Gæst Capone Skrevet April 24, 2011 Rapporter Share Skrevet April 24, 2011 Mon vi om 10 år har andre hunde end små selvskabshunde i lille Dk ? :hmm::damn: Ekstra Bladet - Schæferhunde dræbte flere høns Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Mon vi om 10 år har andre hunde end små selvskabshunde i lille Dk ?:hmm::damn: Sandsynligvis ikke. Og til den tid skal folk have krisehjælp hvis der kommer en flue ind i deres hus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Hej, Ja nu går jeg nok mod strømmen;-)-men der skal nu heller ikke komme to schæfere eller andre racer for den sags skyld farende ind i min have og te sig tosset:evil:. Ligesom jeg heller ikke vil finde mig i udfarende løse hunde, når jeg går tur. Så selvfølgelig skal ejer have en advarsel - og så må man tage den derfra, for den slags skal jo helst kun ske en gang;-). Og selvfølgelig skal de have en chance-mine hunde kunne også slippe ud af min have og -hvis uheldet var ude-dræbe et par høns:oops:. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Var det sket for mig, havde jeg advaret ejer om at næste gang blev de skudt.. Færdig arbejde.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Capone Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Var det sket for mig, havde jeg advaret ejer om at næste gang blev de skudt.. Færdig arbejde.. Tror ikke det er så smart at tage loven i egen hånd, selv om den ikke er til megen hjælp engang imellem:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Det er skam fuld lovligt.. Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Capone Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Det er skam fuld lovligt.. Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom. Det var dog en skrækkelig lov, den bliver jo ikke svær at omgåes:shock: Forhåbentlig skal man være i besiddelse af en våben tilladelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Det var dog en skrækkelig lov, den bliver jo ikke svær at omgåes:shock:Forhåbentlig skal man være i besiddelse af en våben tilladelse. Der er vel ingen der ejer våben uden tilladelse Nu har jeg ikke selv jagttegn, men kender 3 inden for 5 min radius med både jagttegn og gevær.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Der var sgu heller ingen fremmede hunde der skal komme ind i min have og jagte mine dyr. Ejeren blev meldt på stedet og hundene prøvet indfanget og afleveret til politiet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Det var dog en skrækkelig lov, den bliver jo ikke svær at omgåes:shock:Forhåbentlig skal man være i besiddelse af en våben tilladelse. Nu gælder denne del af mark og vejfredsloven jo så ikke i villaområder m.m. Du skal ud på landet for overhovedet at måtte affyre en våben OG du skal være ejer af pågældende ejendom. Så både ejerskab af ejendomme og landzone er påkrævet for at gøre dette. Det er ikke ok at gå rundt i haven på villevejen og plaffe hunde og katte ned. Heller ikke hvis der er fare for ejendom eller personer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Det var dog en skrækkelig lov, den bliver jo ikke svær at omgåes:shock:Forhåbentlig skal man være i besiddelse af en våben tilladelse. Min gamle kat blev skudt i min egen have og jeg havde politiet indover - Man må ikke skyde i tætbeboet områder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Synes ikke der står noget om at schæfere skal på observationslisten? Synes slet ikke det på nogen måde er ok at rende løs og æde høns (eller jagte små hunde). Selvfølgelig skal ejeren findes, have en bøde og advarsel. Var det min have, mine høns og mine små tæppetissere, så var jeg også blevet blodtørstig, det er nemt at sidde på afstand og forholde sig rolig 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst crazywolf Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Den avis artikel så jeg godt. men der var et billede af en belgisk hyrdehund/Malonois. Nu har jeg selv en schæfer som er 100% sikker i alt, men møder rigtig mange der er bange for ham alligevel. Løse hunde der ikke kan deres indkald og fare rundt på gader og haver samt fare ud i hoved på andres hunde er nået møg uanset race. Iøvrigt er forbud på de ren racet jo helt forkert, da vi alle burde værne om de hunde racer der nu engang er og gerne skulle kunne ses og opleves af vores efterkommere. Trist at aviserne har så stor magt på mennesket. Samme dag som den artikel med schæferen, var der en med stor overskrift. Dræberhund aflivet " Det var en ruhåret hønse hunde". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Synes ikke der står noget om at schæfere skal på observationslisten? Synes slet ikke det på nogen måde er ok at rende løs og æde høns (eller jagte små hunde). Selvfølgelig skal ejeren findes, have en bøde og advarsel. Var det min have, mine høns og mine små tæppetissere, så var jeg også blevet blodtørstig, det er nemt at sidde på afstand og forholde sig rolig Absolut enig! Kan sidde nu og sige at "det er en ud af mange, i en race der ellers er fin".. men hvis der kom to schæfere efter mine hunde på den måde - så skulle jeg heller ikke sige mig fri for noget blodtørst. