Hop til indhold

vad heder det enlig ??

GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

når man for sin hund til at holle op med at gø af andre eller holle op med at tikke ved boret eller stjele fra køkkenboret osv vad heder det så enlig opdragelse eller træning :vedikke:

jeg kan best lig at kalle det træning men jeg ved ikke om det osse er det

rektige at kalle det for. vad mener i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja det har jeg faktisk aldrig tænkt over. Men opdragelse lyder ofte negativt, selvom det ikke behøver være det. Jeg tror mest jeg bruger ord som " vi øver" eller " han skal lærer" . Altså han skal lærer ikke at tigge ved bordet, han skal lærer at komme når man kalder osv. Eller vi øver at gå pænt i snor osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja det er faktisk aldrig noget jeg har tænkt over om det hedder det ene eller det andet :hmm:.

Ligesom Stella bruger jeg også ofte vendningen "vi øver" eller "han skal lære". Faktisk synes jeg det lyder mest logisk at sige han skal lære at lade være med at gø af andre.

Men egentlig er både træning og opdragelse vist lidt det samme, hunden skal opdrages og dette opnås via træning ;-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror jeg ville kalde sådan nogle ting for alm opdragelse, er det så slemt? :vedikke: Synes det lyder pædagogisk, børne/ familie-agtigt. :hjerte: Til gengæld lyder den engelske oversættelse ''disciplining your children'' virkelig slem. :skraek:

Smilla er ikke særlig godt opdraget. Hun stjæler, springer op, gøer, skraber på dørene.. Husregler har vi nærmest igen af. Bortset fra at man ikke tisser inde eller jagter katte. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites