Hop til indhold

Hvor køber i barf


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Nu har jeg efterhånden barfet mine hunde i 2 år, men har altid købt hos RHM, da jeg så syntes, at jeg var sikker på, at de fik det de havde behov for (med to hunde er det jo ikke helt billigt;-)).

 

Hvor køber I jeres barf??-synes tit at jeg læser at I køber billigt ind i supermarkederne:-D.

 

Og giver I jeres hunde hele kyllinger eller bare lår ?? Jeg er nemlig blevet tilbudt nogle kyllingeskrog af en bekendt.

 

Og hvordan med kaniner-får de bare en hel pelset kanin eller hvad og hvor gamle skal de være før de må få sådan en(min hvalp er kun 6 mdr. men knuser gerne kødben;-))???

 

Hvad giver I for en kasse ben(15 kg) og hvor køber I dem, vil nemlig gerne have noget at sammenligne med før jeg kontakter et par slagtere;-)??

 

Jeg har dog ikke tænkt helt at opgive RHM, men vil gerne supplere:mrgreen:.

 

Og et lille tillægsspørgsmål - hvornår er det at man kan nøjes med at fodre en gang dagligt?? Indtil videre får hvalpen mad to gange om dagen

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg handler 4 steder:-D:

 

- Kallun og hjortekød købes hos Doxx i Kolding (RHM), da hun er billig - skal ikke købe en bestemt mændge for at få den billige pris.

- Kyllingskrog samt kalkunhalse købes hos Allegården. Vores får hele kyllingskroget.

- indmad (hjerte og lever) købes i Føtex

- Hestekød, lammekød og ben købes hos slagteren. Ben giver jeg 12kr pr kg - men det er når jeg køber 50kg. Ellers plejer de at sige en pris på 15kg pr kilo, og det er gode kødfyldte ben.

 

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber ved RHM, DBC, slagteri, supermarked. Og hvis nogen har noget til salg:-D

 

Ved slagteriet giver jeg 10 kr pr kg ben. Og man skal minimum købe 10 kg. Det skal man også af det kød han sælger (heste og oksekød i alle afskygninger).

 

Kyllingeskrog (og kalkunskrog) er gode. Så dem kan du sagtens give. Jeg har endnu ikke givet en hel kylling, men det er kun fordi det ikke har passet i portioner:-D

 

Kanin ville jeg prøve at give hel med pels, hvis hunden vil spise det. Men ellers ville jeg partere den. Også fordi det igen vil være for stor portion.

 

Jeg ved ikke hvornår man begynder at fodre hvalpe en gang dagligt. Jeg begyndte først at råfodre, da Luna var voksen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basset-baby

Jeg kigger med her, da jeg kraftigt overvejer at starte op på barf.

 

Må bare indrømme at jeg synes at 700kr om mdr er mange penge, det må næsten kunne gøres billigere ?

-Det var hvad hende fra RHM regnede med at det ville koste med ca.800 gr. om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kigger med her, da jeg kraftigt overvejer at starte op på barf.

 

Må bare indrømme at jeg synes at 700kr om mdr er mange penge, det må næsten kunne gøres billigere ?

-Det var hvad hende fra RHM regnede med at det ville koste med ca.800 gr. om dagen.

 

Det lyder da godt nok også dyrt :shock:.

 

Jeg overveer også at barfe, men regnede bestemt ikke med det ville være så dyrt :hmm:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kigger med her, da jeg kraftigt overvejer at starte op på barf.

 

Må bare indrømme at jeg synes at 700kr om mdr er mange penge, det må næsten kunne gøres billigere ?

-Det var hvad hende fra RHM regnede med at det ville koste med ca.800 gr. om dagen.

 

Jeg barfer 1500gr pr dag til min hvalp, og det koster mig ca 800kr pr mdr, så synes det lyder lidt vildt med dine 700kr for 800gr. - specielt eftersom jeg ikke altid går efter det billigste.

Men det kan altså godt betale sig at finde billigere - og ikke dårligere - leverandører til nogen af tingene end hos div barf centre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Pengene er faktisk grunden til at jeg søger info om, hvor i køber og hvad;-).

Jeg betalte 1000 kr for 30kg (kød med brusk og ben) til hvalpen, som jo nok holder en 5 uger,men det er jo ret pebret:hmm:.

Vil tro at jeg kan fodre den store for 600 kr. i mnd., men det løber jo op altsammen - de skal jo også have ben;-).

 

Til gengæld kunne det være sjovt at høre, hvad dem der fodrer, især store hunde og hvalpe, fodrer for i måneden på tørkost??????

Måske jeg skulle oprette en seperat tråd-kunne være sjovt at sammenligne prisen;-).

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vi 'laver' det meste selv - bla lam, hest, ged og kyllinger - både geder og får giver kallunen og hønsene giver æg.

 

Vildt skaffer vi via en jæger

 

Fisk via en lystfisker

 

Kaniner købes ved en hobbyavler og jeg vælger at flå og rense dem og parterer dem så for det meste i passende portionsstørrelser inden frysning.

 

Penge vi skal have op af lommen månedligt (her er så ikke talt foder til lam/får/ged/hest osv med) beløber sig efterhånden til... 50 kr :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hej,

Du må til at levere til os andre:klap:-alle de penge vi ville have til overs hver måned;-).

V.H. Sille

 

Så tror jeg, at jeg ville gå konkurs :lol:

 

Udgifter til indkøb af avlsdyr, løn til slagteren, evt dyrlægeregninger osv. regner jeg jo ikke med i hundenes foderudgift, men udgiften er der jo stadig - i mit regnskab render de udgifter sig så bare på det kød vi tager til os selv :mrgreen:

 

Der er dog ingen tvivl om, at det vil være billigere for mange at købe hele eller halve slagtelam/kid, evt tage de bedste stykker fra til egen husholdning og så fodre hundene med resten - den pris du har skrevet på 30 kg kød fra RHM er højere end det jeg får for tilsvarende kg lam, som er 1. klasses kød fra glade udegående græssende dyr, beregnet til menneskemad. :5up:

 

.... men det er jo det med mellemled - alle skal tjene på det og ingen tvivl om, at Barfcentrene har fundet en god indtjening :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basset-baby
Hej,

 

Pengene er faktisk grunden til at jeg søger info om, hvor i køber og hvad;-).

Jeg betalte 1000 kr for 30kg (kød med brusk og ben) til hvalpen, som jo nok holder en 5 uger,men det er jo ret pebret:hmm:.

Vil tro at jeg kan fodre den store for 600 kr. i mnd., men det løber jo op altsammen - de skal jo også have ben;-).

 

Til gengæld kunne det være sjovt at høre, hvad dem der fodrer, især store hunde og hvalpe, fodrer for i måneden på tørkost??????

Måske jeg skulle oprette en seperat tråd-kunne være sjovt at sammenligne prisen;-).

 

V.H. Sille

 

Her fodre vi en Basset hvalp på 10 uger til ca. 250 kr om måneden. Royal Canin hvalpefoder, large breed. Han spiser ca. 200gr om dagen(selvom pakken foreslår 260). Når han til gengæld nærmer sig 10 mdr skal ha spise 400 gr/dagligt, og så er det jo nærmere 500 kr/mdr.

 

Det 700kr var også for 30kg hos RHM, men hun må have regnet forkert. hvis han skal have 800 gr/dagligt, og skulle springe hvert 5. måltid over, så kommer jeg ikke op på 30 kg/mdr. "Fasten" anbefalede hun fordi hans knogler ikke skal overbelastes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så tror jeg, at jeg ville gå konkurs :lol:

 

Udgifter til indkøb af avlsdyr, løn til slagteren, evt dyrlægeregninger osv. regner jeg jo ikke med i hundenes foderudgift, men udgiften er der jo stadig - i mit regnskab render de udgifter sig så bare på det kød vi tager til os selv :mrgreen:

 

Der er dog ingen tvivl om, at det vil være billigere for mange at købe hele eller halve slagtelam/kid, evt tage de bedste stykker fra til egen husholdning og så fodre hundene med resten - den pris du har skrevet på 30 kg kød fra RHM er højere end det jeg får for tilsvarende kg lam, som er 1. klasses kød fra glade udegående græssende dyr, beregnet til menneskemad. :5up:

.... men det er jo det med mellemled - alle skal tjene på det og ingen tvivl om, at Barfcentrene har fundet en god indtjening :genert:

 

Hej,

Nu bor jeg jo på landet(ikke på en gård), så jeg tror faktisk at jeg i løbet af de næste par måneder, vil prøve at tage kontakt til et par landmænd med får,kyllinger,køer m.m. og høre om de evt. ville sælge lidt til mig når de alligevel slagter. Så kan jeg jo supplere med RHM.

Der ligger ihvertfald en kaninfarm 4 km herfra;-).

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Her fodre vi en Basset hvalp på 10 uger til ca. 250 kr om måneden. Royal Canin hvalpefoder, large breed. Han spiser ca. 200gr om dagen(selvom pakken foreslår 260). Når han til gengæld nærmer sig 10 mdr skal ha spise 400 gr/dagligt, og så er det jo nærmere 500 kr/mdr.

 

Det 700kr var også for 30kg hos RHM, men hun må have regnet forkert. hvis han skal have 800 gr/dagligt, og skulle springe hvert 5. måltid over, så kommer jeg ikke op på 30 kg/mdr. "Fasten" anbefalede hun fordi hans knogler ikke skal overbelastes.

 

Hej,

Hvis du barfer en hvalp må han ikke faste og ej heller have en ren ben-dag.

Min forhandler siger at det må man først gøre når de er et år;-).

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basset-baby
Hej,

Hvis du barfer en hvalp må han ikke faste og ej heller have en ren ben-dag.

Min forhandler siger at det må man først gøre når de er et år;-).

V.H. Sille

 

Ja, det var også hvad jeg kunne læse mig frem til på nettet- men grundet hans race ville forhandleren hos RHM faste ham hver 5. gang. For at hans knogler ikke skulle belastes for meget. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var også hvad jeg kunne læse mig frem til på nettet- men grundet hans race ville forhandleren hos RHM faste ham hver 5. gang. For at hans knogler ikke skulle belastes for meget. :vedikke:

 

Hej igen,

Ja nu ved da jeg ikke alt;-), men jeg har en berner(stor race) og en aussie(mellem race) og ingen af dem skal faste, netop fordi de har brug for alt hvad de kan få, når de er i voksealderen;-).

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja, det var også hvad jeg kunne læse mig frem til på nettet- men grundet hans race ville forhandleren hos RHM faste ham hver 5. gang. For at hans knogler ikke skulle belastes for meget. :vedikke:

 

:confused:

 

Hvad har faste, med belastning af knogler at gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basset-baby
Hej igen,

Ja nu ved da jeg ikke alt;-), men jeg har en berner(stor race) og en aussie(mellem race) og ingen af dem skal faste, netop fordi de har brug for alt hvad de kan få, når de er i voksealderen;-).

V.H. Sille

 

Jeg må også ærligt indrømme at hun virkede en smule "uvidende"- Tror jeg finder en anden forhandler der kan hjælpe mig. Nogle forslag(gør ikke noget at jeg skal køre et stykke)? Jeg vil gerne have lagt en foderplan til at starte med, så jeg er sikker på at han får alt hvad han har brug for :)

-Hende her sagde også at man skulle give både olier og vitaminer ved siden af.

 

Ved i om man kan fodre med friske grønsager istedet for indmad ? Alfred elsker friske grønsager, så for mig virker det jo ideelt at han kan få dem friske i stedet for "nedbrudte" :vedikke: ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Friske grøntsager kan ikke erstatte indmad-det er vigtigt, at han får indmad en gang om ugen(jeg giver lidt over et par dage ellers får han tynd mave).

Derudover må du gerne give ham friske grøntsager og frugt-min hvalp spiser både tomater,agurk,æbler,bananer m.m.;-) - den store gider kun tomater.

Jeg handler(får det leveret) hos RHM i Randers og Viborg(hun har butikker der), men nu ved jeg ikke hvor du bor(er lidt geografi blind:oops:), men hun har ihvertfald check på det.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må også ærligt indrømme at hun virkede en smule "uvidende"- Tror jeg finder en anden forhandler der kan hjælpe mig. Nogle forslag(gør ikke noget at jeg skal køre et stykke)? Jeg vil gerne have lagt en foderplan til at starte med, så jeg er sikker på at han får alt hvad han har brug for :)

-Hende her sagde også at man skulle give både olier og vitaminer ved siden af.

 

Ved i om man kan fodre med friske grønsager istedet for indmad ? Alfred elsker friske grønsager, så for mig virker det jo ideelt at han kan få dem friske i stedet for "nedbrudte" :vedikke: ?

 

Umiddelbart ville jeg anbefale at tage en tur til Glostrup, til Dansk Barf Center. Simpelthen fordi du har en race, som måske skal fodres anderledes end en almindelig lab eller aussie. Du kan starte med at ringe til dem og høre. De laver foderplan, som er tilpasset lige nøjagtig din hund.

 

Jeg fodrede min toller med en stor procentdel ben for at sikre, at der ikke skulle være problemer med HD. Han er umiddelbart en lille smule mindre end de fleste tollere vi har mødt, men det ser jeg absolut som en fordel. Til gengæld har han STOLPER:shock: som forben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basset-baby
Umiddelbart ville jeg anbefale at tage en tur til Glostrup, til Dansk Barf Center. Simpelthen fordi du har en race, som måske skal fodres anderledes end en almindelig lab eller aussie. Du kan starte med at ringe til dem og høre. De laver foderplan, som er tilpasset lige nøjagtig din hund.

 

Jeg fodrede min toller med en stor procentdel ben for at sikre, at der ikke skulle være problemer med HD. Han er umiddelbart en lille smule mindre end de fleste tollere vi har mødt, men det ser jeg absolut som en fordel. Til gengæld har han STOLPER:shock: som forben.

 

Tusind tak for rådet- det vil vi gøre :) Vi skal til Kbh torsdag, så kan vi tage et smut forbi Glostrup på vejen derind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...