Hop til indhold

Hvad betyder den her reaktion (billede)?


vinhou
 Share

Recommended Posts

Nellie har en mærkelig opførsel ind imellem. Jeg kan fx sidde her ved computeren ligesom nu, og så kan Nellie hoppe op i sofaen - herefter kan der så gå et minut fx, hvorefter jeg tilfældigt kigger over på hende, og så sidder hun sådan som på billedet, dog plejer hun at sidde mere 'op' på bagdelen (det er svært at tage billede af det, for når jeg fokuserer på hende flytter hun på sig). Tit lænet langt bagover, altid siddende på den sære facon, ind imellem med hovedet bøjet bagover så hun nærmest kigger op i loftet. :genert:

 

Det er altså ikke en opførsel jeg 'skaber' - for jeg sidder jo bare og er koncentreret om noget helt andet. Ind imellem, ikke så ofte, kan hun også finde på at lave en knurrelyd når hun sidder ved siden af mig og jeg er koncentreret om computeren... her sidder hun dog ikke som på billedet, og jeg tænker, at det simpelthen er fordi hun vil have opmærksomhed. Denne knurrelyd er forøvrigt ikke truende, hun er bare en meget snakkende hund. :blink:

 

Hun har også tendens til, hvis jeg kommer over til hende mens hun ligger i sofaen, at rulle om på ryggen og så ligge sådan. Jeg tænker noget underdanighed? Men jeg er ikke specielt erfaren i hundesprog, og især opførslen på billedet har undret mig længe. Hun har gjort det nærmest siden jeg fik hende, og hun er født i januar 2010.

 

Gode bud? Eller skal jeg bare acceptere at hun er lidt tosset i hovedet, hvilket er en del af hendes charme. :mrgreen::hjerte:

DSC01402.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Altså mange hunde kan faktisk godt lide at ligge sådan, det gør Pluto også og umiddelbart ville jeg mene at det at hun lægger sig på ryggen når du kommet over til hende er fordi hun gerne vil kløes lidt på maven (sådan er det nemlig med Pluto) :hjerte:

Jeg synes ikke hun ligner en unerdanig hund, overhovedet ikke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså mange hunde kan faktisk godt lide at ligge sådan, det gør Pluto også og umiddelbart ville jeg mene at det at hun lægger sig på ryggen når du kommet over til hende er fordi hun gerne vil kløes lidt på maven (sådan er det nemlig med Pluto) :hjerte:

Jeg synes ikke hun ligner en unerdanig hund, overhovedet ikke :-D

På billedet sidder hun halvvejs op, men jeg kan godt se, det ikke er så tydeligt. Når vi er ude ved mine forældre gør hun det samme i deres sofa, men der sidder hun helt op og man kan se, hun virkelig spænder nogle muskler for at blive siddende "oprejst", og hendes forben sidder ligesom på billedet og vipper lidt op og ned. Det virker altså bare som en sær adfærd.

 

Men det med at vende sig om på ryggen, der vil jeg godt acceptere din forklaring - hvem kan ikke lide at blive kløet på maven? :blink: Desuden ligger hun også på ryggen lige nu og snoooorker ved siden af mig. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
På billedet sidder hun halvvejs op, men jeg kan godt se, det ikke er så tydeligt. Når vi er ude ved mine forældre gør hun det samme i deres sofa, men der sidder hun helt op og man kan se, hun virkelig spænder nogle muskler for at blive siddende "oprejst", og hendes forben sidder ligesom på billedet og vipper lidt op og ned. Det virker altså bare som en sær adfærd.

 

Men det med at vende sig om på ryggen, der vil jeg godt acceptere din forklaring - hvem kan ikke lide at blive kløet på maven? :blink: Desuden ligger hun også på ryggen lige nu og snoooorker ved siden af mig. :lun:

 

Hun prøver måske bare at være menneske hehe :klap:Men det lyder godt nok mærkligt, det vil jeg gi dig... Kan ikke se hvad det skulle være... Håber der er nogen der ved lidt mere om det end mig der kan hjælpe dig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun prøver måske bare at være menneske hehe :klap:Men det lyder godt nok mærkligt, det vil jeg gi dig... Kan ikke se hvad det skulle være... Håber der er nogen der ved lidt mere om det end mig der kan hjælpe dig :blink:

Haha, det har jeg også selv jævnligt tænkt, at hun vil være et menneske. Jeg tror ikke, hun ved, hun er en hund. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen gange, så tror jeg bare vi skal lade være at tænke for meget over ting :mrgreen:

 

Karla går nogen gange amok inde i sengen, hvor hun står i legebuk og så gnider hun sit hoved ned i sengen mens hun knurrer helt vildt og voldsomt og fnyser....

 

Jeg har været til dyrlægen et utal af gange for at få tjekket øjne, ører osv. fordi jeg var sikker på, at det måtte skyldes en eller anden irritation omkring hendes hoved...

 

Men der er intet at finde nogen steder... Dyrlægen sagde med et smil på læben og en "bagtale"hvisken: "Jeg tror det er noget mentalt" :lol::lol:

 

og efter at have nærstuderet det, er det gået op for mig, at det er hendes måde at "køre sig selv op" til en vild "springen rundt i dynerne, knurre af alting og brydes med nogen" leg... Hun elsker hvis vi tager imod invitationen og leger med...

 

Jeg havde egentlig tænkt jeg skulle optage det en dag, for det ser meget sært ud....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, lad os bare holde os til forklaringen, at Nellie måske er lidt speciel - eller 'unik', det er vist det rigtige udtryk. :roll:

 

Nogen gange, så tror jeg bare vi skal lade være at tænke for meget over ting :mrgreen:

 

Karla går nogen gange amok inde i sengen, hvor hun står i legebuk og så gnider hun sit hoved ned i sengen mens hun knurrer helt vildt og voldsomt og fnyser....

.

 

Men der er intet at finde nogen steder... Dyrlægen sagde med et smil på læben og en "bagtale"hvisken: "Jeg tror det er noget mentalt" :lol::lol:

:klap: Jeg kan lige se det for mig. :klap:

 

Jeg er bare sådan en nysgerrig og analyserende person af natur og er vant til fx fra hesteverdenen at man ligesom kan forklare de fleste ting... men hende Nellie gør altså mange uforklarlige ting synes jeg - eftersom jeg kun har haft hund i 3 år tænker jeg så, at måske ligger der en logisk forklaring bag det... men måske din dyrlæges forklaring også passer på Nellie. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...