Hop til indhold

Eaglepack + hjemmelavet


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået foderprøver hjem fra Eaglepack, har læst inde på siden om deres produkter og har også læst her, at mange af jer der tørfodrer også bruger dette...

 

Jeg kan dog hverken på poserne eller på hjemmesiden se hvor meget den anbefalede mængde er.... På min Royal Canin pose står der 150g dagligt for en hvalp mellem 8 og 12 uger... Nogen der ved hvor meget hun bør have af Eagle Pack? Det er kylling og ris versionen....

 

Jeg ville rigtigt gerne fodre hjemmelavet også. Så altså fx tænkte jeg 2/3 tørfoder og 1/3 hjemmelavet...

 

Hvis jeg nu laver mad efter Annemaries opskrift (med 1/3 kød istedetfor 1/4) hvor meget skal hun så ca have gram-mæssigt?

 

Det er jo en jungle det her foderhalløj :mrgreen:

 

Udover sine måltider regner jeg selvfølgelig med, at der skal bruges en masse godbidder til træning. Skal man også tage dem fra hendes foderration når hun er så lille? Eller må de gerne komme "udover"...?

 

Det var lige spørgsmålene for nu :-D kommer uden tvivl i tanke om en hel masse flere efterhånden....

Redigeret af Amocca
rettelse i tekst
Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det bare om der er nogen af de kloge damer der også kan svare på det andet og tredje spørgsmål ;-)

 

For hjemmelavet mad er vel næppe ligeså koncentreret som tørkost, så hvis jeg tager 50g tørkost ud af dagsrationen skal der jo nok en par gram mere af hjemmelavet til...

 

Men jeg er simpelthen sådan en matematik-spasser at jeg ikke kan gennemskue det :oops: det ville jo være nemt hvis 50g tørkost ud betød 50g hjemmelavet ind, men det kan næppe passe...

 

Og så lige dte med træningsgodbidderne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har fået foderprøver hjem fra Eaglepack, har læst inde på siden om deres produkter og har også læst her, at mange af jer der tørfodrer også bruger dette...

 

Jeg kan dog hverken på poserne eller på hjemmesiden se hvor meget den anbefalede mængde er.... På min Royal Canin pose står der 150g dagligt for en hvalp mellem 8 og 12 uger... Nogen der ved hvor meget hun bør have af Eagle Pack? Det er kylling og ris versionen....

 

Jeg ville rigtigt gerne fodre hjemmelavet også. Så altså fx tænkte jeg 2/3 tørfoder og 1/3 hjemmelavet...

 

Hvis jeg nu laver mad efter Annemaries opskrift (med 1/3 kød istedetfor 1/4) hvor meget skal hun så ca have gram-mæssigt?

 

Det er jo en jungle det her foderhalløj :mrgreen:

 

Udover sine måltider regner jeg selvfølgelig med, at der skal bruges en masse godbidder til træning. Skal man også tage dem fra hendes foderration når hun er så lille? Eller må de gerne komme "udover"...?

 

Det var lige spørgsmålene for nu :-D kommer uden tvivl i tanke om en hel masse flere efterhånden....

 

Det bedste råd jeg kan give dig er at se på din hunds foderstand hver dag og øge eller mindske rationerne derefter.

En hvalp bør være slank (nå ja, det skal en voksen hund jo også være) og den daglige fodermængde kan svinge afhængig af aktivitet, temperatur, stressniveau m.m.

 

Godbidderne tages fra foderrationen, så hunden ikke bliver overvægtig.

Jeg tager kød fra til godbidder når jeg laver hjemmelavet foder.

 

Du kan se foderbehovet her: http://www.hundeleksikon.dk/hundme.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...