lige så god som de dyre, hvis ikke bedre :lol: Den med citronmelisse (shampoo og balsam i én).

 

Efter badet hedder det blowning... Først primært imod pelsen, herefter gør jeg det med pelsen, når han nærmest er 100% tør. Gør jeg det kun mod pelsen, så får han for kort hals :rolleyes: På benene blower jeg dog kun mod pelsen, så de ser lidt kraftigere ud... Samme med børstning, imod.

 

Når han er blowet færdig, er det fat med børster og trimmesaks. Ørerne bliver studset, så der ikke er noget af det irriterende hvalpepels, der filtrer... Og derudover, så der ikke hænger tjavser fra hans ører, men de derimod nærmest ser kortpelsen ud.

Potepelsen klippes, så poterne så pæne og afrundede ud og under poterne, studses pelsen kort (sådan holdes han konstant, da han ellers glider på gulv og går "dårligt", siges det).

Hereefter kan det så være perfektionisten kommer op i mig og der klippes lidt ved vinkler (om det hjælper? Ingen anelse), tjavser fjernes osv. Ryggen bliver oftest også studset lidt, oppe om skulderen og nede om bagen, så han ikke ser højrøvet eller korthalset ud :lol: Han er det ikke, men så er vi sikret for dommere, der ikke ser ud over pelsen...

 

Herefter går vi i seng - og næste dag, når vi står til udstillingen, bliver han så børstet lidt op i pelsen (kun lidt) og trimmesaksen tager de eventuelle smuttere fra dagen før...

 

Sidste udstilling, hvor jeg gjorde alt, der er beskrevet her, fik vi vores første excellent... Men det var så lige så meget fordi denne dommer ikke så så mange problemer igen ved løse forbensbevægelser :lol:

 

Tak for dit hurtige svar:mrgreen:

 

Sikke en masse i gør:mrgreen: Så er jeg jo nødt til at spørge hvad er forskellen på en blower og på en almindelig hårtørrer?

For herhjemme der løber de væk når jeg bare tænder min hårtørrer, så derfor har jeg aldrig rigtig brugt den på dem, men det virker som om mange gør det??

Ja det kan godt værre det et helt åndsvagt spørgsmål, men syntes der popper så mange spørgsmål op i forbindelse med alt det her udstilling :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maria&kenni
Puh, der er jo både det generelle vedligehold og det at gøre klar til selve udstillingen. Mine tre bliver cyklet med tre gange om ugen (mandag, onsdag og fredag - hvis det ikke er skemalagt smutter det), og så kommer de som regel i bad en gang om ugen. Lige nu er jeg dog langt fra det, eftersom det kun er hende der mangler pels, der får den tur. De andre vaskes i stedet cirka en gang om måneden - men nu er vi alligevel næsten af sted så tit, at det passer med en udstilling...

 

En uge til ti dage inden udstilling ryger de i bad, bliver blowet og så er det eller i gang med trimning. Hvilket der er ikke så lidt af. Så får de lov at gå til dagen før udstillingen, hvor de igen ryger i bad og jeg tager det pels, der dukker op steder hvor man syntes man var færdig med at klippe.

 

I alt tager første grovtrimning nok 5 timer per hund. Den anden omgang tager små to timer. Når jeg blower dagen inden udstilling er det med stor karte og så bliver pelsen blæst glat. Som det sidste får de sprayet noget oliefimse ting i pelsen og så ryger der dækken på. Det giver fin glat og skinnende pels.

 

Med på udstilling har jeg hele min trimmekasse. Den indeholder sakse og diverse pelsplejeprodukter. Burde købe mig noget potevoks, men der virker cola i princippet lige så godt. Det bliver bare lidt mere rodet at få det på poterne. For så skal det først på gulvet, og så skal hunden ud og vade rundt i det.

 

 

Hvorfor noget på poterne? løber de ikke på tæppet? der glider de måske alligevel? :oops:

 

Der må sidder nogen derude og tænke:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit hurtige svar:mrgreen:

 

Sikke en masse i gør:mrgreen: Så er jeg jo nødt til at spørge hvad er forskellen på en blower og på en almindelig hårtørrer?

For herhjemme der løber de væk når jeg bare tænder min hårtørrer, så derfor har jeg aldrig rigtig brugt den på dem, men det virker som om mange gør det??

Ja det kan godt værre det et helt åndsvagt spørgsmål, men syntes der popper så mange spørgsmål op i forbindelse med alt det her udstilling :???:

 

En blower er MEGET kraftigere end en hårtørrer. Så hunden skal vænnes til den, jeg tog størstedelen af ubehaget væk med træning og da han ikke længere var hvad man kan kalde utryg, lod jeg bloweren gøre resten - i dag synes han, den er dejlig :mrgreen:

 

Og til gengæld er Møffe tør i løbet af en time, i stedet for 20-30 timer, med dertil hørende risiko for hot spots.

 

Hvorfor noget på poterne? løber de ikke på tæppet? der glider de måske alligevel? :oops:

 

Der må sidder nogen derude og tænke:damn:

 

Visse udstillinger bliver der desværre ikke lagt tæppe :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maria&kenni
En blower er MEGET kraftigere end en hårtørrer. Så hunden skal vænnes til den, jeg tog størstedelen af ubehaget væk med træning og da han ikke længere var hvad man kan kalde utryg, lod jeg bloweren gøre resten - i dag synes han, den er dejlig :mrgreen:

 

Og til gengæld er Møffe tør i løbet af en time, i stedet for 20-30 timer, med dertil hørende risiko for hot spots.

 

 

 

Visse udstillinger bliver der desværre ikke lagt tæppe :???:

 

Okay Tror måske jeg vil starte ud med at prøve med min føntørrer, for at se om de overhovedet vil accepterer det.. Det er lidt mange penge at bruge hvis det bare bliver en stor kamp.. :vedikke:

 

Nej det er selvfølgelig rigtig nok.. da jeg var til vores første skue i Stestrup var der ikke tæppe.. Troede dog bare det var dette ene sted.

Bestemt ikke rart for hundene

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay Tror måske jeg vil starte ud med at prøve med min føntørrer, for at se om de overhovedet vil accepterer det.. Det er lidt mange penge at bruge hvis det bare bliver en stor kamp.. :vedikke:

 

Nej det er selvfølgelig rigtig nok.. da jeg var til vores første skue i Stestrup var der ikke tæppe.. Troede dog bare det var dette ene sted.

Bestemt ikke rart for hundene

 

Det er desværre ikke kun det ene sted :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...