Hop til indhold

Falsk løbetid?!?! HJÆLP


Gæst MarieM
 Share

Recommended Posts

Gæst MarieM

Hej allesammen.

Jeg har en hunhund for første gang, så når det handler om løbetider er jeg lidt på bar bund.

Min hun er 2 år og havde her i februar sin 3. løbetid, men under den her blev hun mere aggressiv - som hun aldrig ellers har været. Hun har en gang i mellem skullet markere sig, men efter et hårdt "nej" har hun stoppet. Men den her løbetid har sat gang i noget.

Hun bliver sur bare man retter på hende, eller rører hende ved munden. Selvfølgelig ikke hver gang, men ofte. Normalt plejer hun at knurre en gang hver anden måned hvis hun VIRKELIG har været træt, men fra den her løbetid af og til nu er det meget ofte hun knurrer.

Hun har altid været meget glad for sine puttere (bamser der piver når hun bider i dem), og ved sine to andre løbetider har hun været ekstra overbeskyttende, men det aftog så efter løbetiden var overstået. Men det er ikke aftaget efter den her løbetid. De puttere skal nærmest med over det hele, og hun er også en sur knurrepot når hun har dem i munden. Så beder jeg hende aflevere, og så gør hun det, og så lægger jeg den put lidt væk.

Men idag da hun lå på ryggen og puttede, lagde jeg mærke til der sev noget ud af den ene brystvorte på hende, som om hun nærmest har mælk i dem nu - men det var godt nok gennemsigtigt a la vand. Plus hele regionen dernede ved brysterne hænger mere efter den sidste løbetid.

Er der nogen der ved hvad der sker!??! :vedikke:

 

HJÆLP!

Marie

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville konsulterer en dyrlæge, der skal checke hende for mælkekirtelbetændelse. Og så få en recept der stopper denne falske hormonproduktion.

Hunden er jo vanvittig stresset over sin situation med hvalpe der skal passes , men ikke kan findes.

Jeg vil tilråde at få hende steriliseret efter måske 4 mdr, når hormonniveauet igen er på normalen.

Ellers bliver det ofte bare værre og værre med tiden.

Jeg har også en tæve, der har lidt af dette, og 3 stk, der aldrig har.

Min blev så frygtelig nervøs, at det var en pine at iagttage hende , nu er hun i harmoni med sin krop.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lidt forundret over hvis det falder sammen med løbetiden - og ikke de ca. to måneder efter, hvor der ville være kommet hvalpe? Har aldrig hørt om fænomenet falsk løbetid, men kender så rigeligt til falsk drægtighed. Det er ikke for at være næsvis, men blot for at forstå hvor i forløbet dit problem ligger.

 

Mine yngste tæver har begge tendens til noget falsk drægtighed. Dog ikke i så høj grad som min ældste, der blev steriliseret i en alder af ni. Det har givet hende jordens værste pels, men hun hviler meget bedre i sig selv.

 

Humørmæssigt har jeg de største problemer her en måneds tid efter løbetid. De yngste går i løbetid i forlængelse af hinanden, og en måned senere er der tilsyneladende igen et udslag i hormonniveauet, hvilket gør dem begge ekstra sensitive overfor hinanden.

 

Hos dig lyder det dog til at være en generel forværrelse af den almene sindstilstand for hver løbetid. Eller er det forkert forstået? Hvis det er tilfældet er der måske nogle helt andre ting du skal have set på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lidt forundret over hvis det falder sammen med løbetiden - og ikke de ca. to måneder efter, hvor der ville være kommet hvalpe? Har aldrig hørt om fænomenet falsk løbetid, men kender så rigeligt til falsk drægtighed. Det er ikke for at være næsvis, men blot for at forstå hvor i forløbet dit problem ligger.

 

Mine yngste tæver har begge tendens til noget falsk drægtighed. Dog ikke i så høj grad som min ældste, der blev steriliseret i en alder af ni. Det har givet hende jordens værste pels, men hun hviler meget bedre i sig selv.

 

Humørmæssigt har jeg de største problemer her en måneds tid efter løbetid. De yngste går i løbetid i forlængelse af hinanden, og en måned senere er der tilsyneladende igen et udslag i hormonniveauet, hvilket gør dem begge ekstra sensitive overfor hinanden.

 

Hos dig lyder det dog til at være en generel forværrelse af den almene sindstilstand for hver løbetid. Eller er det forkert forstået? Hvis det er tilfældet er der måske nogle helt andre ting du skal have set på.

 

Den her løbetid er den slemmeste der har været - nummer et var hård, da hun slet ikke kunne forstå hvad der skete. Nummer to var den nemmeste løbetid af de tre der har været, så vil ikke sige de er blevet værre. Men den her tid efter den tredje har været hård.

Jeg vil sige det er tiden efter der er værst, da hun virkelig er blevet utrolig følsom. Der skal intet til hun bliver sur, og jeg har måtte være efter hende ofte fordi jeg ikke tolererer den her sure adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres respons - jeg vil helt klart prøve Galastop eller lign. medicin. Så jeg kontakter hendes dyrlæge på mandag :-D Og i den forbindelse bliver hun også tjekket for mælkekirtelbetændelse.

 

Tusind tak :)

 

Marie

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Mk 101 skriver, kan det nok ikke kun være falsk drægtighed, som jeg har opfattet indlægget som ved 1 ste læsning.Var nok lidt for hurtig eller uopmærksom.

Lyder mere som en hormonfejl altså mærkelig produktion, eller pzykisk påvirkning af disse.

Falsk drægtighed er vel mere karaktaristisk ved at kunne begynde ca 6 uger efter ægløsning, ca på blødningsstarts 12-14 dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

I TS' første indlæg står at hunden gik i løb i februar, så det passer vel nogenlunde med de to måneder efter...

 

Tror jeg hang mig for meget i overskriften.

 

Bliver nødt til at spørge mere ind til dette: "Der skal intet til hun bliver sur, og jeg har måtte være efter hende ofte fordi jeg ikke tolererer den her sure adfærd."

 

Hvad dækker det over, at skulle være efter hende? Hvilken race er hun og er hun ellers en forsigtig hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror jeg hang mig for meget i overskriften.

 

Bliver nødt til at spørge mere ind til dette: "Der skal intet til hun bliver sur, og jeg har måtte være efter hende ofte fordi jeg ikke tolererer den her sure adfærd."

 

Hvad dækker det over, at skulle være efter hende? Hvilken race er hun og er hun ellers en forsigtig hund?

 

At være efter hende betyder at bruge ordet "nej" hele tiden og det har været mange ture hen i kurven. - ved ikke hvad du ellers hentyder til?

Men hun er en lydig hund, så en tur hen i kurven og et bestemt nej, så forstår hun pointen.

Hun er en tjekkisk rottehund, og en utrolig stædig en af slagsen. Men hun har krudt i røven, og er ellers ikke en meget forsigtig hund. Hun er fremme i skoene, og tror ofte hun er større end sine 2.8 kg.

 

Marie

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...