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret April 24, 2011 Rapporter Share Besvaret April 24, 2011 Hund angreb og bed kvinde | folketidende.dk Hund bidt ihjel af hund i Roskilde | TV2 ØST der sker da lidt for schæferne i disse dage... Igen er det ikke racen vi skal hænge ud, men folks ligegyldighed, mangel på hensyn til andre og ikke mindst noget jeg læne har troet, der er for mange ukyndige hundeejer i dk, for mange "vi skal da også have hund som de andre" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Her var jeg også blevet tosset hvis der kom to hunde drønende ind på min grund og angreb mine dyr . Om det er schæfere eller pudelhunde er jeg sådan fuldstændig ligeglad med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Jeg må personligt indrømme, at Schæferen er på MIN private observationsliste. Møder jeg sådan en - og især to - i en skov, så lister Hugo og jeg ned af en anden vej. Det er uden sammenligning den race som jeg har haft flest uheldige oplevelser med.... amstaff har jeg aldrig oplever skidt med, men schæfere... I dag var der faktisk en, der kom farende mod Hugo i skoven og væltede ham omkuld, så han skreg. Ejeren gjorde ingenting, før hunden vendte hjem, så fik den skæld ud - Hurra! Sikke en opdragelse. Jeg tror dele af årsagen til, at de er på min liste er, ejerne... Det er en sensitiv hund, som bestemt ikke tåler inkonsekvens og straf.... Men som ofte netop får dette.... Og så går det ud over andre hunde, for ejeren tør de jo ikke bide. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Synes ikke der står noget om at schæfere skal på observationslisten? Synes slet ikke det på nogen måde er ok at rende løs og æde høns (eller jagte små hunde). Selvfølgelig skal ejeren findes, have en bøde og advarsel. Var det min have, mine høns og mine små tæppetissere, så var jeg også blevet blodtørstig, det er nemt at sidde på afstand og forholde sig rolig Jeg er næsten enig med dig Havde det været min grund og mine høns skulle ejeren helt sikkert også betale erstatning for hønsene. Men hunden er et rovdyr og der kan ske uheld. Var det min lille hund derimod der blev jagtet, så var jeg også blevet blodtørstig, uanset race. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Capone Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Hund angreb og bed kvinde | folketidende.dk Hund bidt ihjel af hund i Roskilde | TV2 ØST der sker da lidt for schæferne i disse dage... Igen er det ikke racen vi skal hænge ud, men folks ligegyldighed, mangel på hensyn til andre og ikke mindst noget jeg læne har troet, der er for mange ukyndige hundeejer i dk, for mange "vi skal da også have hund som de andre" Enig, men den ene artikkel er vist gammel- Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Vi bliver godt nok præget af de medier. I denne tråd har det handlet om den ene eller den anden race er farlig eller ikke farlig. Det er ikke længere på mode at se på hvad det er for ejere der står bag de pågældende hunde, og hvad de har gjort eller ikke gjort for at hundene er blevet som de er. Vi er ved at blive indoktrineret til at tro på at det er racen der er afgørende for om en hund er farlig eller ej, og om den evt skal forbydes. Mediernes magt virker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Vi bliver godt nok præget af de medier. I denne tråd har det handlet om den ene eller den anden race er farlig eller ikke farlig. Det er ikke længere på mode at se på hvad det er for ejere der står bag de pågældende hunde, og hvad de har gjort eller ikke gjort for at hundene er blevet som de er. Vi er ved at blive indoktrineret til at tro på at det er racen der er afgørende for om en hund er farlig eller ej, og om den evt skal forbydes. Mediernes magt virker. Mon ikke det har noget at gøre med hvor dejlig nemt det ville være hvis det var sådan det fungerede? Så er man helt fri for at tænke på at selv ens egen hund er et lille rovdyr, og man behøver ikke være bekymret for de hunde man møder, for bare de ikke er sorte/har stritøre/stor mund, så er de ikke farlige:engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret April 25, 2011 Rapporter Share Besvaret April 25, 2011 Selvfølgelig er det ikke i orden at to fremmede hunde komme ind i ens have og jager ens hund og slagter ens høns. Men jeg ville lyve hvis jeg nægtede at min hund ville gå efter høns hvis han fik chancen, han er en jagthund og det ville uden tvivl tænde ham at se en masse høns rende rundt. Jeg synes ikke at disse hunde skal aflives, de dræbte ikke den lille hund og i bund og grund er der jo ikke noget unormalt i at de gik efter de høns, det er trods alt et rovdyr, men et erstatningskrav ville være på sin plads. Vi kan heller ikke vide om de gik efter at slå den lille hund ihjel, som ejeren til den lille hund siger, eller om det er den opfattelse hun har fået fordi hun naturligvis er blevet skræmt. Alle hunde kan gøres farlige, men det er vores pligt som ejeren at undgå at de bliver det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret April 26, 2011 Rapporter Share Besvaret April 26, 2011 Vi bliver godt nok præget af de medier. I denne tråd har det handlet om den ene eller den anden race er farlig eller ikke farlig. Det er ikke længere på mode at se på hvad det er for ejere der står bag de pågældende hunde, og hvad de har gjort eller ikke gjort for at hundene er blevet som de er. Vi er ved at blive indoktrineret til at tro på at det er racen der er afgørende for om en hund er farlig eller ej, og om den evt skal forbydes. Mediernes magt virker. Ja og desværre er det ikke altid folk, der ved noget om hunde, der står bag artiklerne.... Det forvrænger 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts