Hop til indhold

Trappe-træning

Gæst Charlie's Mor
 Share

Recommended Posts

Gæst Charlie's Mor

Da vi bor i et hus, hvor der er trapper, bliver jeg nødt til, at træne Charlie i, at gå på trapper... :blink: (Lige nu bliver han båret)

- Hvad er den bedste framgangs-måde?

Det jeg havde tænkt mig, (men er kommet i tvivl) var at få Charlie til, at sætte begge forpoter på det første trin og derefter rose ham + godbidder... :blink: Gøre det et par gange, til han gør det sikkert... Derefter ville jeg gå et trin op og få ham til, at tage bagbenene med, så han står med alle 4 poter, på det første trin og så ellers derop af... :blink:

- Er det en god ide?

- Og hvornår er det en god ide, at begynde, at træne trapper? (Han er 11 uger)

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi bor i et hus' date=' hvor der er trapper, bliver jeg nødt til, at træne Charlie i, at gå på trapper... :blink: (Lige nu bliver han båret)

[b']- Hvad er den bedste framgangs-måde?[/b]

Det jeg havde tænkt mig, (men er kommet i tvivl) var at få Charlie til, at sætte begge forpoter på det første trin og derefter rose ham + godbidder... :blink: Gøre det et par gange, til han gør det sikkert... Derefter ville jeg gå et trin op og få ham til, at tage bagbenene med, så han står med alle 4 poter, på det første trin og så ellers derop af... :blink:

- Er det en god ide?

- Og hvornår er det en god ide, at begynde, at træne trapper? (Han er 11 uger)

Tror hunden skal være nærmest udvokset inden den må gå for meget på trapper :vedikke:

Molly har lært det selv, efter hun er blevet større kan hun det bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået at vide, at man skal bære dem så længe som muligt indtil hvalpen er fuldt udvokset, for at undgå belastning af knogler og led. Ved ikke om det er noget helt andet med små hunderacer.. :confused:

Men nu er Charlie jo ikke så stor, så det bliver der jo ikke så meget bakseri ved :blink:

Jeg får nok et problem, når jeg skal slæbe en retriever op til 2. sal :rolleyes:

Har ikke hørt at man skulle lære hunden at gå op og ned. Tror det kommer helt af sig selv. Sådan var det i hvert fald med vores første hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Jeg har hørt at hvalpen må gerne gå op af trapper, men må først gå ned af trapper når den er 6 mdr, fordi ellers kan skuldrene ikke holde til det bump de får ned af trappen.

Jeg tror ikke du behøver at lære den at gå på trapper, alle de hunde jeg har kendt har gjort det af sig selv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Okay tak... :blink: Jeg tror desværre' date=' jeg bliver nødt til, at træne Charlie... :oops: Han er jo en værre bangebuks... :vedikke:[/quote']

Ja, men selv om han er bange er det jo ikke ens betydende med at han ikke kan finde ud af det :blink: Men som sagt indtil han er 6 mdr så skal han bæres og mon ikke han har fået lidt mere mod på livet til den tid, så skal det nok komme skal du se :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bor fordelt på kælder, stue, første og anden sal... Vi bar Karla indtil hun var omkring 7 mdr... herefter fik hun lov at gå op, og så bar jeg hende ned indtil hun var omkring de 10 mdr. Så opgav jeg trappekampen...

Hun kunne selv (fandt vi ud af) allerede fra hun var 8 uger - der kunne jeg pludselig ikke finde hvalpen!!!!

At træne et par trin gør ingen skade, jeg ville ikke lokke, men lade ham selv tage beslutningen. Fx ved at sætte ham 3 trin nede og så selv gå op... så skal han nok komme...

Link til indlæg
Del på andre sites