Hop til indhold

Inspiration til træning


Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg ville gerne høre hvad folk træner. Har du en god idè til et godt stunt eller fundet en smart måde at træne en øvelse på, så er der sikkert andre der gerne vil høre om det.

 

Lige i øjeblikket træner vi "sjippe". Når min hund bliver ophidset laver han nogle sjove elevatorspring og det tænkte jeg at jeg kunne udnytte. Jeg siger: oooooog hop, og så hopper han. Så er det bare spørgsmålet om at time hans hop med sjippetovet..... og så selvfølgelig, selv at komme over. Det er faktisk det sværeste, når jeg er så fokuseret på ham og timingen.

 

Nogle gange går man lidt død i det med at træne, og så kan man finde gløden igen ved at høre om andres oplevelser/ anstrengelser :wink: , så fortæl hvad I går rundt og laver.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Træne, hvad er det? :wink:

 

Vi er lige nu ved at træne "Otte" (8-taller mellem benene på mig) - skal lige have fundet ud af at komme fra at lokke ham rundt, til at han gør det af sig selv, hehe...

 

Sidste trick han lærte var at kravle - han er dog ikke færdig endnu, for han kan ikke gøre det hvis ikke jeg fører ham med fingeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er lige nu ved at træne "Otte" (8-taller mellem benene på mig) - skal lige have fundet ud af at komme fra at lokke ham rundt, til at han gør det af sig selv, hehe...

 

Det kan du gøre ved, gradvis at starte med godbiden længere fremme. Dvs. at fra at række ind under dit ben (med godbiden), viser du ham godbiden længere fremme. Du skal kun flytte godbiden et par cm ad gangen.

 

Hvis du altid starter med din hund på samme side og bruger det samme ord hver gang, skal han nok lære at forstå signalerne.

 

Det er svært at beskrive med ord. Håber det er forståeligt alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...