Gæst Basset-baby Skrevet April 21, 2011 Rapporter Share Skrevet April 21, 2011 Hejsa. Inspireret af tråden om godbidder: Jeg ved at alle hunde selvfølgelig er forskellige, og nogle har sarterer maver end andre. Men hvad kan de i princippet tåle? Hvad er sundt og usundt? Må de fx få alt frugt og grønt? Kødpållæg- rygbrød, der er jo korn i? Is eller slik (chips)? Det lyder til at jeres hunde får en del guffer om dagen, men hvordan pokker styre i deres mængde i forhold til hundens vægt? Vil jo gerne forkæle Alfred lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret April 21, 2011 Rapporter Share Besvaret April 21, 2011 Hejsa. Inspireret af tråden om godbidder: Jeg ved at alle hunde selvfølgelig er forskellige, og nogle har sarterer maver end andre. Men hvad kan de i princippet tåle? Hvad er sundt og usundt? Må de fx få alt frugt og grønt? Kødpållæg- rygbrød, der er jo korn i? Is eller slik (chips)? Det lyder til at jeres hunde får en del guffer om dagen, men hvordan pokker styre i deres mængde i forhold til hundens vægt? Vil jo gerne forkæle Alfred lidt Jeg har altid ladt hundene smage "lidt af hvert", min helt egen personlige teori er at de så ikke får så sarte maver... Men jeg gi'r dem ikke bare hvad som helst, men introducerer lidt ad gangen, og over så pas lang tid at deres maver ikke reagerer på det. Starter f.eks. med "købeguffer" og små stykker kød/fedt, lægger så mere og mere til efter hånd - pølser, ost m.m. Frugt og grønt får mine ikke ret meget af, men agurk og gulerødder har de fået ret tidligt. Frostie elsker tomater, men det er nok ret stærkt, så det har Iso ikke fået endnu (1,5 år). Æble/pæreskrog får de også når de er lidt ældre, og så har de selv fundet ud af at stjæle hindbær i haven... Hvordan man balancerer det med fuldfoderet... Ja, der må jeg nok sige at jeg bare har kørt "på øjemål"... Jeg bruger også rigtig meget legetøj når jeg træner, så det er ikke fordi de har fået vildt mange guffer i den forbindelse. Men det er en svær én, især hvis man bruger andet end tørfoderet til træningsguffer - hvilket jeg også synes at man bør. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret April 21, 2011 Rapporter Share Besvaret April 21, 2011 Karla får sådan ca alt hvad jeg selv spiser Af yndlingsguffer på træningsbanen kan nævnes kogt hjerte, ost (helst sådan noget billig "affaldsost" altså den runde billige skæreost, eller evt. lillebror ostehapsere, dem er hun helt syg med), kyllingepølsestykker, kylling og kalkun i alle afarter - stegt, kogt, grillet, og tunguf på tube... Jeg vil sige, at jeg har ikke været særlig "pædagogisk" med at give hende guffer, hvilket også har givet bagslag et par gange - som fx en hvalp med sprøjtende dårlig mave efter en bakke skinketern til træning (det bruger vi ikke mere ).... Men ellers vil hun altså også hjertens gerne arbejde for gulrerodsbidder, æble og pærestykker, mariekiks og chips de to sidste er nok ikke ligefrem slankende Har jeg været til træning / trænet meget selv, så er der ingen aftensmad ... hun er jo ikke sulten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret April 21, 2011 Rapporter Share Besvaret April 21, 2011 Hejsa. Inspireret af tråden om godbidder: Jeg ved at alle hunde selvfølgelig er forskellige, og nogle har sarterer maver end andre. Men hvad kan de i princippet tåle? Hvad er sundt og usundt? Må de fx få alt frugt og grønt? Kødpållæg- rygbrød, der er jo korn i? Is eller slik (chips)? Det lyder til at jeres hunde får en del guffer om dagen, men hvordan pokker styre i deres mængde i forhold til hundens vægt? Vil jo gerne forkæle Alfred lidt nu læste jeg lige dit oplæg i tråden igen, og det svarede vi vidst ikke rigtigt på De må få det meste frugt og grønt, men ikke rå grønne kartofler, vindruer og så er der vist en grøntsag mere som er noget skidt, men den kan jeg overhovedet ikke huske lige nu - prøv at google giftigt for hunde, så er der nogle lister - ellers så ligger de vist også herinde op til flere gange... Hos hanhunde kan tomater hjælpe imod forhudsbetændelse... og hele rå gulerødder er rigtigt gode som tyggepinde til små hvalpe. De feder ikke og er rare mod gummerne - men det sviner Jeg bruger altid pålægsrester og madrester som guffer i stedet for at smide det ud. Vær dog opmærksom på, at der er ret meget salt i menneskemad - fx i leverpostej og det er ikke super sundt for hunde (eller mennesker for den sags skyld - så de skal ikke leve af det... Is, tjooo... mælkeprodukter kan dog være ret hårde for maven, så lav hellere en hundeis til ham til at køle af med i varmen. Koger du fx hjerte eller kylling eller lign. så hæld kogevandet i isterningposer bagefter, så har du hundeis til en varm dag... slik og chips - ikke sundt for os og heller ikke for dem - og chokolade er direkte giftigt. Det ændrer dog ikke på, at de fleste hunde godt kan lide både chips og chokolade Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret April 21, 2011 Rapporter Share Besvaret April 21, 2011 nu læste jeg lige dit oplæg i tråden igen, og det svarede vi vidst ikke rigtigt på De må få det meste frugt og grønt, men ikke rå grønne kartofler, vindruer og så er der vist en grøntsag mere som er noget skidt, men den kan jeg overhovedet ikke huske lige nu - prøv at google giftigt for hunde, så er der nogle lister - ellers så ligger de vist også herinde op til flere gange... Hos hanhunde kan tomater hjælpe imod forhudsbetændelse... og hele rå gulerødder er rigtigt gode som tyggepinde til små hvalpe. De feder ikke og er rare mod gummerne - men det sviner Jeg bruger altid pålægsrester og madrester som guffer i stedet for at smide det ud. Vær dog opmærksom på, at der er ret meget salt i menneskemad - fx i leverpostej og det er ikke super sundt for hunde (eller mennesker for den sags skyld - så de skal ikke leve af det... Is, tjooo... mælkeprodukter kan dog være ret hårde for maven, så lav hellere en hundeis til ham til at køle af med i varmen. Koger du fx hjerte eller kylling eller lign. så hæld kogevandet i isterningposer bagefter, så har du hundeis til en varm dag... slik og chips - ikke sundt for os og heller ikke for dem - og chokolade er direkte giftigt. Det ændrer dog ikke på, at de fleste hunde godt kan lide både chips og chokolade Tak for et lidt mere direkte svar :blink: Og super god ide med hundeisene !!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts