Hop til indhold

Hvor meget/ hvilket olie i foderet?


Gæst Loke
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne give Loke olie i hans foder så han får en lækker pels - han er 3 måneder nu, - er det for tidligt at begynde?

 

Hvor meget, og hvilken olie skal jeg give når det er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anasha

Vi foder vores med virgin cold pressed rapsolie, Almindelig rapsolie er sikkert sammensat på samme måde, og er billigere, men vi producerer det andet selv så der er altid noget til hundene. De får hver ca. 100mL hver dag, og deres pels ser rigtig flot ud.

 

Hilsen

Shaun

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Lige et måske dumt spørgsmål fra en nybegynder-ejer, men er det nødvendigt med olie? Måske vil Cleo hellere spise sin tørfoder med Olie :blink:

 

DET tror jeg bestemt, at hun vil. :-) Nu får Tyson både hjemmelavet mad og tørfoder, og så får han olien i den hjemmelavede. Men da jeg lige gik ham, og han kun fik tørkost, gled den meget lettere ned med lidt olie over.

 

Jeg skiftes mellem lakseolie og vegetabilsk olie, f.eks. tidselsolie og avocadoolie.

 

Til en lille hund som Cleo, skal du nok passe på ikke at overdosere. Jeg giver max Tyson lidt under en halv teskefuld pr. dag. Hvis han får mere end det, får han tynd mave (der er jo også olie i tørfoderet).

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke noget med, at de skal have et tilskud af en eller anden vitamin, når de får ekstra olietilskud?

 

Jeg har brugt dyre summer på diverse olier på grund af min allergihund, men nu får de ikke noget og ser bedre ud nu end da de var på olier :-)

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke noget med, at de skal have et tilskud af en eller anden vitamin, når de får ekstra olietilskud?

 

Jeg har brugt dyre summer på diverse olier på grund af min allergihund, men nu får de ikke noget og ser bedre ud nu end da de var på olier :-)

 

MVH

Wivian.

 

Ja man må jo se på den enkelte hund:-) og hvad der virker bedst

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Vi foder vores med virgin cold pressed rapsolie, Almindelig rapsolie er sikkert sammensat på samme måde, og er billigere, men vi producerer det andet selv så der er altid noget til hundene. De får hver ca. 100mL hver dag, og deres pels ser rigtig flot ud.

 

Hilsen

Shaun

 

100 ml = 1 dl :shock: ER det ikke en tastefejl?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg bruger at variere olierne og har pt: Solsikke og hørfrøolie i køleskabet sammen med en falske Udos Choice som er et blandingsprodukt.

 

Ind imellem køber jeg lakseolie og bruger det.

 

Lige en løftet pegefinger: Husk at opbevare olien på køl da den er ekstrem lys og varmefølsom.

 

Min olivenolie hælder jeg på et patentglas for det stivner jo i kulden. Det er supernemt at tage det olie man skal bruge fra glasset, selvom det er stivnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...