Hop til indhold

Min hund kan ikke lide små hunde

Gæst Iniquity
 Share

Recommended Posts

Gæst Iniquity

Hej

Jeg har en sort labrador/rotweiller blandings hund, som bliver sure på de fleste små hunde.

I hundeskove så er det som om hun jager dem og går hårdt til dem dom ikke angriber dem, men ved store hunde så leger hun med dem.

Der er nogle få små hunde hun godt kan med. Men er det normalt for en hund ikke at kan lide små hunde?

Når man går tur med hende så fare hun op og gør vildt når man møder de små hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Og min hund er racist. Hun kan ikke ret godt lide retrievertæver. Især goldens og labradorer.

Alle andre store hunde har hun det fint med. Og alle småhunde omgås hun helt afslappet..

Silke ved ikke, at hun selv er en retriever:mrgreen:. Hun tror hun er en schæferblanding..

Jeg har lært hende at ignorere de hunde, som hun ikke kan lide. Jeg har hver gang kaldt hende på plads og så er vi gået i en stor bue udenom.

Nu, hvor hun er 9 år, så gør hun det af sig selv. Ser hun hunde af de racer, hun ikke bryder sig om, så drejer hun og går en anden vej. :klap:

Vi kan ikke tvinge vores hunde til at elske alle andre hunde. Men vi kan lære dem, hvordan vi skal tackle en møde med forhadte hunde.

DU skal nok lære din hund at når der dukker små hunde op, så er det "godtetid". Kald på hende med en lys og glad stemme, og sørg for at have lækre godter i lommen. KUN til hende.

Man SKAL ikke nødvendigvis fodre alle andre hunde når man belønner sin egen.

Giv hende snor på, og hjælp hende til at holde afstand til de små tæppetissere.. :roll:

Hvor gammel er hun?

Pas på. For en blandingshund af de racer kan forveksles med en liste-blandingshund. Og bliver hun forvekslet med sådan en, så bliver hun aflivet af politiet første gang nogen anmelder hende for overfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11

Er selv ejer af en lille hund, og når vi går i hundemarken er der op til flere gange større hunde (nævner igen racer) der har fløjet direkte på Alfred og når jeg så konfrontere ejeren har jeg flere gange hørt "han/hun kan bare ikke li små hunde.. Må være ærlig at sige at jeg synes man skal holde sin hund væk fra disse steder så. Det er områder der er lavet til hunde der kan med andre´..

Nå men det korte af det lange så er du ikke den eneste jeg har hørt/oplevet hvis hund ikke kan med små hunde.. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er selv ejer af en lille hund, og når vi går i hundemarken er der op til flere gange større hunde (nævner igen racer) der har fløjet direkte på Alfred og når jeg så konfrontere ejeren har jeg flere gange hørt "han/hun kan bare ikke li små hunde.. Må være ærlig at sige at jeg synes man skal holde sin hund væk fra disse steder så. Det er områder der er lavet til hunde der kan med andre´..

Nå men det korte af det lange så er du ikke den eneste jeg har hørt/oplevet hvis hund ikke kan med små hunde.. :vedikke:

min erfaring med små hunde, er det oftest er dem der er hurtige til at skræppe op ect. og det kan være en af grunde til flere store hunde simpelthen er begyndt at være på "vagt" over for små hunde med store ego'er :mrgreen: men dertil og så "overfalde" dem er for meget ja, uanset hvor man befinder sig burde ens hund ikke være løs hvis man ved den har arrige tendenser...uanset størrelse, tid og sted :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt lissom problemet med hanner og tæver: Hvem har retten til at være der i løbetider? Det er hannerne, der stikker af, men det er de løbske tæver der lokker dem...

Løsningen er gensidig hensyn og forsigtighed. Ingen har "retten" til at være der. Eller begge parter har retten.

Hvis en stor hund jagter en lille, så er begge ejere jo interesserede i at få løst problemet. Måske kan det hjælpe, hvis de to hunde lærer hinanden bedre at kende, -under kontrol?

Hvis det ikke hjælper, så kan ejerne måske lave nogle regler for hvordan de vil tackle deres fælles problem i fremtiden.

Det KUNNE være noget med at begge parter tager deres hunde i snor, så længe de kan se hinanden.

---Det sender jo samtidig et stærkt signal til hundene om at det er et problem, som EJERNE vil løse. Hundene skal hverken at nappe eller at jagte for at opnå deres mål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
min erfaring med små hunde, er det oftest er dem der er hurtige til at skræppe op ect. og det kan være en af grunde til flere store hunde simpelthen er begyndt at være på "vagt" over for små hunde med store ego'er :mrgreen: men dertil og så "overfalde" dem er for meget ja, uanset hvor man befinder sig burde ens hund ikke være løs hvis man ved den har arrige tendenser...uanset størrelse, tid og sted :5up:

Min hund kan slet ikke sige andet end grynt grynt og er kun hvalp.. Så det burde ikke jhave noget med noget at gøre..

Men jep man skal kun have sin hund løs med andre hvis den kan med andre..

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund kan slet ikke sige andet end grynt grynt og er kun hvalp.. Så det burde ikke jhave noget med noget at gøre..

Men jep man skal kun have sin hund løs med andre hvis den kan med andre..

hmm, tror du misforstår mig, mange små hunde skaber sig arrigt, er min erfaring, og det skaber det indtryk at sådan er alle små hunde, ens store hund bliver rasistisk, cujo har det skidt med schæfer f.eks. og små hunde der fræser frem og tilbage i flexxen ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
Det er lidt lissom problemet med hanner og tæver: Hvem har retten til at være der i løbetider? Det er hannerne, der stikker af, men det er de løbske tæver der lokker dem...

Løsningen er gensidig hensyn og forsigtighed. Ingen har "retten" til at være der. Eller begge parter har retten.

Hvis en stor hund jagter en lille, så er begge ejere jo interesserede i at få løst problemet. Måske kan det hjælpe, hvis de to hunde lærer hinanden bedre at kende, -under kontrol?

Hvis det ikke hjælper, så kan ejerne måske lave nogle regler for hvordan de vil tackle deres fælles problem i fremtiden.

Det KUNNE være noget med at begge parter tager deres hunde i snor, så længe de kan se hinanden.

---Det sender jo samtidig et stærkt signal til hundene om at det er et problem, som EJERNE vil løse. Hundene skal hverken at nappe eller at jagte for at opnå deres mål.

Jeg ville ikke sætte min hund i snor fordi en anden ser min hund på den anden side af marken og som bare løber direkte over for at bide ham.. Det har ikke noget med problmer begge veje at gøre, men jo den ene af de hunde der angreb min går nu også med snor i hundemarken, da min hund ikke er den enest den bare overfalder..

JEG går selvfølgelig med min hund hvis andre overfalder den og giver ejerne besked på at det ikke er ok, og at det ikke skal ske igen (hvilket også er blevet taget til sig af den ene der nu har sin hund i snor i hundemarken)

Der står højt og tydeligt på vores skilt at hvis man ikke har kontrol over sin hund skal man ikke være der..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11

Måske jeg gør, men ikke fordi min hund er speciel eller noget, men han er ikke en der står op gør eller puster sig op..:vedikke: Skriver om min erfarring om at han flere gange er blevet angrebet selvom han går på den anden side... Ejerne siger det er fordi den ikke kan li små hunde, så ved ikke om vi misforstår hinanden, og uanset hvad er der ikke nogen hunde der skal overfalde andre hunde et sted hvor man trygt stoler på man kan have sin hund løs, da det er sted for alle med kontrol over deres hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger bare, at der er større chance for en god og sikker løsning hvis man DELER ansvaret. Uanset om man egentlig synes at den anden part har skylden.

Mange små hunde skælder helt tosset ud på store hunde.

Og mange store hunde har endnu ikke lært hvordan de skal tackle det.

Begge dele går jo ud over helt uskyldige store og små hunde.

Ligesom med hanhunde og løbetider.

hvis begge parter tager mere end deres andel af ansvaret, så viser de et godt eksempel for deres hunde. OG de minimerer risikoen for skader.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg nægter godt nok at tage den mindste smule ansvar for andre folks store køter, der 'ikke kan lide små hunde', jeg opfører mig pænt og forventer, at mine ikke bliver jagtet. Har nogen et problem hjælper jeg dem gerne med det, men hvordan 'små hunde er generelt sure sataner' kan retfærdiggøre fri jagt på tæppetissere, det fatter jeg ikke helt :hmm:

Det smager lidt af 'listehunde er generelt aggresive og låser kæberne' bare med modsat fortegn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
Jeg nægter godt nok at tage den mindste smule ansvar for andre folks store køter, der 'ikke kan lide små hunde', jeg opfører mig pænt og forventer, at mine ikke bliver jagtet. Har nogen et problem hjælper jeg dem gerne med det, men hvordan 'små hunde er generelt sure sataner' kan retfærdiggøre fri jagt på tæppetissere, det fatter jeg ikke helt :hmm:

Det smager lidt af 'listehunde er generelt aggresive og låser kæberne' bare med modsat fortegn.

Er helt enig... :5up: Kan slet ikke forstå at man over for sig selv kan finde på at bruge den undskyldning at fordi ens hund er "racistisk" som der bliver givet udtryk for, jamen så er det da i orden.. Ej vel, der er jo virkelig ikke nogen undskylding for at lade sin hund gå løs, hvis man ved der er typer af hunde de ikke kan med.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en hund, der ikke kan lide andre hunde overhovedet - store eller små kommer ud på ét. Så hun går selvfølgelig aldrig løs, og en hundeskov ville jeg da aldrig drømme om at besøge, med mindre det var kl. 4 om morgenen el. lign, og der ikke var en sjæl i miles omkreds.

Det er da bare at vise almindelig ansvar :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er helt enig... :5up: Kan slet ikke forstå at man over for sig selv kan finde på at bruge den undskyldning at fordi ens hund er "racistisk" som der bliver givet udtryk for, jamen så er det da i orden.. Ej vel, der er jo virkelig ikke nogen undskylding for at lade sin hund gå løs, hvis man ved der er typer af hunde de ikke kan med.:vedikke:

jeg håber ikke i hentyder til mine indlæg, for så har i virkelig misforstået noget...

Jeg har en hund, der ikke kan lide andre hunde overhovedet - store eller små kommer ud på ét. Så hun går selvfølgelig aldrig løs, og en hundeskov ville jeg da aldrig drømme om at besøge, med mindre det var kl. 4 om morgenen el. lign, og der ikke var en sjæl i miles omkreds.

Det er da bare at vise almindelig ansvar :vedikke:

præcis, jeg besøger hellere ikke disse "legepladser" for hæmningsløse hundeejer af samme grund:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11

Nej mente faktisk ikke dit indlæg brugte bare ordet racistisk for at sige at fordi ens hund ikke kan li små hund eks fordi nogle gør meget er det ikke en undskyldning for at det er ok at angribe små hunde eller andre hunde for den sags skyld. Det kan jo være mange grunde til vores hunde ikke kan li andre hunde og det behøves jo ikke være små hunde. Det jeg mener er bare at hvis man har en hund man ved der kan finde på at angribe andre synes jeg man skel holde dem væk fra hundemarker osv. Ville jo være ærgeligt hvis den anden hund kom så slemt til skade at den skulle opereres eller døde. Ja og hvis ejeren til den hund der blev angrebet meldes det så ens egen hund måske skal aflives. Så nej det var ikke ment som at bruge dit indlæg synes bare racistisk dækkede godt over enhver form for at ens hund måske ikke kan med bestemte racer,størrelser osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig :5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg håber ikke i hentyder til mine indlæg, for så har i virkelig misforstået noget...

Narh, slap af... Det er mig, der har skrevet, at Silke er racistisk fordi hun ikke kan lide goldens..:slem: Måske fordi goldens her omkring har meget svært ved at komme når der bliver kaldt..

Nu ER Silke jo efterhånden en gammel kone på 9 år, og hun har aldrig lavet huller i en golden, men da hun var ung kunne hun godt hidse sig op over en ulydig golden. Silke er nemlig også et dydsmønster. :engel:

I dag ignorerer hun de hunde, hun ikke kan lide. For det har hun lært.

Men jeg tager ALLIGEVEL snor på hende og forlader området, når vi ser en goldentæve i det fjerne. Af hensyn til den anden ejer. IKKE fordi jeg føler at det er mit ansvar, at den anden ejer ikke kan holde styr på sin hund. Det er bare enormt pinligt for den anden ejer. Sjovt nok forstår andre folks unge hunde ikke altid en afvisning. De vil frygtelig gerne følges med os. I stedet for med deres ejer.

Jeg har haft valget imellem at have min hund i snor altid eller at lære hende at ignorere de hunde, hun ikke kan lide.

Jeg har valgt det sidste.

Det er jeg glad for i dag, for uanset hvor meget jeg har snor på Silke, så kan jeg ikke tvinge andre til at styre deres løse hunde. Og hun kunne meget nemt være blevet anderledes skarp, hvis hun var i stram snor og blev "overfaldet" af en uopdragen unghund.

Nu ignorerer hun de unge hundes tåbeligheder, -skæver lige til mig, vender ryggen til og skynder sig videre.. "Kom, mor.. vi daffer af, ikke?" :roll:

Vores individuelle valg afhænger jo af omgivelserne og de uskrevne love, der gælder i området og af den enkelte situation. OG af hvilke hunde, der er i området når man begynder at komme der med sin nye hund.

Hvem siger det skal være nemt:mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites