Hop til indhold

Shampoo, sæbespåner?


Gæst Bille
 Share

Recommended Posts

Gæst Bille

Hvilken shampoo bruger I til jeres löwchen?

 

Jeg har for længst opbrugt det, jeg fik med fra Janni og har siden brugt enten alm menneskeshampoo, Brugsens den røde til hunde eller sæbespåner, som skulle gøre pelsen mindre flyvsk :oops: Er det fordi jeg ikke bruger balsam :vedikke:

 

Jeg vil jo gerne få pelsen til at være super flot og nu skal vi også på udstilling lørdag men spørgsmålet gælder såmænd også til hverdag :-D

 

Jessies pels er meget tyk og en smule flosset (Freddie :roll:) og totalt flyvsk :hmm: Når hun er blevet gennembørstet først med børste, så kam og afslut med karte så er den så smuk men så kommer hun ned på gulvet, ryster sig og FLOF så kan man ikke få øje på den sidste times anstrengelser :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hvilken shampoo bruger I til jeres löwchen?

 

Jeg har for længst opbrugt det, jeg fik med fra Janni og har siden brugt enten alm menneskeshampoo, Brugsens den røde til hunde eller sæbespåner, som skulle gøre pelsen mindre flyvsk :oops: Er det fordi jeg ikke bruger balsam :vedikke:

 

Jeg vil jo gerne få pelsen til at være super flot og nu skal vi også på udstilling lørdag men spørgsmålet gælder såmænd også til hverdag :-D

 

Jessies pels er meget tyk og en smule flosset (Freddie :roll:) og totalt flyvsk :hmm: Når hun er blevet gennembørstet først med børste, så kam og afslut med karte så er den så smuk men så kommer hun ned på gulvet, ryster sig og FLOF så kan man ikke få øje på den sidste times anstrengelser :damn:

Jeg bruger sæbespåner til hverdag fra oktober til marts/april.. Ingen balsam.

Resten af året + op til udstillinger bruger jeg respons.. Hvis de skal udstilles bruger jeg balsam, men jeg synes ikke pelsen bliver mindre flyvsk.. Men den dufter dejligt :slem:

Jeg ar skabet fuld af al mulig lort som jeg ar køb mig fattig i..Og jeg kan ikke mærke den store forskel..Kun da jeg i en periode brugte Iv san bernhard. Der begyndte dommerne at sige at Bobos pels ikke var helt efter standarden. Så der skiftede jeg tilbage og nu er der ingen der brokker sig, tværimod :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvilket shampoo og balsam jeg fik med fra opdrætter (den var fyldt i gamle vandflasker), men siden jeg løb tør har jeg brugt min egen shampoo og kur/balsam.. Kunne absolut godt mærke forskel - pelsen blev meget mere flyvsk efter jeg begyndte at bruge menneskeshampoo..

 

Nu lader jeg nok hans pels blive lidt lang igen - og så prøver jeg nok med et eller andet alt for dyrt minkolie halløj... om det så er spildte penge, må tiden vise:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bille
Jeg ved ikke hvilket shampoo og balsam jeg fik med fra opdrætter (den var fyldt i gamle vandflasker), men siden jeg løb tør har jeg brugt min egen shampoo og kur/balsam.. Kunne absolut godt mærke forskel - pelsen blev meget mere flyvsk efter jeg begyndte at bruge menneskeshampoo..

 

Nu lader jeg nok hans pels blive lidt lang igen - og så prøver jeg nok med et eller andet alt for dyrt minkolie halløj... om det så er spildte penge, må tiden vise:mrgreen:

 

Tine jeg ved ikke rigtig om man kan sammenligne shampoo fra opdrætter, for på det tidspunkt var de jo kun hvalpe :vedikke: Både Otto og Jessie har jo skiftet til voksenpels nu (nej nok ikke helt Jessie endnu), så måske man bare skal prøve sig frem :blink: Jessies pels bliver nok ikke meget anderledes sålænge Freddie hænger så meget i den, den er helt flosset, og du skulle se hendes skæg, det er ligeså flosset og skævt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tine jeg ved ikke rigtig om man kan sammenligne shampoo fra opdrætter, for på det tidspunkt var de jo kun hvalpe :vedikke: Både Otto og Jessie har jo skiftet til voksenpels nu (nej nok ikke helt Jessie endnu), så måske man bare skal prøve sig frem :blink: Jessies pels bliver nok ikke meget anderledes sålænge Freddie hænger så meget i den, den er helt flosset, og du skulle se hendes skæg, det er ligeså flosset og skævt :blink:

 

Han var i bad engang om ugen, da hans pels var lang - og forandringen sker vel ikke så hurtigt. Jeg kunne nu mærke forskellen med det samme pelsen var tør efter han var blevet vasket i menneskeshampoo.. og syntes hurtigere at han blev beskidt og svær at redde ud.. Det var lige før han blev klippet.

 

men du har nok ret i, at jeg ikke kan regne med det samme af en god hundehampoo nu, hvor hans pels er blevet voksen.

 

Haha - skøre Freddie... Grow up..!! Jessie skal altså udstilles..!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Han var i bad engang om ugen, da hans pels var lang - og forandringen sker vel ikke så hurtigt. Jeg kunne nu mærke forskellen med det samme pelsen var tør efter han var blevet vasket i menneskeshampoo.. og syntes hurtigere at han blev beskidt og svær at redde ud.. Det var lige før han blev klippet.

 

men du har nok ret i, at jeg ikke kan regne med det samme af en god hundehampoo nu, hvor hans pels er blevet voksen.

 

Haha - skøre Freddie... Grow up..!! Jessie skal altså udstilles..!!

Hvilken menneskeshampoo? Jeg bruger repsons til fint hår.. Og i en lang periode har jeg brugt økologisk lavendelshampo.. Den var også god.. Til gengæld bruger jeg en rigtig god balsam..

 

Og så ville jeg have skrevet et eller andet som jeg nu har glemt :hmm:

 

Nå jo..På nogen af dem bruger jeg skyllemiddel til sidst i stedet for balsam

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bille
Han var i bad engang om ugen, da hans pels var lang - og forandringen sker vel ikke så hurtigt. Jeg kunne nu mærke forskellen med det samme pelsen var tør efter han var blevet vasket i menneskeshampoo.. og syntes hurtigere at han blev beskidt og svær at redde ud.. Det var lige før han blev klippet.

 

men du har nok ret i, at jeg ikke kan regne med det samme af en god hundehampoo nu, hvor hans pels er blevet voksen.

 

Haha - skøre Freddie... Grow up..!! Jessie skal altså udstilles..!!

 

Jep :5up: Jessie skal udstilles lørdag i Hillerød og både hende og Freddie skal udstilles i Vejen 28. maj :banan: Er så spændt på hvordan Freddie reagerer på de andre, for han er jo lidt af en gø-frans og spilopmager - en rigtig frækkert :slem: Burde egentlig tage ham med på lørdag :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken menneskeshampoo? Jeg bruger repsons til fint hår.. Og i en lang periode har jeg brugt økologisk lavendelshampo.. Den var også god.. Til gengæld bruger jeg en rigtig god balsam..

 

Og så ville jeg have skrevet et eller andet som jeg nu har glemt :hmm:

 

Nå jo..På nogen af dem bruger jeg skyllemiddel til sidst i stedet for balsam

 

Øhmm... jeg har brugt Stuhr Blonde til ham (et fejlkøb, der trak farven ud af mit eget hår - men som tilgengæld gjorde hans pels flot hvid).. Og ellers har jeg brugt Stuhr family - uden farve, parfume og parabener agtigt... og en god balsam.

 

For tiden vasker jeg ham i noget Treseme volume - og volumen skal helt bestemt droppes nu, hvor hans pels begynder at blive lang igen..!!

 

Har engang selv kastet mig ud i skyllemiddel..:lol: Var løbet tør for balsam og det fjernede i hvert fald den statiske elektricitet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Jeg har købt B&B økologisk shampoo den med citronmelisse og den er jeg ikke imponeret over.. Synes hendes pels bliver kedelig, ved ikke om det skyldes shampoo'en, men sidst hun var i bad kom der en del skæl eller områder med tør hud efterfølgende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bille

Har engang selv kastet mig ud i skyllemiddel..:lol: Var løbet tør for balsam og det fjernede i hvert fald den statiske elektricitet..

 

Det må jeg prøve, og jeg elsker duften af den hvide Dun-let :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har brugt menneskeshampoo, mistænker, at det var med til at gøre halfdans pels så filterivrig. nu bruger jeg matas' hundeshampoo og min egen (toni & guy) balsam efterfølgende - men vi vasker så ikke ret tit.
Tror du ikke bare det var alderen? Mille er begyndt at total filtre nu fra dag til dag... Og Vidi har lige haft en måned hvor han bare filtrer af man kigger på ham..Håber sq snart pelsen bliver så lang at den ikke filtrer så nemt mere :roll:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger B&B økologisk shampoo med lavendel og B&B økologisk balsam med roser.

 

Hundene dufter så dejligt bagefter (Og ikke-mandige:lol:) og de har bare sådan en blød pels bagefter:lun:

 

Men jeg tror måske, at jeg skal prøve, at bruge skyllemiddel til Boris pels, for hans pels er så fin og flyvsk.. Det kunne være, at det vil hjælpe..:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du ikke bare det var alderen? Mille er begyndt at total filtre nu fra dag til dag... Og Vidi har lige haft en måned hvor han bare filtrer af man kigger på ham..Håber sq snart pelsen bliver så lang at den ikke filtrer så nemt mere :roll:

 

tjo, måske :vedikke: håbede bare, at der var en naturlig forklaring af den slags man kunne undgå i fremtiden :mrgreen:

 

halfdan filtrer også igen nu - han har vel 3-4 cm på kroppen, og der er begyndt at være lidt modstand i, når jeg karter. tror altså aldrig, at han blir rigtigt langhåret igen :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du ikke bare det var alderen? Mille er begyndt at total filtre nu fra dag til dag... Og Vidi har lige haft en måned hvor han bare filtrer af man kigger på ham..Håber sq snart pelsen bliver så lang at den ikke filtrer så nemt mere :roll:

 

Bliver det sådan??:shock::klap:

At når pelsen bliver længere, så filtrer den ikke så voldsomt mere?!:engel:

 

For Dexter filtrer også bare, ligeså snart han har gået en runde, efter at han er blevet børstet! Og det tager 100´år, at få ham børstet ud igen. Selvom han bliver børstet hver 2-3 dag.. (Må indrømme, at jeg nok aldrig får taget mig sammen til at børste ham hver dag:oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok - der blev min logiske sans så lige sat på en prøve der... :hmm: - men det forklarer vel, hvorfor Ottos pels filtrer lidt nu - han er jo korthåret..

 

IMG_1538.JPG

 

Ej, hvor ser han bare sød ud, som korthåret!!:klap:

 

Jeg drømmer om den klipning engang:engel: Men mit krav er, at Dexter skal være champion først, så det har laaaaaaaange udsigter!:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
tjo, måske :vedikke: håbede bare, at der var en naturlig forklaring af den slags man kunne undgå i fremtiden :mrgreen:

 

halfdan filtrer også igen nu - han har vel 3-4 cm på kroppen, og der er begyndt at være lidt modstand i, når jeg karter. tror altså aldrig, at han blir rigtigt langhåret igen :genert:

 

Duffy filtrer også en del nu faktisk, har ellers været ret forskånet på det område jo, men nu her er hun begyndt at filtre pænt meget... Dog synes jeg ikke at filtrene er svære at frisere ud når jeg bruger karten...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...